2024-10-12, 21:38
Medlem
Sen kan man ju fråga sig varför Yan o de andra spelarna inte kontaktade snookerförbundet och polisen också, var ju säkert ett ärende som engelska polisen kunde haft rimlighet att kunna ha ansvar för, om nu Li o Liang ev bodde eller befann sig i Storbritannien medans utpressningsomständigheterna pågick
Senast redigerad av Englishisoverrated 2024-10-12 kl. 21:54.
Citera
2024-10-22, 14:56
Medlem
TilleyHats avatar
Northern Ireland Open pågår just nu och vinnaren kan glädja sig åt 100.000 pund. Dock är det väl ingen tvekan om att Asien och Mellanöstern håller på att springa förbi Europa i prispengar. Total prissumma för segrarna i samtliga fyra Home Nations tävlingar plus British Open ger 500.000 pund, samma som Judd Trump fick för sin seger i Saudi Arabia Masters i september.
Citera
2024-10-22, 15:20
Moderator
Hjv9s avatar
Jimmy White vidare till L32 efter att ha slagit ut Hossein Vafaei. Märkligt sista frame med en omdiskuterad situation där domaren dömde foul efter att Vafaei placerat vit utanför det D-markerade området nere vid kvarteret. Verkade som ingen sett något liknande förr men nu såg jag att man lyckats gräva fram ett klipp från 1987 där en foul dömdes för samma regelbrott
Citera
2024-10-22, 15:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jimmy White vidare till L32 efter att ha slagit ut Hossein Vafaei. Märkligt sista frame med en omdiskuterad situation där domaren dömde foul efter att Vafaei placerat vit utanför det D-markerade området nere vid kvarteret. Verkade som ingen sett något liknande förr men nu såg jag att man lyckats gräva fram ett klipp från 1987 där en foul dömdes för samma regelbrott

Det händer inte särskilt ofta med andra ord.

I t.ex fotboll vid hörnsparkar placeras bollen frekvent halvvägs utanför kvartscirkeln. Olika från idrott till idrott alltså. Jag kan tycka att det var något tveksamt beslut faktiskt. Ingen av spelarna höll med domaren även om White senare i studion lite motvilligt tyckte att beslutet var korrekt.
Citera
2024-10-22, 22:21
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det händer inte särskilt ofta med andra ord.

I t.ex fotboll vid hörnsparkar placeras bollen frekvent halvvägs utanför kvartscirkeln. Olika från idrott till idrott alltså. Jag kan tycka att det var något tveksamt beslut faktiskt. Ingen av spelarna höll med domaren även om White senare i studion lite motvilligt tyckte att beslutet var korrekt.

Där och då såg det lite tveksamt ut om den verkligen var utanför men i efterhand när man hade bättre bilder var det ingen tvekan om att beslutet var korrekt. Imponerande av Dabrowski att uppmärksamma situationen och framförallt klantigt av Vafaei att ens placera vit i närheten av linjen.
Citera
2024-10-23, 10:40
Medlem
TilleyHats avatar
Apropå White men nu med förnamnet Michael: En uppgift som jag missat är att han i somras dömdes till tre års fängelse för hustrumisshandel. Han har som en konsekvens av domen blivit fråntagen sin plats på World Snooker Tour.
Citera
2024-10-23, 22:30
Medlem
BarryHatters avatar
Spännande match mellan Kyren Wilson och Anthony McGill som avslutades precis. McGill slog två hundraserier och hade länge en pot sucess på 97%, ändå vann Wilson med 4-3.
Citera
2024-10-27, 22:28
Medlem
TilleyHats avatar
Oväntat enkel seger för Kyren i Nordirland mot en blek Judd Trump. 9-3 blev det till slut för världsmästaren.
Citera
2024-11-09, 18:24
Medlem
TilleyHats avatar
Last men standing i International Championship i Nanjing, Kina, är kanske lite oväntat Chris Wakelin och Ding Junhui.

Wakelin har haft en betydligt tuffare resa till finalen på pappret med segrar över flera ex-världsmästare medan Ding hade enkelt i början men segern över Kyren Wilson i kvarten var meriterande.

Kul med en lite oväntad final med två spelare som suktar efter en finalseger, av olika skäl. Wakelin vill visa att han kan vinna en prestigeturnering och inte bara jippoeventet Shoot-Out och Ding vill hålla en buckla för första gången sedan UK 2019. Jag tycker det är en oviss match, 50/50 vem som vinner. Jag kan glädja mig med såväl Wakelin som Ding som vinnare.
Citera
2024-11-09, 19:06
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Last men standing i International Championship i Nanjing, Kina, är kanske lite oväntat Chris Wakelin och Ding Junhui.

Wakelin har haft en betydligt tuffare resa till finalen på pappret med segrar över flera ex-världsmästare medan Ding hade enkelt i början men segern över Kyren Wilson i kvarten var meriterande.

Kul med en lite oväntad final med två spelare som suktar efter en finalseger, av olika skäl. Wakelin vill visa att han kan vinna en prestigeturnering och inte bara jippoeventet Shoot-Out och Ding vill hålla en buckla för första gången sedan UK 2019. Jag tycker det är en oviss match, 50/50 vem som vinner. Jag kan glädja mig med såväl Wakelin som Ding som vinnare.

Wakelin har ändå fått ett lyft efter sin seger i Shoot-out. Kan få debutera i Masters nu i januari om han håller i det här.

Lite sjukt att Ding inte vunnit en rankingtitel på fem år. Men det börjar närma sig tio år sen han hade sin bästa period.
Citera
2024-11-10, 07:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Wakelin har ändå fått ett lyft efter sin seger i Shoot-out. Kan få debutera i Masters nu i januari om han håller i det här.

Lite sjukt att Ding inte vunnit en rankingtitel på fem år. Men det börjar närma sig tio år sen han hade sin bästa period.

Wakelin har spelat stabilt hela säsongen och har en välförtjänt provisorisk plats på topp 16. Han kan absolut vinna finalen mot Ding, som har enorm press på sig från hemmapubliken.
Citera
2024-11-10, 17:27
Medlem
TilleyHats avatar
Ding Junhui tog till sist sin femtonde rankingtitel i karriären, fem år efter den senaste titeln i UK Championship.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in