Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 14:57
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Till råga på allt helvete ska de komma från Danmark

Okej .. Någon som vet vilka det är som blivit gripna och vem det är som fick inkassera en sig sauer kula?
Citera
2014-04-30, 15:24
  #98
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Hur många oskyldiga kommer att skadas om polisen skjuter mot alla som försöker fly från polisen?
Det är bara skyldiga som flyr ifrån Polisen! Vi andra behöver inte göra detta!
Citera
2014-04-30, 16:37
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjuhan
Killen som bor på adressen nämnd tidigare är känd missbrukare/kriminell.
Svensk man född 83 eller 84. M***** N****** .

Stämmer väl de, MI**** NI***** aka "Näsan" som han även kallas bland hans vänner.
Känner han från min umgängeskrets för ca 4 år sen så har ingen som helst kontakt med honom nu och hade ingen som helst aning att han var så "deep in the shit"
Visst han höll på med narkotika och så men bara små trams inget i dessa mängderna , de var lite hach och piller här och där men ingen värre så de kom som en chock detta

Citat:
Ursprungligen postat av Belle
Känner inte igen honom alls? Är han från Svedala från början?

Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Ett klockrent svensk för och efternamn och kommer från Albanien?? så han har bytt namn d¨alltså?

Va tyvärr inte så nära vän att jag vet om han kom från Albanien eller ej, men i hela mitt liv som jag bodde i svedala (19 år ) så bodde han där iaf, och om han byt namn eller ej kan jag inte svara på men han hette iaf så när jag bodde där för ca 4 år sen
__________________
Senast redigerad av ctrlaltdelt 2014-04-30 kl. 17:29.
Citera
2014-04-30, 16:49
  #100
Medlem
Fyra anhållna nu. Sydsv. De fyra männen anhölls under onsdagen misstänkta för grov narkotikasmuggling
Citera
2014-05-01, 08:27
  #101
Medlem
Det var slagsmål och bråk i Oxie, inte långt därifrån. kan det ha samband?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/tre-...n-brak-i-oxie/

En person fick föras till sjukhus med ambulans och ytterligare två kördes till sjukhus av polisen efter ett våldsamt bråk i Oxie. De som ringt och larmat polisen om bråket berättade att folk slogs med tillhyggen
Citera
2014-05-01, 08:39
  #102
Medlem
så vilka var gärningsmännen då?
Citera
2014-05-01, 08:48
  #103
Medlem
Låter som bråk mellan blattar. Inte första gången det slåss där, känt tillhåll, men MC-gängen har folk där i Oxie också.

2014-04-30 21:50, Bråk i Oxie.

Samtal inkommer att flera personer slåss med tillhygge på en tomt i Oxie. Polispatruller skickas till platsen. Det är lugnt då polisen anländer. En skadad person förs med ambulans till sjukhus och två skadade förs med polisbil till sjukhus. Oklart angående skador och vad som utlöst bråket. Inga gripna i nuläget.


http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Han...50-Brak-Malmo/
Citera
2014-05-01, 09:14
  #104
Medlem
tankers avatar
Min teori.

Tullen stoppar bil på bron och fattar misstanke. Kör efter bilen till Svedala och Observer någon typ av affär göras. Tillkallar polis förstärkning för att kunna slå. Polis går in först och en försöker skada/sticka från polisen, de öppnar eld. Alla grips och tullen tar över utredningen gällande ursprungsbrottet, grov narkotikasmuggling. Vad kan det vara må tro? 10 kg ? 50 kg? Sätter peng på cannabis.

Synd att tullen inte öppnade eld det e inte ofta man läser/hör att de skjuter

Blir intressant att läsa förundersökningen.. Följes med spänning.
Citera
2014-05-01, 16:46
  #105
Medlem
Rompetrolls avatar
De får nog endast använda vapen om de blir direkt hotade själva. De kan ju inte just vid ett tillfälle veta om det är ett litet eller stort brott. Så dom skjutet inte för att säkra smuggelgods.
Jag har vid några tillfällen sett tull förfölja bilar. Dessa tjänstebilar har stått "Tull" på. Inget smygande.
De har då förföljt från Öresundsbron, sådana som inte stannat. Inne i Malmö möter polisen upp.
Oftast på Ringvägen (/arna) där de kan köra snabbare.

Det är säkert mycket vanligare med anonyma bilar o. personal.
Citera
2014-05-01, 22:47
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Min teori.

Tullen stoppar bil på bron och fattar misstanke. Kör efter bilen till Svedala och Observer någon typ av affär göras. Tillkallar polis förstärkning för att kunna slå. Polis går in först och en försöker skada/sticka från polisen, de öppnar eld. Alla grips och tullen tar över utredningen gällande ursprungsbrottet, grov narkotikasmuggling. Vad kan det vara må tro? 10 kg ? 50 kg? Sätter peng på cannabis.

Synd att tullen inte öppnade eld det e inte ofta man läser/hör att de skjuter

Blir intressant att läsa förundersökningen.. Följes med spänning.

Det var tullkriminalen som var inbladad, och händelsen föregicks därför knappast av något stopp på bron efter att man misstänkt något. Det är säkerligen en planerad insats som föregåtts av längre tids spaning/avlyssning. Tullen tar f ö inte över utredning, man äger den redan från början. Polisen bistår bara i form av manskap, i dessa fall har tullens personal lika långtgående befogenheter som polisen.
Citera
2014-05-01, 22:52
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
De får nog endast använda vapen om de blir direkt hotade själva. De kan ju inte just vid ett tillfälle veta om det är ett litet eller stort brott. Så dom skjutet inte för att säkra smuggelgods.
Jag har vid några tillfällen sett tull förfölja bilar. Dessa tjänstebilar har stått "Tull" på. Inget smygande.
De har då förföljt från Öresundsbron, sådana som inte stannat. Inne i Malmö möter polisen upp.
Oftast på Ringvägen (/arna) där de kan köra snabbare.

Det är säkert mycket vanligare med anonyma bilar o. personal.

Hur menar du? Polisen sköt i detta fallen i nödvärn, och detsamma hade gällt om tullspanaren hamnat i samma läge. Det finns nog ingen, polis eller annan, som hade skjutit en förare i bil för misstanke om smuggelbrott.

Ang tjänstefordon var det med största sannolikhet inga målade bilar från tullen med i detta ärendet, utan enbart bilar från tullspan/krim. Dvs enbart civila bilar med civil beväpnad personal.
Citera
2014-05-01, 23:15
  #108
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att man i det här läget skall avge verkanseld mot en som har försökt preja ner en polisman (för det var väl först EFTER att bilen åkte iväg, och således var hotet ej längre aktuellt, som man besköt bilen?) kan givetvis spekuleras beroende på situationen, i vilket område detta skedde, hur många som vistades i närheten, etc.

Nä, det luktar hämndbegär från Polisens sida, man har åsidosatt våldstrappan och på några sekunder agerat rent emotionellt eftersom man är förbannad för att man nästan blivit påkörd
påkörd.

Menar du att polisen skulle skjuta INNAN dom nästan blir nerkörda av bilisten?

Skall man skjuta folk innan dom rånat banken?

Hur menar du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback