2014-04-28, 10:22
Medlem
Bara jag som är skeptisk till Gärdet? Känns för öppet och inte alls så intimt som Summerburst gjort innan. Hur ska man få två scener utan att ljudet hörs från båda? I Göteborg går det ju med Valhalla och sen Ullevi. Det är ändå en bit och sen stora väggar runt om Ullevi så det blir instängt.

Karuseller ska ju tydligen också finnas på Gärdet vilket för mig målas upp en bild av en riktig festival likt Bråvalla. Tvivlar också starkt till att man kan lägga tillräckligt med golv. Det kommer ju garanterat att bli skitigt på sina håll. Tänk om det regnar och blåser då är Stadion sjukt mkt bättre hehe.

Annars ska jag inte klaga mer. Bara jag som är lite smått oroad och inte alls säker på flytten dom gör.

Förövrigt är nog Alesso och liknande namn omöjliga nu. De vill ju spela på bra tider vilket inte finns plats för nu. Kan tänka mig att det blir i Albin Myers nivån de signar härnäst.

På tal om annat tror jag att Göteborg kommer bli besvikna på Tiesto.
Senast redigerad av Tango8 2014-04-28 kl. 10:55.
Citera
2014-04-28, 13:54
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Tiesto kommer inte leverera som han gjorde med sitt 2½ timmes set på November Lights, nej.
Den sista timmen med trance och hardstyle var ju det mest episka jag skådat!
Citera
2014-04-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Tiesto kommer inte leverera som han gjorde med sitt 2½ timmes set på November Lights, nej.
Den sista timmen med trance och hardstyle var ju det mest episka jag skådat!

Asså jag var också på Lights och tyckte hans set överlag var tråkigt. Alla i min kompiskrets tyckte det med. Kan hålla med om att det blev bättre när han körde sin "old school". På SB är dock majoriteten för mainstream och inte trance, hardstyle, techno. Tror majoriteten kommer tänka att han är oskön.
Citera
2014-04-28, 15:28
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Asså jag var också på Lights och tyckte hans set överlag var tråkigt. Alla i min kompiskrets tyckte det med. Kan hålla med om att det blev bättre när han körde sin "old school". På SB är dock majoriteten för mainstream och inte trance, hardstyle, techno. Tror majoriteten kommer tänka att han är oskön.
Tror inte jag poängterade att det just var den sista timmen jag ansåg vara riktigt bra och att den första 1½ timmen inte var särskilt upphetsande...
Citera
2014-04-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Tror inte jag poängterade att det just var den sista timmen jag ansåg vara riktigt bra och att den första 1½ timmen inte var särskilt upphetsande...

Han lär ju spela ungefär samma som på UMF i år. Där var det inte heller speciellt bra. Som vilken dj som helst egentligen.
Citera
2014-04-28, 17:33
Medlem
Och däääär släpptes NERVO till Göteborg!

Det måste ju vara något på G till Stockholm också, något riktigt stort?

Jag är bara så glad just nu över linan som de skaffat till Göteborg, ses där!
Citera
2014-04-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaaallberG
Och däääär släpptes NERVO till Göteborg!

Det måste ju vara något på G till Stockholm också, något riktigt stort?

Jag är bara så glad just nu över linan som de skaffat till Göteborg, ses där!
Missade du alla nyheter förra veckan?
Citera
2014-04-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Missade du alla nyheter förra veckan?
Tydligen haha! Ursäkta mig.
Citera
2014-04-28, 18:26
Medlem
Måste säga att stockholms-lineupen blev rätt bra till slut ändå. Hade dock inte tackat nej till Nervo också
Citera
2014-04-28, 19:04
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Bara jag som är skeptisk till Gärdet? Känns för öppet och inte alls så intimt som Summerburst gjort innan. Hur ska man få två scener utan att ljudet hörs från båda? I Göteborg går det ju med Valhalla och sen Ullevi. Det är ändå en bit och sen stora väggar runt om Ullevi så det blir instängt.

Karuseller ska ju tydligen också finnas på Gärdet vilket för mig målas upp en bild av en riktig festival likt Bråvalla. Tvivlar också starkt till att man kan lägga tillräckligt med golv. Det kommer ju garanterat att bli skitigt på sina håll. Tänk om det regnar och blåser då är Stadion sjukt mkt bättre hehe.

Annars ska jag inte klaga mer. Bara jag som är lite smått oroad och inte alls säker på flytten dom gör.

Förövrigt är nog Alesso och liknande namn omöjliga nu. De vill ju spela på bra tider vilket inte finns plats för nu. Kan tänka mig att det blir i Albin Myers nivån de signar härnäst.

Hahah va ska det finnas karuseller?? Kommer va galet att candyflippa och åka karusell

Jag håller med dig om att stadion var riktigt najs på det sättet att det blev "intimt", men då får dom dra ner på antalet biljetter för det blev faktiskt FÖR mycket folk på kvällen, det skulle vara det optimala tycker jag: vara kvar på stadion men sälja färre biljetter.
Men äh jag ska inte klaga innan man ser hur det nya upplägget blir!
Citera
2014-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Hahah va ska det finnas karuseller?? Kommer va galet att candyflippa och åka karusell

Jag håller med dig om att stadion var riktigt najs på det sättet att det blev "intimt", men då får dom dra ner på antalet biljetter för det blev faktiskt FÖR mycket folk på kvällen, det skulle vara det optimala tycker jag: vara kvar på stadion men sälja färre biljetter.
Men äh jag ska inte klaga innan man ser hur det nya upplägget blir!

Citat:
2014 flyttar Summerburst Festival från Stockholm Stadion till Gärdet, mitt i centrala Stockholm, där en unik Summerburst-arena kommer att uppföras! Den främsta anledningen till flytten är att skapa en högre servicenivå på evenemanget, större och bättre serveringsområden, bättre servicefaciliteter såsom toaletter, och trevligare matservering. Området kommer också växa och erbjuda fler alternativa områden för återhämtning och andra roliga aktiviteter.

Från hemsidan
Citera
2014-04-28, 20:14
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Vi får hoppas på att han besöker SB nästa år...
Jag tror att det börjar närma sig med den utvecklingen SB verkar sträva efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in