2014-04-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, det där med "bevismaterial av substans" är oroande. Jag minns inte om de har sagt sig ha teknisk bevisning. Det kan ju lika gärna vara att de bedömer en del av barnens berättelser som helt trovärdiga.

Barn i dessa åldrar ljuger aldrig om sexuella händelser. Dessa små barn har ingen aning om sexuella händelser om de inte varit med om det Det som däremot kan ske är att vi vuxna påverkar barnens utsagor med ledande frågor och styr så att de svarar det vi vill höra. Hoppas verkligen att de tar in de absolut bästa utredarna som vet hur förhör med små barn ska gå till.

Personligen tror jag att en hel del av detta är sant. Sen så kan nog GM erkänna "mindre" förselser såsom smekningar och dylikt när de haft kläderna på.
Blir sjukt äcklad av hela händelsen.
Jag hoppas verkligen att jag har helt fel och att det handlar om så få barn som möjligt
Citera
2014-04-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
För att? Vad grundar du din känsla på ... ? 15 anmälningar kan vara irrationellt gruppbeteende.

Irrationellt gruppbeteende? Utveckla gärna
Senast redigerad av volvo230 2014-04-29 kl. 11:46.
Citera
2014-04-29, 11:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
– Just de här anmälningarna har upprättats efter bland annat de förhör som hållits med 21-åringen. Som vi sagt tidigare så medverkar han och pratar med oss, säger åklagare Linda Caneus i pressmeddelandet.
– Det han berättar i förhör styrks också av övriga delar i polisutredningen, som teknisk bevisning, förhör med barnen och andra vittnesuppgifter. Bevisläget är starkt, tillägger hon.

http://www.nyheterna.net/NYHETER/Hoegsby/Ytterligare-anmaelningar-mot-21-aaringen

Det är kanske önsketänkande, men här försöker jag verkligen att tolka citatet som att det starka bevisläget mest beror på hans egna berättelser. Visst säger åklagaren att det även finns teknisk bevisning med mera, men ändå.
Citera
2014-04-29, 11:44
Medlem
Citat:
http://www.nyheterna.net/NYHETER/Hoegsby/Ytterligare-anmaelningar-mot-21-aaringen

Det är kanske önsketänkande, men här försöker jag verkligen att tolka citatet som att det starka bevisläget mest beror på hans egna berättelser. Visst säger åklagaren att det även finns teknisk bevisning med mera, men ändå.

Tolkar det som dig.

Sen kan det ju alltid vara så att alla anmälningar inte tas med till rättegången eftersom det inte finns tillräckligt med bevis.
Senast redigerad av Xeroxz 2014-04-29 kl. 11:47.
Citera
2014-04-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, jag säger inte emot, du har förmodligen rätt.

Personligen tycker jag att sluten vård är det bästa för alla parter, då har samhället i alla fall lite koll på honom när han kan anses klara av ett utsläppande i frihet.

Får han fängelse är han ju i princip lika farlig när han kommer ut som när han låstes in.
Jag håller helt med dig om det du skriver.
Citera
2014-04-29, 13:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Vid första övergreppet finns det teknisk bevisning vilket är tur för det är höga beviskrav som gäller.-
Citera
2014-04-29, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vid första övergreppet finns det teknisk bevisning vilket är tur för det är höga beviskrav som gäller.-
Vad har du för källa att det finns teknisk bevisning vid första övergreppet?
Citera
2014-04-29, 13:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vad har du för källa att det finns teknisk bevisning vid första övergreppet?

Det han berättar i förhör styrks också av övriga delar i polisutredningen, som teknisk bevisning, förhör med barnen och andra vittnesuppgifter. Bevisläget är starkt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5848343

Det är bara en av artiklarna, och polisen finns intervjuad vid några tillfällen angående fallet, så man har teknisk bevisning.
Citera
2014-04-29, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det han berättar i förhör styrks också av övriga delar i polisutredningen, som teknisk bevisning, förhör med barnen och andra vittnesuppgifter. Bevisläget är starkt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5848343

Det är bara en av artiklarna, och polisen finns intervjuad vid några tillfällen angående fallet, så man har teknisk bevisning.
Tack för hjälpen! Återstår att se om bevisningen är lika god i de andra fallen, eller om han döms av bara farten.
Citera
2014-04-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Man ska ändå vara jävligt försiktig att uttala sig om något innan förundersökningen är klar. Barn kan ha vild fantasi och ingen vet vad som egentligen har hänt här inne. 21 åringen kan få sitt liv förstört av att ett barn har drömt/gissat något.

Joakim Kranke (21-åringen) var känd på orten RUDA som en udda individ! Margaretha Drottman, i grunden förskolefröken sedemera VD för förskolan där merparten av de sexuella övergreppen de facto skett! Polis myndighet och åklagare i Kalmar har ett otal bevis, inte enbart fr barnen 2-6 år utan även i form av Joakims eget erkännande. Dock anser han ej att övergreppen ska räknas som grova???? Men, för mig personligen finner jag det ytterst märkligt att Fru Drottman avfärdade 4 st behöriga arbets-sökande förskolelärare och tar in Joakim, som hon är god man för och som ej är behörig.... Det luktar illa, mycket illa! Och här handlar det tyvärr ej om små barns fantasier. Deras fantasivärld kommer ej i närheten av fysisk bevisning av skador i underlivet. Tror du det så har du respektive jag ej tillskansat oss samma psykologi och psykiatri kunskaper!!
Citera
2014-04-29, 14:40
Medlem
Vad som gör mig personligen förgrymmad är att Margaretha Drottman, av åklagaren ej anses bära ngn form av ansvar över att hon släppte in Joakin Kranke i förskolan. Fru Drottman hade ju huvudansvaret för barnen, personalen och allt i övrigt rörande verksamheten att hon dessvärre även var god man åt Joakim gör all så sjukt. Två av barnen som utsatts var hennes.. Så jäkla sjukt! Dessutom undanhöll hon information till föräldrar i synnerhet de föräldrar med invandrar bakgrund??????????????? Barn ska kunna lita på vuxna som finns kring dem! Föräldrar ska kunna känna förtroende för de som ser efter deras barn!! Finns inga mellan vägar!
Citera
2014-04-29, 15:54
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeartist
Joakim Kranke (21-åringen) var känd på orten RUDA som en udda individ! Margaretha Drottman, i grunden förskolefröken sedemera VD för förskolan där merparten av de sexuella övergreppen de facto skett! Polis myndighet och åklagare i Kalmar har ett otal bevis, inte enbart fr barnen 2-6 år utan även i form av Joakims eget erkännande. Dock anser han ej att övergreppen ska räknas som grova???? Men, för mig personligen finner jag det ytterst märkligt att Fru Drottman avfärdade 4 st behöriga arbets-sökande förskolelärare och tar in Joakim, som hon är god man för och som ej är behörig.... Det luktar illa, mycket illa! Och här handlar det tyvärr ej om små barns fantasier. Deras fantasivärld kommer ej i närheten av fysisk bevisning av skador i underlivet. Tror du det så har du respektive jag ej tillskansat oss samma psykologi och psykiatri kunskaper!!
(min fetning)
Är du 100% säker på att hon är god man för Joakim, eller är det "bara något du hört på bygden"?

Har Joakim en god man, så är ju detta än mer förskräckligt än vad det redan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in