Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-28, 19:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Sitter du inne med nån annan information än som TS redovisar i sitt inlägg?
Du uttalar ju dej på det sättet...
Tror han/hon menar att om man varit tillsammans så länge så sticker man bara inte sådär. Man måste ju känt av ett tag om det går åt fel håll. Då tycker jag att man har en skyldighet att berätta hur man känner ett bra tag innan.
Själv varit med om det och det är så jävla orättvist.
Men däremot om han bara kom på det från ingenstans, då har man inte alla hästar hemma
Citera
2014-04-28, 19:04
  #14
Medlem
quaaludes.s avatar
En jobbig tid väntar dig framöver men försök gå vidare och var inte allt för sorgsen även fast du är hjärtekrossad. Bli inte allt för cynisk nu heller försök att vara positiv så gott det går. Du kommer säkert hitta en annan som kommer älska dig och ta hand om dig efter en tid.
Citera
2014-04-28, 19:06
  #15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theend140424
Jag och min sabo gjorde slut för en vecka sedan ,efter 9 år!
Hjälp mig vad ska jag göra !
Han älskar mig men inte på " det" sättet längre! Jag älskar han fortfarande och har så jävla ont i hjärtat!
Hur kan man lätta på självmords känslan om man är för feg för att göra nått åt det? Vad ska man ta sig till ? PS om ni skriver börja med antidepressiva så har jag gått på det i flera år!


Hade en nära släkting som gick bort hastigt för några månader sedan som betydde mycket för mig. Jag var helt knäckt i vecka och sedan gick det bättre och bättre även om sorgen finns där varje dag. Men min poäng är att det blir bättre med tiden även om det för tillfälligt känns omöjligt.
Citera
2014-04-28, 19:38
  #16
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Sådär tänker bara en starkt emotionellt känslodöd person som inte vet vad det innebär att verklig älska en person = Någon som utgett sig för att ha äkta kärlek med 9 långa år av oärlighet borde vara straffbart.
Skulle aldrig lura en tjej så grovt. Att påstå sig vara en livskamrat inför evigheten tillsammans i 9 år för att sen bara gå vidare äe sinnesjukt. Och visst fan kan man styra sina känslor/mående helt i den riktning man önskar alla dagar i veckan, hemskt om så inte vore fallet...

Var någonstans har han lurat henne/TS?

Personen har garanterat älskat personen men efter 9år så är känslorna KNAPPAST likadan som första året dom träffades eller hur? Det du inte förstår är att man förändras och man tröttnar på varandra, bara för du älskat någon en gång så betyder det inte att man gör det hela livet. Personen har ju inte varit oärlig bara för att han efter tex 8år känner att "detta är inte rätt längre, jag vill inte vara med henne, jag har inga känslor kvar, jag vill inte stanna i denna relationen". Du har INGEN aning hur TS är i en relation, det enda du vet är att han valt att lämna henne efter 9år.

Är man i ett så långt förhållande så går väl det mesta på rutin, sexet lär inte vara det roligaste, man har ingen spänning längre, man vill göra annat, det finns inget kvar, man vill inte ha barn med personen etc etc... finns 100000 anledningar att gå vidare om man nu vill det. Bara för att man varit tillsammans så länge så tror du att man har dedikerat hela sitt liv till just denna personen vilket är helt fel. Det är OÄRLIGT mot en själv att hålla kvar vid någon man INTE älskar bara för att man SKA.

Du menar att HAN ska stanna kvar i förhållandet trots att han inte mår bra av det? BARA för att han en gång i tiden älskat personen? Ska man jobba på ett jobb som man tröttnat på bara för att man jobbat där länge? Om du tycker så... då har jag inget mer att säga. Då är man en toffel som lever i en trygghets-zon och inte vågar göra det man vill göra i sitt liv.
__________________
Senast redigerad av rejman 2014-04-28 kl. 19:43.
Citera
2014-04-28, 21:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iles
Tror han/hon menar att om man varit tillsammans så länge så sticker man bara inte sådär. Man måste ju känt av ett tag om det går åt fel håll. Då tycker jag att man har en skyldighet att berätta hur man känner ett bra tag innan.
Själv varit med om det och det är så jävla orättvist.
Men däremot om han bara kom på det från ingenstans, då har man inte alla hästar hemma

Så tolkar jag inte alls det. Jag tolkar det som att h*n menar att efter 9 år så har man "skyldigheter" att stanna i en relation oavsett hur man känner. Då har man dedikerat så stor del av sitt liv att man inte längre har rätt till ett känsloliv.. Förutom det man kan "styra över själv" (som h*n menar är samma sak).
Citera
2014-04-28, 21:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonzey
Så tolkar jag inte alls det. Jag tolkar det som att h*n menar att efter 9 år så har man "skyldigheter" att stanna i en relation oavsett hur man känner. Då har man dedikerat så stor del av sitt liv att man inte längre har rätt till ett känsloliv.. Förutom det man kan "styra över själv" (som h*n menar är samma sak).

