Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och läser du vidare i samma länk så ser du att hon främst syftar till bristen på manliga pedagoger.
Jag vet vad hon syftar på.
Citat:
Är det feministers fel att män inte utbildar sig till lärare idag i lika hög grad som kvinnor eller sen hoppar av yrket i högre grad?
jag har inte sagt att det är feministers fel. Jag påstår att feminister är ointresserade av problem som drabbar pojkar.
Du själv är ett ypperligt exempel. Liksom andra feminister förnekar du först att män överhuvudtaget kan ha problem, och när du inte längre kan det så är det männens eget fel att de har det dåligt.
Med andra ord:
Vuxna kvinnor har inget eget ansvar att starta egna företag utan skall kvoteras direkt in i styrelser, medan omyndiga pojkar har sig själva att skylla om de inte presterar i skolan.
Citat:
Och hallå, de presterar ju som sagt inte lika bra eller bättre på centrala proven. Så ditt påstående är ju fel i sak. Framgår ju med all önskvärd tydlighet i din egen länk.
Låt mig citera från regeringens utredning som jag länkade:
En stor majoritet av eleverna får ett slutbetyg som ligger på samma
nivå som deras resultat på ämnesprovet. Det är dock fler pojkar
som får ett slutbetyg som ligger lägre än deras resultat på ämnesproven
och det är fler flickor som får ett slutbetyg som ligger högre
än deras resultat på ämnesprovet (Skolverket 2006b).
Citat:
Och är det fel iakttagelse kanske att många snubbar sitter och spyr förakt över det kvinnliga könet inne på FB? eh? hallå.
Dina iakttagelser är inget argument för att ge pojkar lägre betyg. Eh? Hallå!