2014-04-28, 15:53
Medlem
Stratakastas avatar
För att feminister vill ändra sättet folk tänker på, sättet folk beter sig på. Istället för att kvinnor ska ha det bättre så gör de det sämre för män.

Många saker som feminister vill ändra på, så försöker de genom politik vilket också är otroligt idiotiskt och någon typ av förtryck mot folket. Kvotera in kvinnor, genus trams etc.

Att kvinnors utseende spelar större roll har med biologiska faktorer att göra, precis som män är mer dominanta, de vill rubba detta och det slutar med smått mentalt handikappade människor
Citera
2014-04-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Vad jag har sagt är dom sätter sig som en propp vilket gör det omöjligt att diskutera. Nu har man inte bara den stereotypa mansrollen utan ävven feministerna som sätter sig på tvären. Är inte den skillnaden som finns konstig med ttanke på hur debatten först? Det tycker jag iaf. Förstår inte varför läget skulle vara annorlunda nu en då, bara för att det alltid har varit så är det inget problem? Jag har inte sagt att invandrare har med det att göra det har du sagt. Har inte heller skrivit att feminister dödar dock motarbetar dom aktivt och trycker alla försök till att jobba och skildra män och pojkars problem utan radikalfeministsk -analys, vilket är farligt.

återigen Propp ..för vad?
Vilka diskussioner har tystats ner eller omöjliggjorts av elaka feminister? Kan du ge mig något exempel?

Kan du själv ge mig en analys av mäns situation som alltså då inte skulle inbegripa kvinnor.
Citera
2014-04-28, 16:01
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Feminister brukar svara på liknande saker med "vad har det med oss att göra?" Det är en kvinnofråga och erat jävla problem.
Vad har feministerna med det att göra egentligen? Det händer tragedier varje dag men just våldtäkt av kvinnor är ett stort samhällsproblem medan våldtäkt av män är ytterst sällsynt.
Citera
2014-04-28, 16:02
Avslutad
Hatar ingen pga olika åsikter... Däremot så ogillar jag starkt den typen av feminister (vilket inte betyder ALLA) som inte ser några konstigheter i ett liknande resonemang till exempel...

Själv ser jag nämligen extremt generaliserande fördomar och förakt mot både homosexuella, heterosexuella kvinnor och män sammanfattat i två meningar här:

Sidan 5: "Konsten att bli lesbisk - Tänk om sexualiteten inte är statisk? Tänk om alla kvinnor kan finna sin inre flata? Då skulle bara en galning fortsätta att leva med män i ett ojämställt samhälle."

Feministiskt forum/ABF: http://femiforum.files.wordpress.com/2014/04/femforum-program14-webb.pdf
Citera
2014-04-28, 16:13
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Vi blir dömda utifrån vårt yttre och det är så mycket viktigare för en tjej att se bra ut och sköta sin hygien för att kunna ha ett bra liv och bli sedd på med värdighet. Det är ju inte männens fel att man uppehåller det där, kan man ju tycka, men när man en tjej struntar i sitt utseende för att visa sig själv lite respekt eller vad som helst så förvandlas man till en ful, fet feminist med hår under armarna. En sådan kan man ju inte ta seriöst för de beter sig bara sådär knasigt för de lider av brist på manlig uppmärksamhet.

Du vet väl att detta gäller både könen?

Citat:
Jag menar, en man kan vara ful men ha en go personlighet och vara sjukligt åtråvärd ändå. Allt man ser är någon som skiner med sin karisma och det är verkligen allt som behövs. Man ser honom och inte hans skal. En ful kvinna blir alltid sedd just som en ful kvinna och kommer med största sannolikhet få ta skit för det. Jag låter så tråkigt dömande och trångsynt nu men det är ju just så det är och det är så jävla trist.

En ful och tråkig kille får däremot vara ensam resten av livet. Försök inte spela någon offerroll här. Ni kvinnor är minst lika hårt dömande när det gäller män. Någon jävla standard får man ändå ha, alla är inte kompatibla med alla och alla människor dömer varandra eftersom vi är fördomsfulla.

Citat:
Det är lite av vår uppgift att passa upp på mannen också, se till att han får den uppmärksamhet han behöver. Se till att han har det bra då han är viktigast. Detta är givetvis inget man gör med flit utan det händer rent automatiskt för att man växt upp med det. En grupp tjejer sitter och snackar och en snubbe slår sig ner och blir genast mittpunkten för allt. Haha det är verkligen så.

Finns många kvinnor som vägrar passa upp mannen och lever livet med en toffel till man där han har den rollen. Det är bara så att många män finner kvinnor som gillar att passa upp män väldigt attraktiva och är antagligen därför kvinnor gillar den rollen.

Men nu vet vi vad ditt problem är. Det lyser igenom i detta inlägg. Det handlar knappt om något så ädelt som att kämpa för kvinnornas rättigheter eller mot kvinnoförtryck. Det handlar om en ensamstående, ful och icke åtråvärd kvinna som har blivit utstött av män p.g.a sitt vidriga utseende.
Citera
2014-04-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott. Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven.

Hade flickor drabbats på detta sätt hade det gapats i högan sky. Nu är det ingen som bryr sig, nämnvärt.

Pojkar lever idag i ett samhälle som talar om för dem att de är dåliga människor på grund av att de är pojkar.

