Citat:
Ursprungligen postat av
Softista
Vi måste fortsätta ha en positiv inställning och " kämpa " för legalisering, Som en annan skrev i denna tråd tror jag en legalisering gör psykadeliska droger socialt accepterade, Och att uppvakningen kan fullbordas.
Den tiden vi lever i just nu är helt enkelt så att människan fortfarande är omogen, Vi slåss om territorium likt djur och vi stjäler resurser från varandra.
Vi har bara oturen att vi lever som minoritet idag med dessa åsikter.
http://www.youtube.com/watch?v=Iu0ozHCneWM
Frågan är dock, räcker det att ha en positiv inställning och "kämpa" (vad är kämpa? Sprida information på internet?), varför tar vi inte bara till parlamentariska åtgärder istället och avsätter dessa människor som hindrar utvecklingen istället? Det är ganska lätt att underskatta vad för typ av makt våra nuvarande makthavare har och hur mycket resurser dessa har. Jag är nog ganska redo att sträcka mig så långt att dessa människor som har makten idag hellre ser ett krig bryta ut innan legaliserande av psykedeliska substanser kommer på fråga, varför? För att dessa som styr kommer att förlora makten när det sker ett globalt uppvaknande eller en evolution av medvetandet. Låt oss möta fakta: makthavare vill inte att det ska ske ett globalt uppvaknande och avsätter alla resurser för att förhindra det.
Jag är en hyfsat patriotisk person, en aning nationalistisk, (se mig dock inte som en Hitler, vore bussigt, har goda intentioner och är en god människa), jag har absolut inga som helst problem att gå i "krig" mot dessa människor som förtrycker majoriteten av befolkningen (även om befolkningen är omedveten om att dessa är förtryckta på alla plan), tyvärr så är jag i en ännu mindre minoritet än vad pro-legaliserings människor är.
Människor som Mckenna, Tolle och andra duktiga spiritualister verkar bortse från det faktum att dessa dårar som styr befolkningen går att avsätta med våld, lite simpelt uttryckt kan man väl säga att dessa inte bryr sig om att arbeta på ett politiskt plan vilket jag anser behövs.
Vi kan sprida information och vara positivt inställda, visst, det funkar (kanske) men varför inte ta till knytnävarna istället?