Citat:
Ursprungligen postat av
kindofblue
har aldrig själv ätit psykofarmaka men jag vet helvetet min sambo går/gått igenom då hon skulle sluta med citalopram. Hade hon fått göra om neddrappningen skulle den skett under minst 1år.
Kul du blivit kvitt ssri utan muskelvärk ilningar i huvudet och extrem ångest i månader.... först nu senaste måndaden, 5månader efter har muskler och huvud börjat fungera för min sambo.
Kan tillägga att mitt förtroende för läkemedelsindustrin och psykiatrin är noll numera. Har tagit del av dokumentärfilmer som stärker det jag misstänkt senaste året.
tex dessa visar exakt det min sambo gått igenom senaste året.
http://www.whocaresinsweden.com/sv/
http://www.numbdocumentary.com/Numb_Documentary/Home.html
Hur mår din sambo nu?? jag är så stolt över henne att hon kämpar.. Jag rullar in på månad 9, vill ge er lite uppdateringar! Min sömnlöshet är mycket bättre, kan nu sova bättre! jag har inte längre athatsia och den extrema oron, panikattacker är sällsynt hos mig numera.. Ingen depression, ångesten är betydligt längre än de första månaderna, inga mer gråtattacker, lite smått milda bara, inga aggressioner längre..
det som håller i sig är muskelsmärtan, värker i framförallt nacke, och min högra kropp,fick en kramp i nacken för några veckor sen orsakade grym inflammation
har ögonsmärta och även starta strimlor o synfältet och grumliga små fläckar
lite yrsel , balansrubbningar fortfarande
tinnitus
mitt TSH har sänkts drastiskt sen jag slutade med min ssri från cirka 2,5 till 0,7 (sköldkörtelhormon)
har iskalla fötter /händer
en del adrenalinrusningar genom kroppen, isande ilningar som far genom ben och armar, upp i nacken, överallt.. smått domningar, stickningar, brännande smärta på tungan
men som sagt symtomen är mktmer milda nu än förr och jag siktar på ett år nu

då dem flesta säger att det värsta ska vara över, OCH JAG BLIR LYCKLIUG när jag läser runt o många bevittnar att månad 4 och 5 är värst efter att man har slutat, det var då jag blev som sjukast.. sen blev det bara bättre och bättre.