2014-05-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Lotta Hansson efterträdde Pärlklo och har axlat hans idiotimantel till fulländning. Naturligtvis måste man inte ha föräldrarnas tillstånd för rättsmedicinsk undersökning, annars skulle ju barnamord aldrig klaras upp. I Sverige görs alltid klinisk eller rättsmedicinsk (som i detta fall) obduktion, förutom vid så kallat förväntade dödsfall. Det är i princip personer som dött på sjukhusavdelningar, eller som haft palliativ vård i hemmet. De flesta muslimer har inte heller något emot obduktion (undantag finns, precis som hos kristna), men de vill att kroppen i görligaste mån begravs inom ett dygn.

I dom flesta varmare länder begraver man inom ett dygn. Även i Europa. Förr i tiden hade man inte kyl och annat. Och i värmen börjar det lukta.
Citera
2014-05-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
I dom flesta varmare länder begraver man inom ett dygn. Även i Europa. Förr i tiden hade man inte kyl och annat. Och i värmen börjar det lukta.

Det har inte med det att göra, utan i islam tror man inte själen får ro förrän kroppen är begravd. Därför skall det göras så fort som möjligt. Vissa begravs tom samma dag. Tex om de dör tidigt på morgonen så begravs de redan efter dagsbönen samma dag om man hinner med alla ritualer innan, men de flesta väntar ofta till nästföljande dag för att släkt och vänner skall hinna samlas.

Angående obduktion som några nämnde så är det inte förbjudet i islam att obducera om det är nödvändigt. Vilket det är i ett mordfall.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-02 kl. 00:58.
Citera
2014-05-02, 00:57
Medlem
Är det *m*ni R*mi som är misstänkta kvinnan? Isåfall..så finns det ju knappt någon bild på flickan på hennes fb...Hon kanske inte ens tyckte om att hennes man hämtat sin systerson till dom

*a
Citera
2014-05-02, 01:02
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibracadabra99
Är det *m*ni R*mi som är misstänkta kvinnan? Isåfall..så finns det ju knappt någon bild på flickan på hennes fb...Hon kanske inte ens tyckte om att hennes man hämtat sin systerson till dom

*a

Stämmer!

Bilder finns i tråden
Citera
2014-05-02, 01:03
Medlem
Iobberknolls avatar
Men hur har flickan egentligen kunnat bli utredd och mottagen som ensamkommande flyktingbarn? Med tanke på moderns livssituation (förvisso är min uppfattning endast grundad på fb-bilder) verkar de inte lida någon brist i hemlandet. Hade hon inte blivit placerad hos sin morbror utan istället blivit hemskickad hade hon förmodligen levt idag. Stolligt är det!
Citera
2014-05-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Stämmer!

Bilder finns i tråden

Bilder på vadå??
Citera
2014-05-02, 01:11
Medlem
Europes avatar
Jag gissar att det inte kommer att framkomma något mer påtagligt ifråga om det eventuella brottet åtminstone innan obduktion har genomförts. Verkar dock fortfarande finnas en del att nysta i när det gäller de MGM:s relationer till föräldrarna och bakgrundsinfo om dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller med dig. Dessutom brukar rasbiologer förknippa fall från balkong med hedersmord. Det finns ingenting som talar för hedersmord i det här fallet.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "rasbiologer", men om du menar oss som accepterar att människan är en biologisk varelse, så brukar det väl i första hand gälla för balkongfall med kurdiska flickor (vilket det inte är frågan om i det här fallet), för det andra brukar det redan vara fastställt att fallet anses vara dödsorsaken (i det här fallet har man väl inte ens fastställt ett fall från balkong, samt än mindre att det skulle vara dödsorsaken), det brukar oftast inte handla om fall där tidigare vanvård och misshandel har varit känt (vilket det möjligtvis var i det här fallet) om inte BO själv har tagit kontakt med myndigheterna, BO brukar även vara minst i tonåren (gäller inte i det här fallet), samt ofta har ena eller båda föräldrarna befunnit sig i lägenheten vid balkongdykningen (stämmer inte in på det här fallet), samt i regel har även ett x antal manliga släktingar befunnit sig, eller misstänks ha befunnit sig, i bostaden under tillfället (verkar enligt uppgifter inte stämma in på det här fallet). Eller har du varit med om att "rasbiologer" skulle anse att försök till hedersmord låg bakom Hanoi Rocks-gitarristens Andy McCoys två olika fall från balkong?

