2014-05-02, 09:07
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Uppfattat! Har inte riktigt lärt mig hur man bör länka på bästa sätt. För övrigt tror jag mig ha hittat fler fb-konton som är knutna till den misstänkte.
Jag vet inte om man kan generalisera kring en sån företeelse. Men vad har man för nytta av flera aktiva fb-konton?

En för varje hustru, kanske...?

Kan du länka/skriva in adresserna till de nya fb-kontona du har hittat?
Citera
2014-05-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Är BÅDE mannen och hustrun nära släktingar till barnet? Hur hänger det ihop?
Är de anhållna mördarna också nära släkt med varandra?
Är mördarna syskon som gift sig?

Det verkar inte som att de är systrar utan att mannen är morbror. Så jävla vidrigt alltihop. Och när en granne faktiskt anmäler görs ingenting. Stackars barn.
Citera
2014-05-02, 09:09
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Lite off-topic men är det inte anmärkningsvärt hur medierna vinklar historien.. Det stora problemet är inte dådet i sig utan det faktum att socialtjänsten inte agerat. Återigen är det alltså samhällets fel när det mångkultuella experimentet skördar offer.

Vad hade hänt om skola, polis och socialtjänst agerat med kraft? Facebookgrupper mot rasism, twitterstorm och fackeltåg innan solen gått ner...
Citera
2014-05-02, 09:11
Bannlyst
Man blir bestört över att myndigheterna avhandlar viktiga ärenden via Fax. Inte konstigt att ingen har tid att arbeta med fallet när tiden går till administartion av fax
Citera
2014-05-02, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Är hon gift med flickans farbror är hon samtidigt också gift med sin egen farbror. Det döda barnet och den anhållna kvinnan är enligt uppgift systrar.
Nu sägs den anhållne mannen också vara nära släkt till offret. Araber gifter sig ofta med nära släktinger, men inte med föräldrars syskon får vi hoppas.
Det är inte alls ovanligt. Farbror - brorsdotter anses vara något fint.
Citera
2014-05-02, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Lite off-topic men är det inte anmärkningsvärt hur medierna vinklar historien.. Det stora problemet är inte dådet i sig utan det faktum att socialtjänsten inte agerat. Återigen är det alltså samhällets fel när det mångkultuella experimentet skördar offer.

Vad hade hänt om skola, polis och socialtjänst agerat med kraft? Facebookgrupper mot rasism, twitterstorm och fackeltåg innan solen gått ner...
Tror det är medvetet att leda skuldbördan till en Svensk handläggare och sen tycka synd om multikulti mördarna som faktiskt mördat ett litet barn och det är väl vad man mest skall fokusera på... Det nya Sverige i ett nötskal...Reinfeldts Sverige, inte mitt längre.
Citera
2014-05-02, 09:14
Medlem
Enligt Eko-nyheterna på radion, så har socialen tidigare utrett huruvida paret var lämpliga att ta hand om flickan och inte funnit något att anmärka på. När man till det lägger att Polisens anmälan från långfredagen har "fastnat" hos en handläggare utan åtgärd, så kan man bara konstatera att Socialen har agerat precis som vanligt. Kaffedrickande, kurser och konferenser tycks vara deras viktigaste arbetsuppgift!

Alltför ofta blir svaret från sociala myndigheter i sådana fall, att det hade vi ingen aaaanining om.
Citera
2014-05-02, 09:16
Medlem
FramAxels avatar
Saxat ur Aftonhoran:

"En granne beskriver att flickan blivit tystlåten sedan hon flyttade in, skriver Blekinge Läns Tidning.
På långfredagen mötte grannen flickan i hissen och larmade polisen. Flickan hade en blåtira och skador på benen.
– Hon var så illa slagen att hon inte kunde gå, säger grannen till Blekinge Läns Tidning.
Grannen larmade polisen. En polisman i Karlskrona ringde sedan upp henne för att kontrollera uppgifterna."

Vad sker då? Jo, polisen anser inte att ärendet är akut och inte heller att det finns konkret misstanke om brott, utan FAXAR (?!?!?!) ett pm avseende allmän orosanmälan till soc.

Läge att se över både rutiner och lagstiftning, kanske?
Citera
2014-05-02, 09:17
Medlem
Chianti68s avatar
Under mina unga år var jag ihop med en arab, han var den första och sista.
Kom i kontakt med många familjer såg vilka sociala förmåner dom hade som flyktingar vilket retat upp mig rejält.

Nu är min fråga om det svenska systemet bara utvecklats till det värre, ni på tråden har säkert ett svar ?
Flickan kommer som flyktingbarn till sin farbror, får dom ekonomisk ersättning för det som om det vore ett fosterbarn ?
Misstänker att om jag skulle ta hand om ett flyktingbarn så skulle jag få ersättning ?
Någon som vet hur det funkar ?
Citera
2014-05-02, 09:23
Medlem
Chianti68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Saxat ur Aftonhoran:

"En granne beskriver att flickan blivit tystlåten sedan hon flyttade in, skriver Blekinge Läns Tidning.
På långfredagen mötte grannen flickan i hissen och larmade polisen. Flickan hade en blåtira och skador på benen.
– Hon var så illa slagen att hon inte kunde gå, säger grannen till Blekinge Läns Tidning.
Grannen larmade polisen. En polisman i Karlskrona ringde sedan upp henne för att kontrollera uppgifterna."

Vad sker då? Jo, polisen anser inte att ärendet är akut och inte heller att det finns konkret misstanke om brott, utan FAXAR (?!?!?!) ett pm avseende allmän orosanmälan till soc.

Läge att se över både rutiner och lagstiftning, kanske?

Kan förstå att polisen grät, jag skulle inte vilja ha en lite flickas död på mitt samvete
Citera
2014-05-02, 09:24
Medlem
Nod2013s avatar
En sammanfattning tack
Citera
2014-05-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Behöver inte ens vara halvsyster. Om mamman började avla sig när hon var 10-15 år så kan de två i ärendet mycket väl vara äkta systrar.

Flickan bodde hos sin morbror gå in på deras fbsidor så ser ni vem som är vad och vem som är förälder till flickan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in