2014-04-28, 22:02
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Såja, såja. Utan att veta exakt skulle jag nog gissa att du trivs rätt bra rollen - när vi ändå talar olympiska - som skofascisternas Zeus (till skillnad från en annan som snarare är sko-Kronos i sammanhanget).

Om hoodog är Zeus , vem är då AlisterG?
Citera
2014-04-28, 22:15
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Såja, såja. Utan att veta exakt skulle jag nog gissa att du trivs rätt bra rollen - när vi ändå talar olympiska - som skofascisternas Zeus (till skillnad från en annan som snarare är sko-Kronos i sammanhanget).

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden

För att inte tala om hur man ska tolka det faktumet att Kronos ju är farsgubbe till Zeus. Visst blir man lite nyfiken på vad som händer bakom KSoE-kulisserna...
Citera
2014-04-28, 22:27
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foose
Får börja med att tacka för de utmärkta synpunkterna!

Ni har helt rätt i det ni säger och jag håller med er. Risken är ju uppenbar att man kanske tycker skorna är för "eleganta" till den klädsel man har på sig till vardags. Nu kommer jag väl iofs börja använda mera udda kavajer ihop med skjorta osv (byter från industrijobb till kontorsjobb).

Givetvis kommer ju skorna användas utanför jobbet också. Vilket än mer talar för att man kanske ska köra en cap toe i mocka istället för skinn. Misstänker att de i slutändan ändå kommer landa i att man införskaffar sig ett par cap toe och ett par brouges

Köpte ett par Loake Kempton (brun mocka) för ett tag sedan vilka jag är riktigt nöjd med. Lutade åt par Aldwych från samma märke i mörkbrun skinn, men nu kanske det blir ett par i mocka istället

Återigen, tack för responsen!

Ingen orsak! Gå på det du gillar bäst - mörkbrunt är ju mest användbart, men låt mig fresta med alternativet en lagom somrig polo suede [om någon från björkmans läser detta: fixa särskrivningen omgående].
Citera
2014-04-29, 08:05
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden

Citat:
Ursprungligen postat av TheLaughingMan
För att inte tala om hur man ska tolka det faktumet att Kronos ju är farsgubbe till Zeus. Visst blir man lite nyfiken på vad som händer bakom KSoE-kulisserna...

Det är oklart. Men med tanke på att de grekiska gudarna tenderar att byta skepnad rätt ofta, lär det variera beroende på dagsformen.

Citat:
Ingen orsak! Gå på det du gillar bäst - mörkbrunt är ju mest användbart, men låt mig fresta med alternativet en lagom somrig polo suede [om någon från björkmans läser detta: fixa särskrivningen omgående].

Skit snygga, och snygg mocka färg!

Jag vill minnas att det på Graffords hemsida såg ut på liknande sätt när den lanserades, men nu är i vart fall den delen åtgärdad. Återstår bara begreppsförvirringen kring användningen av läster och bredder.
Citera
2014-04-29, 08:54
Medlem
Citat:

Tittade på Aldwych-skorna i mocka förut (dock på en annan sida). Synd bara att de inte fanns i min storlek på den länkade sidan. Bättre pris där

Valet står mellan ovan nämnda sko, antingen mörkbrun eller lite ljusare:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=743&shoeid=6446&brandid =7&catid=20&oldcolid=1289&stype=0&colourid=3349
Citera
2014-04-29, 10:30
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Skit snygga, och snygg mocka färg!

Höll reflexmässigt på att sätta morgonkaffet i halsen innan jag insåg att det var en vobbler. Good one.
Citera
2014-04-29, 10:40
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foose
Tittade på Aldwych-skorna i mocka förut (dock på en annan sida). Synd bara att de inte fanns i min storlek på den länkade sidan. Bättre pris där

Valet står mellan ovan nämnda sko, antingen mörkbrun eller lite ljusare:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=743&shoeid=6446&brandid =7&catid=20&oldcolid=1289&stype=0&colourid=3349

Den mörkbruna du länkat till är ju en klassiker, som funkar (åtminstone) hela vintersäsongen, så det kan ju inte gå fel. Ett alternativ är som sagt en ljusare färg, något som frestar åtm mig såhär års.
Citera
2014-04-29, 12:37
Medlem
Citat:
Den mörkbruna du länkat till är ju en klassiker, som funkar (åtminstone) hela vintersäsongen, så det kan ju inte gå fel. Ett alternativ är som sagt en ljusare färg, något som frestar åtm mig såhär års.

Du har rätt! Ska försöka hitta mig ett par ljusa Aldwych i rätt storlek och beställa hem.

Tackar!
Citera
2014-04-29, 13:33
Bannlyst
Citat:
Höll reflexmässigt på att sätta morgonkaffet i halsen innan jag insåg att det var en vobbler. Good one. :yes:
Hahaha jag skulle precis sätta igång en rant, tills jag såg detta. Tack, haha!
Citera
2014-04-29, 17:12
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Hahaha jag skulle precis sätta igång en rant, tills jag såg detta. Tack, haha!

på tal om rant, hur går det med dina monks? De som ser ut som spräckta fårtarmar på instagram
Citera
2014-04-29, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
på tal om rant, hur går det med dina monks? De som ser ut som spräckta fårtarmar på instagram

...jag vet

påtal om instagram har jag stora svårigheter att koppla ihop alla med vilka de är här osv. OBS ni skall inte se detta som outning, men ni får gärna pma mig om ni vill förtydliga
Citera
2014-04-29, 19:15
Medlem
Jag fick det här mailet av Pediwear. Här är bildfilen lite mer högupplöst.

Vad tycker panelen? Det där är väl knappast särskilt synligt efter ett par lager skokräm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in