Citat:
Ursprungligen postat av
Termosin
Luskade fram lite vad som krävs för att få a-kassa.
Beroende på vart i landet du befinner dig så är ABF olika nitiska. Större städer så är det allt från seminarium till utbildningsdagar som du måste gå på för att få ersättning. I mindre hålor kan de möjligen vara slappare pga mindre resurser och en mättad arbetsmarknad.
Åker du iväg på semester tror jag de blir lite svårt att gå på alla möten etc. Ett statligt system i detta land som faktiskt fungerar för de mesta.

Tackar för det snabba svaret! Satan, bra att det är reglerat då antar jag även om jag "tappar" på det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Manboiii
Varför fixar du inte A-kassa i Sverige bara? De flesta facken har samarbete med Norge.
Kolla upp med din A-Kassa och se vad dom säger.
Jag har jobbat i Norge åt norskt företag, och jag fick räkna in tiden på min A-kassa här i Sverige.
Jag vill ju ha a-kassa utan att vara anträffbar haha! Lite busig, sisådär! Å andra sidan har jag ännu en fråga. Som jag förstår så kan man överföra sin a-kassa från Norge till Sverige, men vilken måste man kvalificera sig för.
Jag har t.ex jobbat i ett halvår vilket gör mig kvalificerad till svensk a-kassa, medan den norska tvingar mig att ha jobbat ihop minst 160.000 eller dylikt under fjolåret, vilket jag inte har.