Citat:
Bara jag som är skeptisk till Gärdet? Känns för öppet och inte alls så intimt som Summerburst gjort innan. Hur ska man få två scener utan att ljudet hörs från båda? I Göteborg går det ju med Valhalla och sen Ullevi. Det är ändå en bit och sen stora väggar runt om Ullevi så det blir instängt.
Karuseller ska ju tydligen också finnas på Gärdet vilket för mig målas upp en bild av en riktig festival likt Bråvalla. Tvivlar också starkt till att man kan lägga tillräckligt med golv. Det kommer ju garanterat att bli skitigt på sina håll. Tänk om det regnar och blåser då är Stadion sjukt mkt bättre hehe.
Annars ska jag inte klaga mer. Bara jag som är lite smått oroad och inte alls säker på flytten dom gör.
Förövrigt är nog Alesso och liknande namn omöjliga nu. De vill ju spela på bra tider vilket inte finns plats för nu. Kan tänka mig att det blir i Albin Myers nivån de signar härnäst.
På tal om annat tror jag att Göteborg kommer bli besvikna på Tiesto.
Karuseller ska ju tydligen också finnas på Gärdet vilket för mig målas upp en bild av en riktig festival likt Bråvalla. Tvivlar också starkt till att man kan lägga tillräckligt med golv. Det kommer ju garanterat att bli skitigt på sina håll. Tänk om det regnar och blåser då är Stadion sjukt mkt bättre hehe.
Annars ska jag inte klaga mer. Bara jag som är lite smått oroad och inte alls säker på flytten dom gör.
Förövrigt är nog Alesso och liknande namn omöjliga nu. De vill ju spela på bra tider vilket inte finns plats för nu. Kan tänka mig att det blir i Albin Myers nivån de signar härnäst.
På tal om annat tror jag att Göteborg kommer bli besvikna på Tiesto.
Är man smarta så använder man gärdet som de är uppbyggt. Det finns två sidor av gärdet och går en väg emellan. Ena sidan är större, där kan man placera mainstage. Andra sidan är mindre = Orion area. Personligen tror jag inte golv blir något problem, man lägger ut det som en jävla matta. Är de bra väder så spelar de egentligen ingen roll, regnar de så måste man täcka alla ytor.
Problemet med gärdet är just det att de är stort och öppet. Förhoppningsvis tänker man på kvalité före att sälja så många biljetter som möjligt.