2014-04-30, 00:18
  #8617
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Jovisst, även grannhuset längs samma gångväg är till salu

Stämmer bra det; även detta hus fanns länge på Residence men försvann.
Verkar som att Residence har svårt att få objekten sålda/bra på att tjata att säljarna ska lägga upp husen igen.
Citera
2014-04-30, 00:21
  #8618
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Verkar som att Residence har svårt att få objekten sålda/bra på att tjata att säljarna ska lägga upp husen igen.

Handlar det inte bara om övertro och övervärdering av objekten? Ja, allting har sitt pris, men om man måste vänta flera år på en köpare så har man kanske en något övervärderad tro på sin egen förmåga. En mer realistisk prisnivå hade fått iväg dom där lättare, det nämnda objektet har varit ute i lite olika omgångar i åtminstone två eller tre år.
Citera
2014-04-30, 09:01
  #8619
Medlem
PaulPaljetts avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-bondstorp-vaggeryds-kommun-bogla-sommarhemsvagen-14-6165383

Finns många frågor... Men vi kan börja med: vad har man den lilla snutten ytterplåttak till inomhus? Och fungerar den invändiga hängrännan/stupröret som fyller den lilla dammen i hallen/vardagsrummet?

Undrar även hur ofta de sitter på parkbänken de snott på närmaste rastplats och placerat på taket..
Citera
2014-04-30, 09:04
  #8620
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-bondstorp-vaggeryds-kommun-bogla-sommarhemsvagen-14-6165383

Finns många frågor... Men vi kan börja med: vad har man den lilla snutten ytterplåttak till inomhus? Och fungerar den invändiga hängrännan/stupröret som fyller den lilla dammen i hallen/vardagsrummet?

Undrar även hur ofta de sitter på parkbänken de snott på närmaste rastplats och placerat på taket..

Måste vara ett av få objekt som jag sett som har fått ett höjt utgångspris.
Citera
2014-04-30, 09:20
  #8621
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Måste vara ett av få objekt som jag sett som har fått ett höjt utgångspris.
Hah, det såg jag inte ens. Höjt med 31% dessutom. Ja jävlar..
Citera
2014-04-30, 09:40
  #8622
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Jovisst, även grannhuset längs samma gångväg är till salu
Det är faktiskt fyra hus på rad! till salu på Amiralsvägen sedan en tid. Alla fyra har Residence som mäklare.

Några ligger inte ut just nu men alla är till salu.
Citera
2014-04-30, 09:47
  #8623
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-bondstorp-vaggeryds-kommun-bogla-sommarhemsvagen-14-6165383

Finns många frågor... Men vi kan börja med: vad har man den lilla snutten ytterplåttak till inomhus? Och fungerar den invändiga hängrännan/stupröret som fyller den lilla dammen i hallen/vardagsrummet?

Undrar även hur ofta de sitter på parkbänken de snott på närmaste rastplats och placerat på taket..
Fullständigt groteskt! Det enda som var något sånär snyggt är gatstenen på infarten. Den missar dock mäklaren som istället berömmer några sunkiga cementblock som han väljer att kalla kullersten!!

Bara i Vaggeryd eller?
Citera
2014-04-30, 10:30
  #8624
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är faktiskt fyra hus på rad! till salu på Amiralsvägen sedan en tid. Alla fyra har Residence som mäklare.

Några ligger inte ut just nu men alla är till salu.

Spökar det på Amiralsvägen tro? Eller är folk trötta på Solsidaninspelningar/turister?
Citera
2014-04-30, 11:17
  #8625
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Detta måste vara den mest monokromatiskt svart/vita inredning jag har sett på väldigt länge:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-kolvik-varmdo-kommun-lilla-kolvik,-tegelstigen-2-6187503

Huset såg väl annars rätt okej ut. Förutom allrummet på övervåningen. Långt och smalt och genomgångsrum. Kul att sitta där i en soffa och stirra in i en vägg.
Tänkte först när jag såg bilder och planritning att det var någon befintlig byggnad som byggts om och att det var därför planlösningen var så knepig (bara två sovrum, och från det stora måste du springa genom garderob och tvättstuga för att nå toaletten på natten). Samt det oerhört perfekta allrummet på ovanvåningen som är typ 2,5 meter brett där soffan är tänkt att stå enligt skissen.
Citera
2014-04-30, 11:21
  #8626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dricker man verkligen snaps när man sitter & läger en kabel?

Man flyr naturligtvis hit för att supa bort sin irritation när svärföräldrarna är på besök!
Citera
2014-04-30, 11:25
  #8627
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
vad har man den lilla snutten ytterplåttak till inomhus? Och fungerar den invändiga hängrännan/stupröret som fyller den lilla dammen i hallen/vardagsrummet?
Är det en damm eller en liten pool eller vad fan är det egentligen?
Citera
2014-04-30, 13:07
  #8628
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Finns många frågor... Men vi kan börja med: vad har man den lilla snutten ytterplåttak till inomhus? Och fungerar den invändiga hängrännan/stupröret som fyller den lilla dammen i hallen/vardagsrummet?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det en damm eller en liten pool eller vad fan är det egentligen?

Jag skulle tro att det är en sorts Japan-inspirerad vattenlek. Det finns en tanke inom japansk byggnadsteknik att rinnande vatten är det vackraste som finns. Ju mer det rinner och droppar och porlar, desto mer poetiskt och estetiskt. Jag har sett ritningen till ett sorts atriumhus, där atriumet bara är en meter brett istort sett. Man vänder huset ut och in, och låter alla taken rinna inåt mot det lilla lilla atriumet. Och sen bygger man en stor utsikt mot atriumet, och låter vattnet rinna i rännor på den vägg man har utsikt mot. Så, mitt i huset har man fönster till atriumet och utsikt mot en vägg där det rinner porlande vatten i vackra former när det regnar. Väldigt poetiskt, och väldigt mycket Japan.

Jag skulle tro att det där är nåt liknande, fast inte riktigt lika väl utfört. Jag skulle tro att det går en pump från poolen till det där utskjutande taket. Och sen rinner det vatten från taket ner i hängrännan och sen ner i stupröret och ner till poolen. Och sen pumpas det upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in