Ja, det kan man ju aldrig garantera någon. Vad som helst kan ju hända.
Det enda man har skyldighet till är att säga till i god tid, för bådas del. Inte vänta tills den dagen man väljer att sticka.
Efter så många år tycker jag det är hemskt.
Citera
2014-04-28, 22:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iles
Ja, det kan man ju aldrig garantera någon. Vad som helst kan ju hända.
Det enda man har skyldighet till är att säga till i god tid, för bådas del. Inte vänta tills den dagen man väljer att sticka.
Efter så många år tycker jag det är hemskt.

Självfallet håller jag med.
Efter 9 års förhållande händer det absolut inte på en dag. Det tar månader, eventuellt år innan man har nått den situationen. Så det är väldigt fegt och oärligt att inte våga ta upp det innan dess.

Men jag tror fortfarande att @Akilles menar att efter 9 år så är man "bound for life", vare sig man vill det eller inte. Vilket är alldeles sådär lagom creepy på sitt egna lilla sätt. Lite "jag skjuter dig om du lämnar mig"-vibbar.
Citera
2014-04-28, 22:40
  #20
Medlem
Hej igen
Det är skönt att höra så många åsikter!
Självklart TS tycker jag inte att han ska stanna nu när han säger så! Men
Vi har bara haft ett riktigt stort bråk och då sa han att hans känslor börja svalna! Men vi jobbade på det sen sa han att det gick åt rätt håll!! Jag frågade han hur han kände då och då några månader efter vi bråkat och jag fick samma svar att det var på väg i rätt håll så jag tog väll för givet att det fortfarande gjorde det! Vi pratade till och med om kolla upp var för jag inte blivit gravid på de 4 år jag inte haft preventiv medel ! Vi snuddade på samtalet om bröllop !!! Trodde jag när han köpt hem tidningen om bröllop och att jag har nämnt det! Vi hade till ochmed spekulerat om hur många vi vill ha där och vilka!
Barn jo vi pratade nu om namn till och med!!

I dag kom han hem och vi "pratade" ! Han sa att han kysst en tjej på jobbet två dagar innan han lämnade mig! Eller dom jobbar tillsammans dena Emma och han men att han har känt sig intresserad av henne ett tag! Och nu var dom på after work då kysstes dom!

Nu gör det ännu ondare i hjärtat!!


Han kysste henne inan han lämnade mig !! Vi hade break up sex , när han berättade det !!!
Citera
2014-04-28, 23:46
  #21
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theend140424
Hej igen
Det är skönt att höra så många åsikter!
Självklart TS tycker jag inte att han ska stanna nu när han säger så! Men
Vi har bara haft ett riktigt stort bråk och då sa han att hans känslor börja svalna! Men vi jobbade på det sen sa han att det gick åt rätt håll!! Jag frågade han hur han kände då och då några månader efter vi bråkat och jag fick samma svar att det var på väg i rätt håll så jag tog väll för givet att det fortfarande gjorde det! Vi pratade till och med om kolla upp var för jag inte blivit gravid på de 4 år jag inte haft preventiv medel ! Vi snuddade på samtalet om bröllop !!! Trodde jag när han köpt hem tidningen om bröllop och att jag har nämnt det! Vi hade till ochmed spekulerat om hur många vi vill ha där och vilka!
Barn jo vi pratade nu om namn till och med!!

I dag kom han hem och vi "pratade" ! Han sa att han kysst en tjej på jobbet två dagar innan han lämnade mig! Eller dom jobbar tillsammans dena Emma och han men att han har känt sig intresserad av henne ett tag! Och nu var dom på after work då kysstes dom!

Nu gör det ännu ondare i hjärtat!!


Han kysste henne inan han lämnade mig !! Vi hade break up sex , när han berättade det !!!

Han hade nog redan funderat på att göra slut innan det stora bråket och det var lixom droppen. Men han inte ville såra dig och valde därför att jobba på relationen. När du frågar honom då och då hur det är.. så är det snarare att han står ut med situationen då allting flyter på utan bråk, han har inga känslor för dig. Vad han än hade sagt så hade det inte hjälpt i längden utan han ville skjuta på det. "Snuddade samtalet bröllop" och sen det där med barn var bara för att försöka kompensera och göra DIG glad och för hans dåliga samvete, för att han inte har några känslor (tror jag, vetefan).

Han klarade inte trycket mer och kysste därför en tjej för att verkligen visa för sig själv att han inte klarar av att vara i relationen längre (oschysst - absolut). Hur du formulerar dig gör att jag förstår honom lite faktiskt, typisk tjejtjej.

Men se framåt, du kommer hitta en ny kille, allting kommer att lösa sig, ingenting är över bara för att han stuckit.
Citera
2014-04-29, 11:19
  #22
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Var någonstans har han lurat henne/TS?

