2014-04-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag.undrar
Hej!
Jag har några frågor till er män där ute. Enligt SCB (Statistiska Centralbyrån) är män i högre grad utsatta för våld då de vistas ute. Trots detta är det kvinnorna som väljer att ta andra vägar och även kvinnorna som upplever mer oro när de vistas utomhus på kvällarna.

Jag (kvinna) fick strikta order hemifrån att inte gå hem ensam om det blev sent, inte följa med okända män hem och inte gå genom skogspartier eller ödsliga områden sent på kvällen.

Vilka förmaningar fick ni män hemifrån?
Är ni oroliga när ni vistas utomhus på kvällarna?
Varför/ varför inte?

Jag fick inte så mycket förmaningar,´men för några år sedan sa min mor att "jag var mer orolig för din syster, men nu efteråt har jag fattat att det var dig jag borde varit orolig för."
Hon var nog botråt 70 när hon sa det, och jag en bra bit över 40.

Nej, jag är inte orolig. Dels är jag så gammal att jag förmodligen flyger under radarn nuförtiden, och dels är jag sällan onykter ute. När jag var yngre hände det att jag jag åkt på stryk ute, oftast av okända och oftast helt oprovocerat. De som slogs var nästan alltid packade. Jag var det ibland.
Det har nästan alltid varit mitt i stan, på nöjesgatorna. Nån enstaka gång har det varit på andra ställen.

Jag skulle nog säga att mäns våldsamhet klingar av snabbt efter 20-årsåldern, i de allra flesta fall.
Citera
2014-04-29, 20:50
Medlem
Nej, jag är oftast inte orolig. När man möter ett killgäng med fulla, skrikiga ungdomar en fredag/lördag-kväll så känns det väl ganska oroligt i kroppen. Annars så var jag nära på att bli påkörd på ett övergångsställe av en ung tjej för några månader sedan. Har aldrig blivit utsatt för våld utav okända människor. För ett tag sedan fick en totalt okänd människa som var full syn på mig och sade "Oj, Vad stor du är" sedan närmade han sig och ville kramas med mig.
Citera
2015-01-31, 14:51
Medlem
Hej har en fråga till er kunniga.. som ni vet så är det olagligt med pepparspray som inhåller capscain. Det är ju det ämnet som finns i alla chili frukter.. men vitpeppar är inte släkt med den sorten av chili och ingånget inget capscain utan ett annat ämne som heter piperin. Undrar då om det är olagligt att göra egen spray av det ämnet..
Citera
2015-01-31, 15:45
Medlem
Doktorphils avatar
jag är inte rädd , eftersom jag själv är klassad som ett dödligt vapen
Citera
2015-01-31, 20:23
Bannlyst
Inte rädd kanske men man tänker ju på det när man möter några killar som ser stöddiga ut t.e.x. Vet hur lätt hänt det är at tåka på spö elr hamna i tjafs om man ser lite stöddig ut själv och kanske inte viker sig när man möts på trotoaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in