Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-01, 15:21
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är i Jönköping och massor med mig. Jag är ingen vänsteraktivist utan tillhör den stora skaran som vill visa mitt förakt mot de åsikter nazisterna i SVP torgför. Förstår ni inte nu hur illa omtyckta ni är av vanliga väljare så lär ni knappast aldrig förstå. Att ni kallar er Svenskarnas parti är närmast en skymf mot moder Svea.
Ni kanske kan åka på mångkulturturné genom landet? Ni blir säkert väl emottagna och omhändertagna av afghanerna, afrikanerna och araberna

http://sv.metapedia.org/wiki/Gruppv%C3%A5ldt%C3%A4kten_i_Mariannelund

https://www.nordfront.se/mangkulturellt-mord-i-ludvika.smr

http://www.nationell.nu/2013/11/03/media-pixlar-neger-bakom-det-brutala-dubbelmordet-i-ljungsbro/

https://www.youtube.com/watch?v=kF_r9X7lHNM

http://sv.metapedia.org/wiki/Elin_Krantz
Citera
2014-05-01, 15:32
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är i Jönköping och massor med mig. Jag är ingen vänsteraktivist utan tillhör den stora skaran som vill visa mitt förakt mot de åsikter nazisterna i SVP torgför. Förstår ni inte nu hur illa omtyckta ni är av vanliga väljare så lär ni knappast aldrig förstå. Att ni kallar er Svenskarnas parti är närmast en skymf mot moder Svea.

Alla här på FB känner till dina vänsterextrema åsikter så oss kan du inte lura. Om du således tillhör "den stora skaran" kan man nog vara lugn för att den inte tillhör den sansade majoriteten svenska®.
Senast redigerad av Quid pro quo 2014-05-01 kl. 15:34.
Citera
2014-05-01, 16:27
Medlem
Imirons avatar
Om SvP skulle lyckas ta makten och få upprätta sin vision av samhället, hur hade man då sett på yttrandefrihet för svenska medborgare? Vore det lagligt för kommunister eller antifascister att på ett fredligt sätt göra sina röster hörda? Skulle de komma att förföljas?
Citera
2014-05-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Om SvP skulle lyckas ta makten och få upprätta sin vision av samhället, hur hade man då sett på yttrandefrihet för svenska medborgare? Vore det lagligt för kommunister eller antifascister att på ett fredligt sätt göra sina röster hörda? Skulle de komma att förföljas?
Ärligt talat så tror jag inte att dessa rörelser skulle finnas till om det inte hade varit för det rådande systemets indoktrinering. Det var ju knappast en präglande åsikt innan denna galna mediaera och samhällsomstörtning. Jag kan bara tala för mig själv. Jag stödjer yttrandefrihet under förutsättningen att Sverige utgörs av svenskar, och att vi inte har någon tredje statsmakt med ett destruktivt politiskt opinionsinflytande. Jag är även antiparlamentarist och anser att en direkt demokrati skulle vara mer representativ för svenskarnas intressen.
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2014-05-01 kl. 16:44.
Citera
2014-05-01, 16:43
Medlem
Citat:

Det tror jag inte. SvP är väl det enda partiet idag som vill ha total yttrandefrihet av den formen som vi tex ser i USA idag och som vi hade i stora delar av Europa tidigare medans vi fortfarande var ett civiliserat land. Just det där med yttrandefriheten är väl också inskrivet som en av de 10 punkterna i partiets 10 punkts program.

SvP vill ju vara en motpol till dagens system där man slänger folk i fängelse som "tycker fel" och inte bli en kopia av det system som man vill bekämpa
Citera
2014-05-01, 17:34
Medlem
kempinhoffs avatar
SvP-facsisterna var ovanligt våldsamma idag. Stenkastning mot fredliga motdemonstranter och barnfamiljer. Folk blev skadade tack vare fascisternas framfart på gatorna. Att ni har mage nog att bränna EU-flaggan får mig till att bli illamående. EU är ett av de bästa med 1900-talets historia. EU samlar folk och medlar fred. Ni hatar en organisation som fått Nobels fredspris. Skäms på er!
Citera
2014-05-01, 17:38
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
SvP-facsisterna var ovanligt våldsamma idag. Stenkastning mot fredliga motdemonstranter och barnfamiljer. Folk blev skadade tack vare fascisternas framfart på gatorna. Att ni har mage nog att bränna EU-flaggan får mig till att bli illamående. EU är ett av de bästa med 1900-talets historia. EU samlar folk och medlar fred. Ni hatar en organisation som fått Nobels fredspris. Skäms på er!

Och jag som trodde SvP var ett nationalistiskt parti. Var i partiprogrammet står det att fascism är dess ideologi?
Citera
2014-05-01, 17:39
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Ärligt talat så tror jag inte att dessa rörelser skulle finnas till om det inte hade varit för det rådande systemets indoktrinering. Det var ju knappast en präglande åsikt innan denna galna mediaera och samhällsomstörtning. Jag kan bara tala för mig själv. Jag stödjer yttrandefrihet under förutsättningen att Sverige utgörs av svenskar, och att vi inte har någon tredje statsmakt med ett destruktivt politiskt opinionsinflytande. Jag är även antiparlamentarist och anser att en direkt demokrati skulle vara mer representativ för svenskarnas intressen.
Kan du förklara lite gällande SvPs syn på hur "den tredje statsmakten" ska vara utformad? Vore det ok att trycka och utge tidningar, även om dessa går rakt om SvPs uppfattningar? Det låter på dig som om tidningarna inte skulle få göra som de gör idag. Vad är det SvP vill ändra? Hur ska en sådan lagstiftning se ut utan att man minskar yttrandefriheten?
Citera
2014-05-01, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff

https://www.realisten.se/2014/05/01/manga-vanstextremister-gripna-i-jonkoping/
Citera
2014-05-01, 17:45
Medlem
Citat:
Kan du förklara lite gällande SvPs syn på hur "den tredje statsmakten" ska vara utformad? Vore det ok att trycka och utge tidningar, även om dessa går rakt om SvPs uppfattningar? Det låter på dig som om tidningarna inte skulle få göra som de gör idag. Vad är det SvP vill ändra? Hur ska en sådan lagstiftning se ut utan att man minskar yttrandefriheten?
Vi anser helt enkelt inte att tidningar, radio, TV-kanaler och dylikt ska vara politiska propagandaverktyg. Dessa bör förmedla oberoende fakta istället för vad de gör idag. Dvs att starkt överdriva (eller rent av hitta på) vissa händelser medan man mörklägger andra för att föra fram en agenda.
Citera
2014-05-01, 17:48
Medlem
kempinhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Och jag som trodde SvP var ett nationalistiskt parti. Var i partiprogrammet står det att fascism är dess ideologi?

Det ser man på hur de agerar. De deltar nästan aldrig i debatter det är ett bevis på demokratiförakt! De vill stärka försvaret och ge polisen fler möjligheter att mota demonstrationer. Vet även att ledande SvP:are har Mussolini, Franco och Hitler som förebilder. SvP vill även förändra Sveriges styrelseskick. Dags att du börjar läsa på lite? Säger som Mona Sahlin "det finns inget mer osvenskt än SD och SvP".

#nollrasism
Citera
2014-05-01, 17:49
Medlem
kempinhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

https://www.realisten.se/2014/05/01/manga-vanstextremister-gripna-i-jonkoping/

Det är enbart lögner det finns inget som säger att det egentligen var vänstersympatisörer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in