2014-04-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Då jag skall jobba i baren iår igen så är jag jävligt glad över att vi har slopat den trötta jävla regeln om att man bara får sälja en per person.

Inte långt kvar nu!
Sjukt bra, vet du något om hur mycket fler barer det blir som SPG snackat om?
Citera
2014-05-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Feta lineups. Framförallt i göteborg!

Dock ville jag bara spy på halva publiken förra året.
Publiken bestod mestadels av "stekare" som skulle slåss,knuffas,impa på brudarna och göra sina fula hopp i takt med musiken. Sen får vi inte glömma deras slag uppåt i luften som om dom bankade på en dörr.

Kändes som att folk väntade på de kändare låtarna. och stod still tills dom kom, sen gick dom bananas.

Om du klagar så mycket på publiken får jag undra varför du ens besöker stället? Det känns liksom som ganska onödigt att gnälla när man ändå är där och får finna sig i att det finns folk som håller på knuffas
osv. Är det några man absolut stör sig på så är det sådana som gnäller på att det knuffas osv.
Citera
2014-05-02, 00:17
Medlem
Skulle vilja påstå att Summerbursts publik är väldigt bra. Titta bara på Ultra eller Creamfields där är det inge vidare drag trots bättre förutsättningar. Även Tommorowland är ju avslaget ibland. När jag var på Tommorowland i somras funderade jag kring det där. Kände att det var mäktigt pga så mkt folk osv men det hade kunnat vara fetare om det bara var svenskar för i regel blir det draget bättre då.

Alla aftermovies ni ser från Belgien och USA är ju lite av lyckovideos där de bara tar med de fetaste.
Citera
2014-05-02, 01:54
Medlem
ShayneSkovs avatar
gaah galet taggad!!! Bara 41 dagar kvar! Förhoppningsvis (inge jinx) går maj månad fort förbi.

En fråga när jag ändå är igång.. hur gör man med värdesaker på SB? Lämnar man nycklar, plånbok osv hemma? Man kommer ju sänkt en del bärtz innan men vill ju fortfarande ha förstånd nog att kunna uppleva allt dvs är man max (iaf jag) salongsberusad för att sedan köpa dricka inne på plats. Så kort fråga, hur förvarar man bäst nycklar plånbok o mobil samtidigt som man vill ösa?

Ja de är min första "festival"..
Citera
2014-05-02, 09:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article18812089.ab

Shit vad bra det där ser ut! Kul för er som ska till Stockholm!
Citera
2014-05-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Skulle vilja påstå att Summerbursts publik är väldigt bra. Titta bara på Ultra eller Creamfields där är det inge vidare drag trots bättre förutsättningar. Även Tommorowland är ju avslaget ibland. När jag var på Tommorowland i somras funderade jag kring det där. Kände att det var mäktigt pga så mkt folk osv men det hade kunnat vara fetare om det bara var svenskar för i regel blir det draget bättre då.

Alla aftermovies ni ser från Belgien och USA är ju lite av lyckovideos där de bara tar med de fetaste.

Håller med fullständigt. Visst TL och TW kändes större med större scen och mer människor och så vidare.,men för fan det är bättre drag på svenska spelningar Dessutom skall man inte ens gå in på kvalitetsskillnaden när det kommer till brudar

Summerburst har potential!
Citera
2014-05-02, 12:55
Medlem
Frågan är om Orion scenen inte kommer att störa lite när det är ett par akter på mainstage, och vice versa. Men jag hoppas att det inte ska vara någon större fara.
Citera
2014-05-02, 16:13
Medlem
Arena området verkar sjukt najs hoppas det inte blåser bara!

