Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-29, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sim76
Tack! Däremot hoppas jag på en officiell ståndpunkt från partiet.
Frågan finns tyvärr inte med på vår A till Ö ännu: https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/

Men i princip alla jag diskuterat frågan med är positivt inställda till att åtminstone ostraffade personer med enkelhet ska kunna införskaffa och äga vapen.
Citera
2014-04-29, 22:31
Medlem
WERYs avatar
Ja vapenrätten är ju en nödvändighet för ett säkert självförsvar. Har man samtidigt ett ansvarstagande samhälle, så blir det inget "vilda västern", som motståndarsidan ofta talar om
Citera
2014-04-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Frågan finns tyvärr inte med på vår A till Ö ännu: https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/

Men i princip alla jag diskuterat frågan med är positivt inställda till att åtminstone ostraffade personer med enkelhet ska kunna införskaffa och äga vapen.
Tack! Men jag tycker att ni skulle kunna skriva in en tydlig ståndpunkt. Vi har 620 000 vapenägare och 2 miljoner vapen. Ni vet vilka som är lagliga vapenägare...
Vi har vår tradition. Men ta en tydlig ståndpunkt. Svenskarna är jägare och laglydiga medborgare,
Citera
2014-04-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Ja vapenrätten är ju en nödvändighet för ett säkert självförsvar. Har man samtidigt ett ansvarstagande samhälle, så blir det inget "vilda västern", som motståndarsidan ofta talar om

I likhet med William Pierce så tror att det grundläggande är ett friskt och sunt samhälle där människor känner ansvar och gemenskap och där man inte är osäker på sin identitet. Är bara de kraven uppfyllda så kommer människor inte att springa och skjuta varandra hej vilt bara för att det är tillåtet för alla ostraffade medborgare att äga vapen. USA tex kan ju inte på någon punkt klassas som ett friskt samhälle längre och då är det inte heller så konstigt att man har fler dödskjutningar nu än säg under början av 1900-talet.
Citera
2014-04-29, 22:48
Medlem
Citat:
Tack! Men jag tycker att ni skulle kunna skriva in en tydlig ståndpunkt. Vi har 620 000 vapenägare och 2 miljoner vapen. Ni vet vilka som är lagliga vapenägare...
Vi har vår tradition. Men ta en tydlig ståndpunkt. Svenskarna är jägare och laglydiga medborgare,

Ja det finns åtminstone inte särskilt många etniskt svenska och potentiellt nationalistiskt sinnade röster att förlora på att ta ganska tydlig ställning för privat och civilt vapenägande för jakt och målskjutning samt för att självförsvar i allmänhet åter bör betraktas som ett giltigt skäl för att få äga skjutvapen.
Citera
2014-04-29, 22:53
Bannlyst
Citat:
Jag håller med, det är en viktig fråga som jag och säkert många andra känner starkt för. Jag ska ta upp det när jag har möjlighet och lite mer tid. Det har ju också varit en självklarhet i alla tider att hederligt folk ska kunna skydda sig själva och sin egendom och sina familjer.
Citera
2014-04-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag håller med, det är en viktig fråga som jag och säkert många andra känner starkt för. Jag ska ta upp det när jag har möjlighet och lite mer tid. Det har ju också varit en självklarhet i alla tider att hederligt folk ska kunna skydda sig själva och sin egendom och sina familjer.
Jag måste bara tacka dig. Även om du hör detta ofta så vill jag visa min uppskattning för att du tar upp frågan och ger ett förtreoende för sveriges vapenägare.
Citera
2014-04-29, 23:52
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Jag tror det är en riktigt bra ide att annonsera, undermedvetet påverkas man att tycka att SvP är större och en mer legitim företeelse än vad man tyckte innan!
FB är ett bra ställe att annonsera på, fullt av rasister och halvrassar här Många sverigedemokrater som på sikt kommer att gå över till SvP om vi syns här. Jag har märkt att antalet "gilla" för partiet på Facebook har ökat kraftigt nu den senaste veckan/veckorna iaf. De kanske kan skifta lite mellan SvP och motgift-annonser här fram till valet.
Citera
2014-04-30, 00:03
Medlem
Judessons avatar
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/jönköping-förbereder-sig-på-att-möta-nynazister-2603113
Citera
2014-04-30, 00:17
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/jönköping-förbereder-sig-på-att-möta-nynazister-2603113

Korvkvinnan verkar vettig, eller så vill hon bara sälja korv till oss
Citera
2014-04-30, 00:37
Medlem
LFEs avatar
Skulle vara skoj om S och V höll sina huvuddemonstrationer där.
Citera
2014-04-30, 04:17
Medlem
TheBurdens avatar
Jönköping förbereder sig på att möta nynazister:
Citat:
För andra året i rad kommer det högerextremistiska partiet Svenskarnas Parti att demonstrera i Jönköping på första maj. Jönköping förbereder sig på olika sätt för det ovälkomna besöket. En rad initiativ planeras för att möta det nynazistiska partiet.

"Men i år igen kommer den fridfulla stämningen att störas av grova kängor mot kullersten och brunskjortor som skalderar."
Senast redigerad av TheBurden 2014-04-30 kl. 04:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in