Citat:
Ursprungligen postat av sistaminuten
1. Fria Tider är världens sämsta nyhetskälla.

Är de verkligen det? Är de ens den sämsta nyhetskällan i Sverige? Jag tvivlar inte på att de inte är världens mest stabila källa, men på vilket sätt är de sämre än t.ex. svensk ljugmedia? Går det ens att vara sämre än svensk ljugmedia? Svensk ljugmedia är ju t.o.m. mer otillförlitliga än den ökända brittiska tabloiden The Sun. Hur kan man bli ännu sämre? När jag försöker föreställa mig en sämre nyhetskälla än svensk ljugmedia, så kommer jag att tänka på någon form av "stream of consciousness"-aktigt, surrealistiskt, absurt och helt verklighetsfrämmande dårbabbel, men även det har vi väl haft i svensk ljugmedia, bl.a. när bl.a. Maria Sveland har fått publicera spaltkilometrar med oredigerad text?
Citera
2014-05-02, 06:21
Medlem
dom här 2 personerna skulle väl ta hand om denna lilla underbara tjej och tuvär så började dom slå henne och nu är hon död..
Citera
2014-05-02, 06:44
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Mord ska man ju ha uppsåt att ta ngns liv. Jävligt ovanligt att ngn vill döda en släktings 8 åriga dotter. En riktig åthutning/smäll som tog riktigt illa?
Handlar knappast om en riktig åthutning/smäll. Misshandel (psykisk och/eller fysisk) lär ha skett under en längre tid dvs flickan behandlades illa långt innan hon dog. Grannarna har ju vittnat om att de märkte av att allt inte stod rätt till. De var så oroliga att de till och med ringde snuten - vilket de flesta drar sig för att göra, normalt sett. Anmälan skedde strax innan påsk så snuten borde ha hunnit ta kontakt med paret men gjorde det antagligen inte. Hade de gjort det hade väl paret skärpt sig.

Gick den 8-åriga flickan i svensk skola? Om ja, märkte inte skolpersonal av någonting?
Citera
2014-05-02, 06:47
Medlem
Rompetrolls avatar
Ang polisens tekniker som söker på balkong och mark.
Jag kan mycket väl tänka mej att misshandeln gick för långt och att de skyllt på att hon lekt på balkongen och fallit ner.
För att utesluta det så undersöks marken o. balkongen. Det är upp till polisen att bevisa skuld.

Dom måste ju i så fall burit upp henne till lägenheten för där fanns hon när hon hämtas. Dom har Om det hänt kanske de inte tänkt på att blåmärken och visar att det är stor skillnad på med tanke på tiden. Även skador på skeletter som kan vara olika i tid kan avgöras.

Men skolan borde ha sett om hon hade mer blåmärken än andra barn. I så fall borde dom ha anmält till soc.
Kan de anhållna varit så uträknade att de slagit där det inte syns? Fick inte flickan vara med i gymnastik?

I början av tråden stod att poliser och sjukvårdspersonal grät. Har detta hänt så måste det varit riktigt illa.

Heder till grannen som faktiskt ansträngde sej med att anmäla. Även om det "tappades bort". Säkert inte vad han förväntat.
Polisen borde ha sagt till honom hur han kunde anmäla misstanken till soc. - också. Trots dom själva hade skyldighet att följa upp misstanken.

Stackars lilla flicka som kom till Sverige för att få leva vidare utan krig och andra hemskheter.

Det konstiga är hur de rest omkring före dom kom till Sverige. De har hunnit med mycket på kort tid.
Men det har tagits upp tidigare, likväl som allt annat.
Citera
2014-05-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665
Det är oklart hur flickan dog, därav rubriceras det i första hand som mord.
Hur tänker du nu? Brukar det inte vara vållande när de är osäkra, och sedan skriva upp det till dråp eller mord?!
Citera
2014-05-02, 06:57
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Palestinier kan dessutom ha flera fruar. Godkänns enligt sharia och har fått ett markant uppsving under de senaste årtiondena. Den mördade 8-åringen kan mycket väl vara halvsyster till 30-åringen.
Behöver inte ens vara halvsyster. Om mamman började avla sig när hon var 10-15 år så kan de två i ärendet mycket väl vara äkta systrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in