Angående själva artikeln i Aftonbladet måste jag säga usch vilken dålig artikel. Det är faktafel överallt haha. Tex om vilka artister som gästar vilka städer är de helt fel på flera ställen. Hur kan man även påstå att det är Summerbursts fel att det är få kvinnliga akter? Jag menar Krewella, Nervo och Rebecca & Fiona är ju de ända ja kan tänka mig som är bra och aktuella? Förra året lirade La Fleur men hon är ju inte speciellt känd. Hade ingen aning om vem det var innan liksom. Det är snarare utbudet som är problemet.

I övrigt ser Orion Area rätt liten ut. Typ som Bråvallas "White Stage" där alla djs lirade förra året i ett litet tält. Tror det kan vara rätt grymt ändå. Blir ett jävla drag när det är trångt och litet tält sådär. Hoppas inte ljudet från Mainstage förstör bara eller tvärtom!

Premiumområdet ser ju rätt stort ut men det verkar vara en bit från scenen så ångrar inte mitt val av standard (Eller jag är ju inte 20 än ändå haha).

Hoppas på bra utbud i barerna även för standard och mindre köer. Vad jag vill se i baren: Öl på plastflaska för 50-70kr, Cider för 50-70kr, vitt, rött och rose vin flr 50-60kr per glas. Ska även finnas hela flaskor vin, champagne osv... helrören kan man klara sig utan här men en flaska rosé eller skumpa borde finnas. Egentligen kan man tycka att de borde fixa någon "Summerburst drink" för 100 spänn som är typ redbull vodka stuk.

Hoppas på bra utbud mat och vanlig dryck också!

Jävlar nu fick de lite att leverera!
Citera
2014-05-02, 16:50
Medlem
moondawns avatar
För er som ska till Götet kan ni se fram emot det här : http://www.be-at.tv/artists/cosmic-gate
Cosmic gate levererar.
Citera
2014-05-02, 17:41
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Arena området verkar sjukt najs hoppas det inte blåser bara!

Angående själva artikeln i Aftonbladet måste jag säga usch vilken dålig artikel. Det är faktafel överallt haha. Tex om vilka artister som gästar vilka städer är de helt fel på flera ställen. Hur kan man även påstå att det är Summerbursts fel att det är få kvinnliga akter? Jag menar Krewella, Nervo och Rebecca & Fiona är ju de ända ja kan tänka mig som är bra och aktuella? Förra året lirade La Fleur men hon är ju inte speciellt känd. Hade ingen aning om vem det var innan liksom. Det är snarare utbudet som är problemet.

I övrigt ser Orion Area rätt liten ut. Typ som Bråvallas "White Stage" där alla djs lirade förra året i ett litet tält. Tror det kan vara rätt grymt ändå. Blir ett jävla drag när det är trångt och litet tält sådär. Hoppas inte ljudet från Mainstage förstör bara eller tvärtom!

Premiumområdet ser ju rätt stort ut men det verkar vara en bit från scenen så ångrar inte mitt val av standard (Eller jag är ju inte 20 än ändå haha).

Hoppas på bra utbud i barerna även för standard och mindre köer. Vad jag vill se i baren: Öl på plastflaska för 50-70kr, Cider för 50-70kr, vitt, rött och rose vin flr 50-60kr per glas. Ska även finnas hela flaskor vin, champagne osv... helrören kan man klara sig utan här men en flaska rosé eller skumpa borde finnas. Egentligen kan man tycka att de borde fixa någon "Summerburst drink" för 100 spänn som är typ redbull vodka stuk.

Hoppas på bra utbud mat och vanlig dryck också!

Jävlar nu fick de lite att leverera!

Vad var det för priser/sorter förra året? För övrigt ser jag gärna någon god sommaröl typ Sol eller 1664 istället för tråkig Carlsberg/Norrlands.
Citera
2014-05-02, 21:05
Medlem
http://www.partykungen.se/kikarplunta.html

vad tror ni?
Citera
2014-05-03, 13:28
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av risaetarn
Sjukt bra, vet du något om hur mycket fler barer det blir som SPG snackat om?

Ingen aning, kommer få mer information om 1 vecka-ish
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in