2014-05-01, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hade de varit rädda så skulle de aldrig ha skjutit snubbarna då hade de istället betalat pengar eller vad det nu handlade om.
Ingen påstår väl att de var rädda då. Däremot så tror många att dom är rädda nu. Det tror jag också. De som sitter är nog rätt nöjda. Bestred de öht häktningsyrkandet?
Citera
2014-05-01, 00:28
Medlem
Gorthaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Tror ni det? det tror inte jag dessa grabbar har många som e på deras sida räkna inte bara medlemmar i gänget räkna med alla deras vänner och släktingar, de har mer folk än den andra sidan tro mig.

Du kanske inte inser allvaret i det dom gjort , skjutit 2 obeväpnade killar ( dom var självklart obeväpnade av en anledning) .

Och du kan glömma att dessa killar kmr sitta nån annanstans än isolering
Senast redigerad av Gorthaur 2014-05-01 kl. 00:32.
Citera
2014-05-01, 00:58
Medlem
nej dom är inte rädda, dom kommer visa vad dom går för
Citera
2014-05-01, 01:08
Medlem
Nu är det snurrigt här. Jag har försökt följa tråden för att se vad som inträffat men jag blir inte klok.
Kan vi få någon form av sammanfattning så skulle jag och fler med mig bli tacksamma.
Dom som blev skjutna, blev dom skjutna av sina egna eller folk som hade skulder??
Tack på förhand
Citera
2014-05-01, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Nu är det snurrigt här. Jag har försökt följa tråden för att se vad som inträffat men jag blir inte klok.
Kan vi få någon form av sammanfattning så skulle jag och fler med mig bli tacksamma.
Dom som blev skjutna, blev dom skjutna av sina egna eller folk som hade skulder??
Tack på förhand

Husse*n Absh*r (*=i) har tydigen haft en skuld till B och M, de har antagligen bestämt ett möte på en bar i Skogås. Något går snett och skott avlossas, Husse*n Absh*r, S*lvatore Al*rco (*=a) Maurici* Aceved* (*=o) och Andrz*j Royki*wicz (=e) sitter häktade för mord, mordförsök och narkotikabrott(Har det skrivits i tråden innan.)

Kan tänka mig att mötet var för att komma fram till en lösning, men B och M är antagligen trötta på att vänta och vill inte lyssna. Söderorts grabbarna är ladd torskar, inte förvånande att de tar till våld när det inte går deras väg. Endast spekulationer men det känns rimligt.
Citera
2014-05-01, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunkjuice
Husse*n Absh*r (*=i) har tydigen haft en skuld till B och M, de har antagligen bestämt ett möte på en bar i Skogås. Något går snett och skott avlossas, Husse*n Absh*r, S*lvatore Al*rco (*=a) Maurici* Aceved* (*=o) och Andrz*j Royki*wicz (=e) sitter häktade för mord, mordförsök och narkotikabrott(Har det skrivits i tråden innan.)

Kan tänka mig att mötet var för att komma fram till en lösning, men B och M är antagligen trötta på att vänta och vill inte lyssna. Söderorts grabbarna är ladd torskar, inte förvånande att de tar till våld när det inte går deras väg. Endast spekulationer men det känns rimligt.

Med tanke på att de knallade rätt in och började skjuta så var förmodligen inte avsikten att komma fram till någon lösning genom diskussion. En tanke bara...
Citera
2014-05-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Med tanke på att de knallade rätt in och började skjuta så var förmodligen inte avsikten att komma fram till någon lösning genom diskussion. En tanke bara...
Nej kanske inte, men dom lär ju ha lurat dit B & M på något sätt, så det lär väl ha varit vad dom trodde?
Citera
2014-05-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunkjuice
Nej kanske inte, men dom lär ju ha lurat dit B & M på något sätt, så det lär väl ha varit vad dom trodde?

Ja, det låter mer troligt.

Jag tror fortfarande att detta har att göra med det 90 kilo tunga rökat...
Citera
2014-05-01, 08:08
Medlem
Har svårt att tro att B och M var obeväpnade, men om nån går in och skjuter ner dom så hann dom kanske inte försvara sig. Om det skedde bakifrån
Citera
2014-05-01, 09:32
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel

B och M hade ju varit där även kvällen innan.
Kan de ha stämt träff till kvällen innan för inkassering, GM meddelar att han ej kan lösa det förrän nästa kväll och de bestämmer ny tid då.
Sedan planerar GM att de skjuter de istället då han inser att skulden är omöjlig att bli fri från.
Logik i detta?

//Brute
Citera
2014-05-01, 09:42
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Har svårt att tro att B och M var obeväpnade, men om nån går in och skjuter ner dom så hann dom kanske inte försvara sig. Om det skedde bakifrån

Varför tror du det? Dessa gossar lär väll vara rejält punktmarkerade av snuten, inte fan sitter man med puffror på en bar då. Möjligtvis har dom några hundar i närheten som kan få fram en gun fort om det behövs.
Citera
2014-05-01, 10:28
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Tror du inte att de raderat sina facebook-konton eller vad är det du inte tror? Kul i alla fall att det äntligen kommer ett inlägg (nr 765) som tror att Ösmoblattarna har något att komma med i den här saken. En neger från värsta åkern och hans farsa och brorsor känns dock inte som något B kommer att bajsa på sig av direkt. Och vad tror du antalet spelar för roll? Ska babbarna gå omkring i nån slags klunga resten av livet?

En person med ett vapen är inte mindre farlig bara för han är en neger från en åker, eller är en wannabe gangster. Fruktar man sitt liv så är man riktigt jävla farlig med ett vapen oavsett vem man är. Barteks rykte skyddar honom inte som en osynlig Skjöld. Han är en människa av kött och blod som vem som helst, inte omöjligt att han hamnar i rullstol resten av sitt liv efter detta.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in