2014-04-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeyu
Vart i hela friden får du det till att jag försvarar alla våldtäktsfall? det är just dehär som gör att jag hatar er feminister, ni vänder och vrider på allt. Hur i helvete försvarar jag våldtäksfall? jag påpekade att de som våldtar är oftast folk med psykisk ohälsa och som jag skrev så anmäler oftast inte mannen just att de är svårt och bevisa. Våldtar man någon är man oftast psykist sjuk, hur hade ni feminister tänkt att minska statistiken på våldtäkt på kvinnor? lära män veta hut eller våldta fler män så statistiken blir jämn? Nej det funkar inte så och alla människor kommer göra dumma saker, vare sig dom är man eller kvinna. Om du nu strävar efter jämställdhet så sluta placera ut folk i fack efter deras kön idiot

Får man fråga vad du har för bevis/ källa till detta ditt påstående att majoriteten av våldtäktsmän skulle lida av psykiska sjukdomar?
Citera
2014-04-28, 16:48
Medlem
MalachiYorks avatar
Egentligen har jag inget emot feminismen, jag anser att det kan finnas vettiga saker inom alla ideologier, bara man tar sig tid att förstå dem.

Sen att feminism i dagens samhälle ofta förknippas med de mest extrema är ju synd. Vad jag engentligen stör mig mest på inom vad jag tror är feminism är de återkommande hatet mot vita män.

Feministerna kan gnälla över att vilja ha samma förmåner som den absoluta makt-toppen, och sen glömmer/ skiter i de verkliga problemen. Som t.ex kvinnan i Borås som konverterade från Islam till Kristendom och blev dödshotad. Det känns som bara vita män typ SD:are/SvP:are har ens tagit till sig händelsen i fråga medans feministeliten lyser med sin frånvaro.

Därför har jag svårt för vad som i folkmun kallas dagens feminism.
Citera
2014-04-28, 16:51
Bannlyst
I takt med att jag skulle ut i arbetslivet (för ca. 4 år sen) blev jag nekad jobb för att "vi prioriterar tjejer i första hand" blev jag diskriminerad?

Hade detta skett idag hade jag definitivt gått ut i pressen. Ledord: trakasserier, grov diskriminering samt toppat med lite kränk. Vilket hade kunnat ge mig fruktansvärda självmordstankar. Men bara kanske, jag är ju en vit man, behandla mig som ni vill.

Många feminister förstår inte vad dom pratar om, vilket bara är kontraproduktivt. Det är bra.
Citera
2014-04-28, 16:51
Medlem
KaptenKattens avatar
Har inget emot jämställdhet. Det är rabiata militanta feminister som smutsar ner debatten med sitt manshat som jag har något emot.
Citera
2014-04-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Därför att feminister inte kämpar för jämställdhet utan enbart jobbar för att tillskansa sig så mycket fördelar som möjligt under förespegling av att jobba för just jämlikhet.
Det är hyckleri och jag hatar hyckleri........
Citera
2014-04-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Får man fråga vad du har för bevis/ källa till detta ditt påstående att majoriteten av våldtäktsmän skulle lida av psykiska sjukdomar?

baserar det på dom flesta fall man läser i tidningen då det gjorts en utredning på den misstänkte/dömde
Citera
2014-04-28, 16:55
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeyu
Vart i hela friden får du det till att jag försvarar alla våldtäktsfall? det är just dehär som gör att jag hatar er feminister, ni vänder och vrider på allt. Hur i helvete försvarar jag våldtäksfall? jag påpekade att de som våldtar är oftast folk med psykisk ohälsa och som jag skrev så anmäler oftast inte mannen just att de är svårt och bevisa. Våldtar man någon är man oftast psykist sjuk, hur hade ni feminister tänkt att minska statistiken på våldtäkt på kvinnor? lära män veta hut eller våldta fler män så statistiken blir jämn? Nej det funkar inte så och alla människor kommer göra dumma saker, vare sig dom är man eller kvinna. Om du nu strävar efter jämställdhet så sluta placera ut folk i fack efter deras kön idiot
Feminister vrider och vänder på allt? Individer vrider och vänder på saker. Men just för att jag nämner alla våldtäkter som sker mot kvinnor och genast ska du bjäbba emot och säga att män minsann blir våldtagna också. Nej, nej och åter nej. Kvinnorna är de som är allra mest utsatta för våldtäkt och därför anser jag att det är det största problemet. Vadå placera folk i fack efter kön? Samma visa igen eller? Att feminister tycker alla män är våldtäktsmän?

