Jag gissar att det inte kommer att framkomma något mer påtagligt ifråga om det eventuella brottet åtminstone innan obduktion har genomförts. Verkar dock fortfarande finnas en del att nysta i när det gäller de MGM:s relationer till föräldrarna och bakgrundsinfo om dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag håller med dig. Dessutom brukar rasbiologer förknippa fall från balkong med hedersmord. Det finns ingenting som talar för hedersmord i det här fallet.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "rasbiologer", men om du menar oss som accepterar att människan är en biologisk varelse, så brukar det väl i första hand gälla för balkongfall med kurdiska flickor (vilket det inte är frågan om i det här fallet), för det andra brukar det redan vara fastställt att fallet anses vara dödsorsaken (i det här fallet har man väl inte ens fastställt ett fall från balkong, samt än mindre att det skulle vara dödsorsaken), det brukar oftast inte handla om fall där tidigare vanvård och misshandel har varit känt (vilket det möjligtvis var i det här fallet) om inte BO själv har tagit kontakt med myndigheterna, BO brukar även vara minst i tonåren (gäller inte i det här fallet), samt ofta har ena eller båda föräldrarna befunnit sig i lägenheten vid balkongdykningen (stämmer inte in på det här fallet), samt i regel har även ett x antal manliga släktingar befunnit sig, eller misstänks ha befunnit sig, i bostaden under tillfället (verkar enligt uppgifter inte stämma in på det här fallet). Eller har du varit med om att "rasbiologer" skulle anse att försök till hedersmord låg bakom Hanoi Rocks-gitarristens Andy McCoys två olika fall från balkong?
Citat:
Ursprungligen postat av
sistaminuten
1. Fria Tider är världens sämsta nyhetskälla.
Är de verkligen det? Är de ens den sämsta nyhetskällan i Sverige? Jag tvivlar inte på att de inte är världens mest stabila källa, men på vilket sätt är de sämre än t.ex. svensk ljugmedia?
Går det ens att vara sämre än svensk ljugmedia? Svensk ljugmedia är ju t.o.m. mer otillförlitliga än den ökända brittiska tabloiden The Sun. Hur kan man bli ännu sämre? När jag försöker föreställa mig en sämre nyhetskälla än svensk ljugmedia, så kommer jag att tänka på någon form av "stream of consciousness"-aktigt, surrealistiskt, absurt och helt verklighetsfrämmande dårbabbel, men även det har vi väl haft i svensk ljugmedia, bl.a. när bl.a. Maria Sveland har fått publicera spaltkilometrar med oredigerad text?