2013-04-06, 00:28
Medlem
whosyourdaddys avatar
Vad i helskotta ska jag göra för att återuppliva min platta?!
Den är stendöd, batteriet drog ur en natt och sedan dess har den inte indikerat laddning ock har inte gått att starta.

Jag har försökt med alla knappkombinationer i allt från peppring till 5min tryck.
Jag har även låtit den sitta i laddning 1,5-2 dygn i streck utan resultat.

Den enda gången det har hänt något på skärmen är när jag har tryckt in start + -volym knappen i 20 sek, då har den indikerat att den ska börja ladda men skärmen slocknar lika fort igen.

Snälla hjälp mej!
Citera
2013-04-06, 08:26
Medlem
Precis sådär beter sig min S3 om batteriet blivit helt urladdat. Verkar som orginal laddare inte orkar riktigt när batteriet är helt tomt. Testa med en annan laddare.
Citera
2013-04-06, 13:42
Medlem
AutofyllarNs avatar
Testa en annan laddare, det kanske är glapp i den du har nu.
Citera
2013-04-06, 22:05
Medlem
whosyourdaddys avatar
Jag har testat både orginalladdare och Belkinladdare.
Ingen funkar. Jag har tom öppnat upp och kollat så alla anslutningar sitter där dom ska, vilket dom gjorde.

Kan batteriet vara slut? Den funkade fint innan och hade bra batteritid.
Eller kan det vara anslutningen till laddaren i plattan som är kaputt?
Vart kan jag isf få tag på delar? Måste dom lödas?

Låter jobbigt...
Citera
2013-04-08, 22:55
Medlem
whosyourdaddys avatar
Har kommit fram till att det troligtvis är laddningsenheten i plattan som måste bytas.
Hittade en bra reservdelssida: www.parts4repair.com
Citera
2014-04-29, 13:28
Medlem
Bump!

Fick exakt samma problem med min, är tydligen ett generalfel på dom om dom laddar ur helt. Läste runt lite på nätet, fick igång laddningen genom att bara blåsa i kontakten.. har fungerat för flera stycken...
Citera
2014-08-01, 11:09
Medlem
Dr Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrObalobba
Bump!

Fick exakt samma problem med min, är tydligen ett generalfel på dom om dom laddar ur helt. Läste runt lite på nätet, fick igång laddningen genom att bara blåsa i kontakten.. har fungerat för flera stycken...

Sjukt tips men det fungerade för mig med med min Tab 3...
Citera
2015-09-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Har kommit fram till att det troligtvis är laddningsenheten i plattan som måste bytas.
Hittade en bra reservdelssida: www.parts4repair.com

Berätta vad det blev sen, jag måste veta, fick du det att fungera?

Jag var på www.parts4repair.com men vet inte vilken komponent det är som du nämnde, kan du hjälpa mig? Jag tänker beställa det om det fungerade för dig.

Jag har nästan samma problem, skillnad är att det blev stek het innan den dog. (stark feber innan döden)
Citera
2015-09-24, 22:12
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrObalobba
Bump!

Min gamla mors platta var också död och tog ingen laddning. Sökte högt och lågt efter hjälp men skrattade åt tipset med att blåsa rent kontakten på plattan. Men när inget annat funkade provade även jag med att blåsa rent kontakten ... jajjamen - det funkade!
Citera
2015-09-27, 23:53
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reborn.swe
Berätta vad det blev sen, jag måste veta, fick du det att fungera?

Jag var på www.parts4repair.com men vet inte vilken komponent det är som du nämnde, kan du hjälpa mig? Jag tänker beställa det om det fungerade för dig.

Jag har nästan samma problem, skillnad är att det blev stek het innan den dog. (stark feber innan döden)
Det funkade inte så bra för mej, man måste vara rätt skillad i lödning och det är inte jag.
Den borde väl heta "charger modul" eller liknande.
Citera
2015-10-20, 20:06
Medlem
Tjabba!

Lite uppdatering...

Idag fick jag ett nytt batteri som jag beställde, jag satt den på plats och kopplade laddaren direkt men fick inte svar från plattan.
Den finns en sak som jag glömde att nämna, dagen den dog blev stekhet på baksidan, nu blir det vara någorlunda varmt exakt på en metall kåpa på baksidan, du se det exakt var om du klicka på länken nedan.

http://www.4shared.com/download/OGaQ...e443&lgfp=3000

Är det kört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in