2014-04-28, 20:44
Medlem
ShayneSkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Bara jag som är skeptisk till Gärdet? Känns för öppet och inte alls så intimt som Summerburst gjort innan. Hur ska man få två scener utan att ljudet hörs från båda? I Göteborg går det ju med Valhalla och sen Ullevi. Det är ändå en bit och sen stora väggar runt om Ullevi så det blir instängt.

Karuseller ska ju tydligen också finnas på Gärdet vilket för mig målas upp en bild av en riktig festival likt Bråvalla. Tvivlar också starkt till att man kan lägga tillräckligt med golv. Det kommer ju garanterat att bli skitigt på sina håll. Tänk om det regnar och blåser då är Stadion sjukt mkt bättre hehe.

Annars ska jag inte klaga mer. Bara jag som är lite smått oroad och inte alls säker på flytten dom gör.

Förövrigt är nog Alesso och liknande namn omöjliga nu. De vill ju spela på bra tider vilket inte finns plats för nu. Kan tänka mig att det blir i Albin Myers nivån de signar härnäst.

På tal om annat tror jag att Göteborg kommer bli besvikna på Tiesto.

Är man smarta så använder man gärdet som de är uppbyggt. Det finns två sidor av gärdet och går en väg emellan. Ena sidan är större, där kan man placera mainstage. Andra sidan är mindre = Orion area. Personligen tror jag inte golv blir något problem, man lägger ut det som en jävla matta. Är de bra väder så spelar de egentligen ingen roll, regnar de så måste man täcka alla ytor.

Problemet med gärdet är just det att de är stort och öppet. Förhoppningsvis tänker man på kvalité före att sälja så många biljetter som möjligt.
Citera
2014-04-29, 06:38
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShayneSkov
Är man smarta så använder man gärdet som de är uppbyggt. Det finns två sidor av gärdet och går en väg emellan. Ena sidan är större, där kan man placera mainstage. Andra sidan är mindre = Orion area. Personligen tror jag inte golv blir något problem, man lägger ut det som en jävla matta. Är de bra väder så spelar de egentligen ingen roll, regnar de så måste man täcka alla ytor.

Problemet med gärdet är just det att de är stort och öppet. Förhoppningsvis tänker man på kvalité före att sälja så många biljetter som möjligt.

Någon som bet hur många biljetter de tänkt att släppa? 40-50K per dag? Dom löser nog golvsituationen galant skulle jag tro. Inte som Creamfields..
Citera
2014-04-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Någon som bet hur många biljetter de tänkt att släppa? 40-50K per dag? Dom löser nog golvsituationen galant skulle jag tro. Inte som Creamfields..

Skulle bli fett om Summerburst blir största festivalen i Sverige.
Citera
2014-04-29, 18:07
Medlem
Fredag 13 juni:
Hardwell
Afrojack
Martin Garrix (spelar tidigt? spelning i Nederländerna samma datum som står "under" SB i kalendern)
Rebecca & Fiona
Fedde Le Grand
Cazzette

Lördag 14 juni
David Guetta
Calvin Harris
Dada Life
Krewella

Osäkra
R3hab
Showtek
Sebjak
Ummet Ozcan
John Dahlbäck

Det här är vad jag hittat, rätta mig om nåt är fel. Kan vara så att någon redan postat det här, orkade inte kolla igenom allt.
Citera
2014-04-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eight8
Fredag 13 juni:
Hardwell
Afrojack
Martin Garrix (spelar tidigt? spelning i Nederländerna samma datum som står "under" SB i kalendern)
Rebecca & Fiona
Fedde Le Grand
Cazzette

Lördag 14 juni
David Guetta
Calvin Harris
Dada Life
Krewella

Osäkra
R3hab
Showtek
Sebjak
Ummet Ozcan
John Dahlbäck

Det här är vad jag hittat, rätta mig om nåt är fel. Kan vara så att någon redan postat det här, orkade inte kolla igenom allt.
Trodde Hardwell skulle avsluta på lördagen men det var fel tydligen. Avslutningen på fredagen kan bli magisk med Fedde le Grand - Afrojack - Hardwell!
Riktigt jävla tråkigt förresten att Guetta får avsluta sista dagen i år igen. Fyfan...
Citera
2014-04-29, 18:38
Medlem
mi:nes avatar
Det finns många på hardstyle-scenen som klagar på att artister som Brennan Heart och Zatox skall spela på en scen på Summerburst. Det finns även många på house-scenen som tycker att de inte har där att göra eftersom Summerburst fokuserar på house-biten av EDM.

Personligen gillar jag att båda världarna får möjlighet att känna på varandra, då jag är ett fan av de flesta stilar. Jag hade själv gärna gått på Summerburst om jag inte hade befunnit mig på annan festival just då.

Men de som postat i den här tråden verkar mest vara house-folk, så jag får helt enkelt uppmana er att våga besöka hardstyle scenen någon gång under Summerburst, lyssna och försöka förstå energin i hardstyle.

Ha det så trevligt =)
Citera
2014-04-29, 18:41
Medlem
GosigKamels avatar
30 maj
Hardwell
Tiesto
Nervo
Dada Life
Showtek
Martin Garrix
R3hab

31 maj
Steve Angello
David Guetta
Dimitri Vegas & Like Mike
Krewella

Så här verkar det se ut för mainstage i Göteborg just nu, kan ju lägga till Bingo Players på lördagen med största säkerhet också.
Tiesto lär ju garanterat stänga fredagen, men på lördagen står det ju lite mellan Angello och Baguetta. Hoppas verkligen att Angello stänger och inte tradiga Guetta, undrar om han har en fast plats i line-upen varje år?
Citera
2014-04-29, 20:04
Medlem
Där blev jag förvånad!

Syn Cole - Göteborg

Kul!
Citera
2014-04-29, 21:19
Medlem
Hur många släpp till tror ni vi kan få till Sthlm? och då menar jag main stage. 15 djs just nu. Lär bli minst en till för att ha lika många båda dagarna?
Citera
2014-04-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Trodde Hardwell skulle avsluta på lördagen men det var fel tydligen. Avslutningen på fredagen kan bli magisk med Fedde le Grand - Afrojack - Hardwell!
Riktigt jävla tråkigt förresten att Guetta får avsluta sista dagen i år igen. Fyfan...

Kan bli en kunglig fredag. Hardwell - Afrojack - Fedde Le Grand - Showtek (Hade varit najs).

Förmodligen släpper de bara en artist till och det lär inte bli någon hit precis. En som öppnar festivalen förmodligen... Personligen så saknar jag någon mer svensk. Det är alltid kul med svenskar i line-upen. De behöver inte vara stora. Nause kan gärna öppna i solen haha. Bra chillmode på dem när man bara ska spana in Gärdet och omgivningen för att sedan gå därifrån igen haha.
Senast redigerad av Tango8 2014-04-30 kl. 09:44.
Citera
2014-04-30, 10:28
Medlem
beatbeats avatar
Feta lineups. Framförallt i göteborg!

Dock ville jag bara spy på halva publiken förra året.
Publiken bestod mestadels av "stekare" som skulle slåss,knuffas,impa på brudarna och göra sina fula hopp i takt med musiken. Sen får vi inte glömma deras slag uppåt i luften som om dom bankade på en dörr.

Kändes som att folk väntade på de kändare låtarna. och stod still tills dom kom, sen gick dom bananas.
Citera
2014-04-30, 16:41
Medlem
trattfans avatar
Då jag skall jobba i baren iår igen så är jag jävligt glad över att vi har slopat den trötta jävla regeln om att man bara får sälja en per person.

Inte långt kvar nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in