Vilka centrala prov skriver pojkar bättre på än flickor men får ändå sämre betyg?

http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2013/11/08/flickor-har-forsprang-redan-arskurs-3

Nej pojkar lever i ett samhälle där även flickor får ta samma plats, det gör självklart att konkurrensen har ökat kring de bra betygen, bra utbildningarna, bra jobben etc.
simpel matematisk logik. Flickor är nämligen inte värdelösa passiva idioter med tuttar som många av FB killarna anser, utan ofta rätt studiebegåvade, före i mognad, och ivriga ta sin plats. Gör att många gossar ser sig omsprungna om de ligger på latsidan. Trist men så är det.
Citera
2014-04-28, 16:16
Medlem
jaybones avatar
De vill förändra påhittade klyftor mellan könen genom brutalt frihetsberövande åtgärder.

T.ex. kvotering i bolagsstyrelser. Man skall alltså tvinga bolag att flytta in folk i styrelser pga kön. Så jävla verklighetsfrånvänt att man spyr. Ist för att förändra synen på kvinnor i samhället så ska man tvinga in dem i de viktigaste området för näringslivets framtid. Varför inte kvotera in svarta eller handikappade eller vänsterhänta också?

Feminister är en intresseförening för kvinnor. Jag är inte kvinna. Varför skulle jag gilla några som säger att jag våldtar och förtrycker genom min existens?

Jag hatar inte feminister, jag tycker mer att de är ett pack. Puckade extremister, förtjänar inte att tas på allvar.
Citera
2014-04-28, 16:25
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vilka centrala prov skriver pojkar bättre på än flickor men får ändå sämre betyg?
Din egen länk ger ju ett svar på den frågan. Den försöker dessutom ge svar på din förra fråga; En förklaring kan i stället handla om att skolmiljön inte är lika anpassad för pojkar som för flickor, tror hon.
Här är en annan artikel från samma sida, tex: http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2011/02/09/pojkar-missgynnas-betygsattningen

Här är regeringens utredning: http://www.regeringen.se/content/1/c6/12/94/34/1994d30d.pdf
Citat:
Nej
Eh, jo. Eller länka till något som stöder din ståndpunkt istället för artiklar som stödjer mitt påstående.
Citat:
pojkar lever i ett samhälle där även flickor får ta samma plats, det gör självklart att konkurrensen har ökat kring de bra betygen, bra utbildningarna, bra jobben etc. simpel matematisk logik.
Ur de premisser som finns; pojkar får lägre betyg även om de presterar lika bra som flickor, så kan man inte alls dra den slutsatsen, även om man använder "simpel matematisk logik".
Citat:
Flickor är nämligen inte värdelösa passiva idioter med tuttar som många av FB killarna anser, utan ofta rätt studiebegåvade, före i mognad, och ivriga ta sin plats. Gör att många gossar ser sig omsprungna om de ligger på latsidan. Trist men så är det.
Meningslös utfyllnad som inte bemöter nånting som någon har påstått. Halmgubbe, skulle man nästan kunna påstå.
Citera
2014-04-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Våldtagna män har oftast rätt starka bevis för just våldtäkt. Eftersom en sådan lämnar betydligt tydligare spår i underlivet på en man än vad det gör på en kvinna. Get my point.

Förklara gärna hur det är lättare att bevisa en våldtäkt på en man
Citera
2014-04-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Din egen länk ger ju ett svar på den frågan. Den försöker dessutom ge svar på din förra fråga; En förklaring kan i stället handla om att skolmiljön inte är lika anpassad för pojkar som för flickor, tror hon.
Här är en annan artikel från samma sida, tex: http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2011/02/09/pojkar-missgynnas-betygsattningen

Här är regeringens utredning: http://www.regeringen.se/content/1/c6/12/94/34/1994d30d.pdf

Eh, jo. Eller länka till något som stöder din ståndpunkt istället för artiklar som stödjer mitt påstående.

Ur de premisser som finns; pojkar får lägre betyg även om de presterar lika bra som flickor, så kan man inte alls dra den slutsatsen, även om man använder "simpel matematisk logik".

Meningslös utfyllnad som inte bemöter nånting som någon har påstått. Halmgubbe, skulle man nästan kunna påstå.

Och läser du vidare i samma länk så ser du att hon främst syftar till bristen på manliga pedagoger.
Är det feministers fel att män inte utbildar sig till lärare idag i lika hög grad som kvinnor eller sen hoppar av yrket i högre grad?

Och hallå, de presterar ju som sagt inte lika bra eller bättre på centrala proven. Så ditt påstående är ju fel i sak. Framgår ju med all önskvärd tydlighet i din egen länk.

Och är det fel iakttagelse kanske att många snubbar sitter och spyr förakt över det kvinnliga könet inne på FB? eh? hallå.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-04-28 kl. 16:44.
Citera
2014-04-28, 16:40
Medlem
blappes avatar
För att vi är näthatare?
Citera
2014-04-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Försöker du försvara alla våldtäktsfall? Varför argumenterar du eller någon mot detta? Visst, det händer att män blivit våldtagna men inte alls till samma grad som kvinnor blir. Det är självklart att man inte våldtar bara för att man är man, men det är nästan bara män som våldtar och då givetvis associerar man våldtäktsmän med män. Det betyder INTE att alla män är våldtäktsmän.

Vart i hela friden får du det till att jag försvarar alla våldtäktsfall? det är just dehär som gör att jag hatar er feminister, ni vänder och vrider på allt. Hur i helvete försvarar jag våldtäksfall? jag påpekade att de som våldtar är oftast folk med psykisk ohälsa och som jag skrev så anmäler oftast inte mannen just att de är svårt och bevisa. Våldtar man någon är man oftast psykist sjuk, hur hade ni feminister tänkt att minska statistiken på våldtäkt på kvinnor? lära män veta hut eller våldta fler män så statistiken blir jämn? Nej det funkar inte så och alla människor kommer göra dumma saker, vare sig dom är man eller kvinna. Om du nu strävar efter jämställdhet så sluta placera ut folk i fack efter deras kön idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in