Och hur man kan minska statistik på våldtäkt? Man kan arbeta mot en avsexualisering av kvinnan och visa henne mer respekt och inte se henne som mannens ägodel.
Senast redigerad av grumgrum 2014-04-28 kl. 16:59.
Citera
2014-04-28, 16:57
Medlem
Citat:
Vilka centrala prov skriver pojkar bättre på än flickor men får ändå sämre betyg?

http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2013/11/08/flickor-har-forsprang-redan-arskurs-3

Nej pojkar lever i ett samhälle där även flickor får ta samma plats, det gör självklart att konkurrensen har ökat kring de bra betygen, bra utbildningarna, bra jobben etc.
simpel matematisk logik. Flickor är nämligen inte värdelösa passiva idioter med tuttar som många av FB killarna anser, utan ofta rätt studiebegåvade, före i mognad, och ivriga ta sin plats. Gör att många gossar ser sig omsprungna om de ligger på latsidan. Trist men så är det.

Matte, Fysik och brukar ligga väldigt nära resultatmässigt men vilket kön som presterar bäst varierar mellan olika år. Engelska ligger hyfsat nära också även om tjejer är lite bättre. Problemet är väl att tjejer mycket oftare än pojkar får högre betyg än vad resultatet på de nationella proven visar på. Om man bara kollar på nationella proven så måste pojkar i genomsnitt prestera typ 105% av tjejernas resultat för samma betyg, det är väl ett ganska starkt tecken på att det kan förekomma betygsdiskriminering?

http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2011/02/09/pojkar-missgynnas-betygsattningen
http://bittergubben.wordpress.com/2011/09/12/konsskillnader-i-grundskolebetyg-1998-2010/
Citera
2014-04-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Tror du att alla som mår dåligt tar livet av sig?

När har jag sagt det? Jag tror dock det är en jävla skillnad på att må så pass dåligt att man går emot i princip allt och tar sitt liv, vi är inte gjorda för att ta livet av oss, en människa måste vara fruktansvärt sjuk och uppgiven för att göra det... Det jag sa var att jag tror att dom mår sämre, men att tvingas raka benen är värre
Citera
2014-04-28, 17:06
Medlem
Citat:
återigen Propp ..för vad?
Vilka diskussioner har tystats ner eller omöjliggjorts av elaka feminister? Kan du ge mig något exempel?

Kan du själv ge mig en analys av mäns situation som alltså då inte skulle inbegripa kvinnor.

I princip alla, du verkar inte mottaglig och är osäker på dina syften så du får bevisa dig lite mer om du kräver min tid.
Citera
2014-04-28, 17:09
Medlem
Är det inte så simpelt att det är provocerande att ständigt matas från media med snyft artiklar från den mest söndercurlade gruppen i samhället, som har alla chanser men ändå hittar på saker att tjuta om som att det är hemst att "tvingas" raka sig etc, alltid med en anklagade ton mot samtliga män,
Citera
2014-04-28, 17:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Och läser du vidare i samma länk så ser du att hon främst syftar till bristen på manliga pedagoger.
Jag vet vad hon syftar på.
Citat:
Är det feministers fel att män inte utbildar sig till lärare idag i lika hög grad som kvinnor eller sen hoppar av yrket i högre grad?
jag har inte sagt att det är feministers fel. Jag påstår att feminister är ointresserade av problem som drabbar pojkar.

Du själv är ett ypperligt exempel. Liksom andra feminister förnekar du först att män överhuvudtaget kan ha problem, och när du inte längre kan det så är det männens eget fel att de har det dåligt.

Med andra ord: Vuxna kvinnor har inget eget ansvar att starta egna företag utan skall kvoteras direkt in i styrelser, medan omyndiga pojkar har sig själva att skylla om de inte presterar i skolan.
Citat:
Och hallå, de presterar ju som sagt inte lika bra eller bättre på centrala proven. Så ditt påstående är ju fel i sak. Framgår ju med all önskvärd tydlighet i din egen länk.
Låt mig citera från regeringens utredning som jag länkade:

En stor majoritet av eleverna får ett slutbetyg som ligger på samma
nivå som deras resultat på ämnesprovet. Det är dock fler pojkar
som får ett slutbetyg som ligger lägre än deras resultat på ämnesproven
och det är fler flickor som får ett slutbetyg som ligger högre
än deras resultat på ämnesprovet (Skolverket 2006b).

Citat:
Och är det fel iakttagelse kanske att många snubbar sitter och spyr förakt över det kvinnliga könet inne på FB? eh? hallå.
Dina iakttagelser är inget argument för att ge pojkar lägre betyg. Eh? Hallå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in