2014-05-01, 16:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Sökte lite om årets domare, och hittar inte Ivy Zhu Ying vilket jag tycker är märkligt.

Tror att hon bildat familj. Vet inte om det var Kims spekulation eller om det är så. Inte otänkbart dock.

Bra finaldomare i alla fall.

Hoppas Robertson är laddad nu. Vill gärna se finalen utan att somna. Lär bli en långdragen semifinalen. Något som gynnar O'Sullivan.
Citera
2014-05-01, 16:54
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Tror att hon bildat familj. Vet inte om det var Kims spekulation eller om det är så. Inte otänkbart dock.

Bra finaldomare i alla fall.

Hoppas Robertson är laddad nu. Vill gärna se finalen utan att somna. Lär bli en långdragen semifinalen. Något som gynnar O'Sullivan.
Samtidigt unnar jag Selby en första titel, troligen hans sista chans kanske.
Samtidigt vill jag se O'Sullivan ta tredje raka och nummer sex totalt.
Citera
2014-05-01, 17:18
Medlem
pettachis avatar
Berry gör det verkligen lätt för Ronnie, väldigt vad han missade.
O'Sullivan verkar gå på halvfart, och det verkar gå endå.
Citera
2014-05-01, 17:22
Medlem
Glappkontakts avatar
Det är nästan så jag tycker lite synd om Hawkins. Han har bränt många chanser där bollarna har legat nästan mitt i hål. O'Sullivan har väl inte precis förtagit sig för att spela upp sig till en 6-2 ledning. Är Hawkins körd? Förmodligen. Han kanske kan sprattla lite i nästa omgång. Men, dels är han nog slutkörd efter gårdagens match och O'Sullivan har ett enormt mentalt övertag.

Robertson får inte fastna i defensivfällan mot Selby. Men jag tror han har det lättare än mot Trump.
Sen 2006 har dom spelat 19 matcher med Mark Selby: 12, Neil Robertson: 6, Draw:1 och frames har vi Mark Selby: 73, Neil Robertson: 65. Selby har vunnit dom sista 4 matcherna
Citera
2014-05-01, 20:22
Medlem
pettachis avatar
Alla stammisar på plats i Sheffield, saknar dock den gråhåriga kostymklädde herrn som satt med de andra två kostymklädda herrarna på första raden mitt framför bordet.
Citera
2014-05-02, 09:10
Medlem
pettachis avatar
Väldigt lugnt i denna tråd!
Selby leder 5-3 mot Robertson, blir nog en seg långdragen historia.
Ska O'Sullivan storma fram, eller blir det ny matchbild idag?
Känns som Ronnie har några växlar till att lägga i om Berry slutar missa lätta bollar.
Jag tror på Ronnie I final, motståndaren vågar jag inte tippa.
Citera
2014-05-02, 09:19
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Väldigt lugnt i denna tråd!
Selby leder 5-3 mot Robertson, blir nog en seg långdragen historia.
Ska O'Sullivan storma fram, eller blir det ny matchbild idag?
Känns som Ronnie har några växlar till att lägga i om Berry slutar missa lätta bollar.
Jag tror på Ronnie I final, motståndaren vågar jag inte tippa.
Allt har ju sina förklaringar ...

Tror O'Sullivan kommer att gå på 70-80% av sin totala kapacitet. Utnyttja sin ledning och mentala övertag för att komma utvilad till finalen. Verkar lite som att Selby har fått matchen dit han vill. men kan knappast räkna ut Robertson. Han visade senast i sin sista match att han kan komma tillbaka starkt även mot spelare som Trump. Även om Trump är långt ifrån lika stark i sitt defensiva spel som Selby. 50/50
Citera
2014-05-02, 09:36
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Allt har ju sina förklaringar ...

Tror O'Sullivan kommer att gå på 70-80% av sin totala kapacitet. Utnyttja sin ledning och mentala övertag för att komma utvilad till finalen. Verkar lite som att Selby har fått matchen dit han vill. men kan knappast räkna ut Robertson. Han visade senast i sin sista match att han kan komma tillbaka starkt även mot spelare som Trump. Även om Trump är långt ifrån lika stark i sitt defensiva spel som Selby. 50/50
Är det pga matchprat tråden?
Som du skriver, Ronnie måste ha ett rejält mentalt övertag på Barry.
Man såg nästan igår vad liten han var.
Citera
2014-05-02, 09:58
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Är det pga matchprat tråden?
Som du skriver, Ronnie måste ha ett rejält mentalt övertag på Barry.
Man såg nästan igår vad liten han var.
Hawkins vann 2002. Sen dess har det varit ganska klara förluster. Även om han blivit mycket bättre sista tiden, så här det inte räckt till.

Selby har ju bara spelat sitt spel. Tyvärr har han lyckats dra ner "The Century Boy" i träsket. Det är inte helt lätt att ställa om mellan defensivt och offensivt spel .
Citera
2014-05-02, 10:10
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Hawkins vann 2002. Sen dess har det varit ganska klara förluster. Även om han blivit mycket bättre sista tiden, så här det inte räckt till.

Selby har ju bara spelat sitt spel. Tyvärr har han lyckats dra ner "The Century Boy" i träsket. Det är inte helt lätt att ställa om mellan defensivt och offensivt spel .
Har inte hängt med så bra senaste tiden, men O'Sullivan har väl ett par vinster över Selby senaste tiden?
Samtidigt kan man aldrig räkna ut lönnmördaren Selby.
Sitter och kollar reprisen Ronnie Barry som jag redan sett, fortfarande kyligt ute.
Ronnie nyklipp och ser ut att vara i harmoni, dock lite orakad.
Citera
2014-05-02, 10:17
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Har inte hängt med så bra senaste tiden, men O'Sullivan har väl ett par vinster över Selby senaste tiden?
Samtidigt kan man aldrig räkna ut lönnmördaren Selby.
Sitter och kollar reprisen Ronnie Barry som jag redan sett, fortfarande kyligt ute.
Ronnie nyklipp och ser ut att vara i harmoni, dock lite orakad.
Tydligen har ='Sullivan sagt att samtidigt som Selby är en av de svåraste att möta på touren, så är han en av de som han gillar mest att vinna över ... stort. Så om Selby går vidare så antar jag att O'Sullivan går ut stenhårt. Sist dom möttes var i Masters. Då vann O'Sullivan med 10 - 4
Mer statisktik hittar du här
Matcher:21 Mark Selby: 7, Ronnie O'Sullivan: 13, Draw: 1
Frames: 206 Mark Selby: 88 Ronnie O'Sullivan: 118
http://www.cuetracker.net/pages/h2h.php?ID1=2&ID2=18

Räknat sen 2002
Citera
2014-05-02, 10:21
Medlem
Glappkontakts avatar
Att jämföra med O'Sullivan vs Robertson Statistik sedan 2005
Matches Played: 16, Ronnie O'Sullivan: 10, Neil Robertson: 5, Draw: 1
Frames Played: 138, Ronnie O'Sullivan: 76, Neil Robertson: 62