Personen har garanterat älskat personen men efter 9år så är känslorna KNAPPAST likadan som första året dom träffades eller hur? Det du inte förstår är att man förändras och man tröttnar på varandra, bara för du älskat någon en gång så betyder det inte att man gör det hela livet. Personen har ju inte varit oärlig bara för att han efter tex 8år känner att "detta är inte rätt längre, jag vill inte vara med henne, jag har inga känslor kvar, jag vill inte stanna i denna relationen". Du har INGEN aning hur TS är i en relation, det enda du vet är att han valt att lämna henne efter 9år.

Är man i ett så långt förhållande så går väl det mesta på rutin, sexet lär inte vara det roligaste, man har ingen spänning längre, man vill göra annat, det finns inget kvar, man vill inte ha barn med personen etc etc... finns 100000 anledningar att gå vidare om man nu vill det. Bara för att man varit tillsammans så länge så tror du att man har dedikerat hela sitt liv till just denna personen vilket är helt fel. Det är OÄRLIGT mot en själv att hålla kvar vid någon man INTE älskar bara för att man SKA.

Du menar att HAN ska stanna kvar i förhållandet trots att han inte mår bra av det? BARA för att han en gång i tiden älskat personen? Ska man jobba på ett jobb som man tröttnat på bara för att man jobbat där länge? Om du tycker så... då har jag inget mer att säga. Då är man en toffel som lever i en trygghets-zon och inte vågar göra det man vill göra i sitt liv.
*Personen har garanterat älskat personen men efter 9år så är känslorna KNAPPAST likadan som första året dom träffades eller hur? Det du inte förstår är att man förändras och man tröttnar på varandra, bara för du älskat någon en gång så betyder det inte att man gör det hela livet.

Svar: Äkta känslor når ungefär sin potensial när man lyckats bli trygg och har ett nästan helt automatiskt sammspel på en riktigt riktigt djup niva, efter detta ändras inte känsklolivet mycket vaeken upp eller ner om man valt att älska människan.Tex skulle jag inte sluta älska min fru om hon döda min mor eller min mor dödar min fru. Det som händer då är att det byggs upp en förtvivlan och hat för personen samtidigt som man älskar personen samtidigt.

*Personen har ju inte varit oärlig bara för att han efter tex 8år känner att "detta är inte rätt längre, jag vill inte vara med henne, jag har inga känslor kvar, jag vill inte stanna i denna relationen". Du har INGEN aning hur TS är i en relation, det enda du vet är att han valt att lämna henne efter 9år.

Svar: Man ger sig inte i kasst med folk djup känslomässigt i flera år om man inte vet om "it is for life" eller inte pga av respekt för dennes eventuella emtionella hälsa. Jag och många med mig skulle nog tagit livet av mig om min fru dog till exempel.

*Är man i ett så långt förhållande så går väl det mesta på rutin, sexet lär inte vara det roligaste, man har ingen spänning längre, man vill göra annat, det finns inget kvar, man vill inte ha barn med personen etc etc... finns 100000 anledningar att gå vidare om man nu vill det. Bara för att man varit tillsammans så länge så tror du att man har dedikerat hela sitt liv till just denna personen vilket är helt fel. Det är OÄRLIGT mot en själv att hålla kvar vid någon man INTE älskar bara för att man SKA.

Svar: Det kalas att vara en bra människa och ha mycket empati, något du verkar sakna. Jag och min fru har varit ett par sen 20 år och man ger inte upp bara för grejer som sex och barn, de skitgrejer i sammanhanget i en situation som skall vara för evigt.

*Du menar att HAN ska stanna kvar i förhållandet trots att han inte mår bra av det? BARA för att han en gång i tiden älskat personen? Ska man jobba på ett jobb som man tröttnat på bara för att man jobbat där länge? Om du tycker så... då har jag inget mer att säga. Då är man en toffel som lever i en trygghets-zon och inte vågar göra det man vill göra i sitt liv.

Svar: Vad jag gjort tidigare i livet är så långt utanför din trygghets-zon att du skulle pissa i byxan bara du fick höra, och jag har redan gjort mer med livet än 99,999% av befolkningen så..
Citera
2014-04-29, 13:46
  #23
Medlem
Personen är nu ute och ringer den nya??!!!!
Vad i helvete!!! Inte ens sörja vårt slut? Utan nä här har känslorna tydligen Varit borta länge! Anars hur kan man gå vidare så snabbt?
Citera
2014-04-29, 14:11
  #24
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theend140424
Personen är nu ute och ringer den nya??!!!!
Vad i helvete!!! Inte ens sörja vårt slut? Utan nä här har känslorna tydligen Varit borta länge! Anars hur kan man gå vidare så snabbt?

Förmodligen har känslorna varit svala ett tag, men det tar ibland tid för människor att våga erkänna sådant för sig själva och sedan för den här personen man levt med så länge som man inte vill såra.
Det innebär dock inte att han inte älskar dig, bara inte på det sätt han förmodligen tycker du förtjänar.

Att bli fysisk med den här kollegan är nog ett sätt att testa vattnet lite, och ett försök att få dig att förstå att han verkligen menar allvar. Tyvärr.

Samla ihop dig, avsluta relationen värdigt och vänligt och gå vidare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback