2014-04-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.
För att det stör en stor andel män att kvinnor har egna val och att de vill anses som förmer för att de har prinskorven mellan benen som dinglar.
Citera
2014-04-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Hatar verkligen inte de som kallar sig feminister, jag hatar nog ingen egentligen. Men jag kan irritera mig på ordet "feminist". Räcker det inte med att bara som jag, tycka att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, lika löner och så vidare utan att jag ska behöva få någon stämpel på mig?
Exakt!
Citera
2014-04-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
*harkel* *host*

Så väldigt konstigt då att inte horder av kvinnor med psykiska problem tvingar sig på grannpojken, äkta mannen, krogragget eller förföljer ensamma pojkar från tunnelbanan i nattmörkret. Kvinnor är dessutom överrepresenterade just med psykiska problem. Utan att de som gör detta nästan till 99% är just män. Så ytterligt egendomligt.

Eller så skiljer sig prevalensen för de olika psykiska sjukdomarna mellan könen?
Försök inte med logiska resonemang om du är dum i huvudet.
Citera
2014-04-28, 15:37
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeyu

Män anmäler oftast inte våldtäkt då det är nästintill omöjligt för en man att bevisa att han blivit våldtagen och en man har även lättare att försvara sig då hans kropp oftast är starkare byggd än en kvinnas. En person som våldtar en annan människa har OFTAST någon form av psykiska problem, de handlar inte om att en man våldtar bara för han är man, är det så du ser det så tycker jag att du själv ska flytta till en annan planet!
Försöker du försvara alla våldtäktsfall? Varför argumenterar du eller någon mot detta? Visst, det händer att män blivit våldtagna men inte alls till samma grad som kvinnor blir. Det är självklart att man inte våldtar bara för att man är man, men det är nästan bara män som våldtar och då givetvis associerar man våldtäktsmän med män. Det betyder INTE att alla män är våldtäktsmän.
Citera
2014-04-28, 15:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Skolans antipojk kultur? What? Och vad skulle det vara? Att den privatiserats, blivit kommunal, lärarnas dåliga status/ löner etc. är det specifikt fixat för att vara "anti pojkar"?
Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott. Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven.

Hade flickor drabbats på detta sätt hade det gapats i högan sky. Nu är det ingen som bryr sig, nämnvärt.

Pojkar lever idag i ett samhälle som talar om för dem att de är dåliga människor på grund av att de är pojkar.
Citera
2014-04-28, 15:45
Medlem
Jag hatar inte feminister per sig men jag tycker exempelvis inte att män och kvinnor skall ha samma lön för "samma" arbete. Män och kvinnor är inte lika. Jag anser att kvinnor är odugliga på många områden där männen är overlägsna generellt sätt, speciellt i arbetslivet. Om kvinnor hade varit lika duktiga som män i arbetslivet så hade de tjänat lika mycket vid detta laget och inget som samhället måste försöka fixa till så kvinnorna känner sig jämnställda med männen. Det är enbart en minoritet av kvinnor som verkligen kan mäta sig med männen på de flesta arbetsplatser. Det beror på de skillnader som det är mellan oss som kön. Jag ser det varje jävla dag. Den generella kvinnan kan inte förhandla, fatta svåra beslut och de är fysiskt underlägsna. Dessa bitar går inte till fullo att plugga sig till.

Fatta mig inte fel nu, det finns säkert områden där män och kvinnor kan prestera lika och BORDE ha samma lön, men kvinnor kan inte förhandla på samma sätt som män. Jag har aldrig i hela mitt liv accepterat det första erbjudandet jag fått från en arbetsgivare. Detta är inget jag har pluggat mig till och det är inte girighet. Det är enbart min önskan om att känna att det är jag som har övertaget och det är jag som. Det får mig att känna mig som en man.

Jag skiter fullständigt om jag behöver köpa drinkar till tjejer på krogen, betala popcorn och läsk samt biobiljetter när jag går på dejt, eller stå för de största utgifterna i hushållet. Det får mig åter igen att känna mig som en man, och det är så jag vill ha det. Jag vill inte vara nån jävla fjolla som tjänar lika mycket som min fruga. Kvinnor vill ha en stark, besskyddande man och jag har sett till att jag sitter i en situation där jag är en man och inte en fjolla, det har med min förmåga att förhandla, fatta rationella beslut och köra över folk. Manligt i min mening.

Kvinnor skall känna sig trygga och bli behandlade med respekt och det är i min mening min uppgift att uppfylla de kriterierna, inte se till att vi är jämnställda i enlighet med feminismen. Jag skäms över hur det svenska samhället utvecklas till ett jävla fjoll-land där männen studsar runt som bögar i rosa kallingar och allt skall vara så PK.

Rant over.
Citera
2014-04-28, 15:47
Medlem
Citat:
Tror du verkligen seriöst att självmordstatistiken på något sätt har ökat just för pojkar sen 1900 typ?
För din information, den har kraftigt minskat.
Här från 1980 talet
http://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige
Här en artikel i ämnet som tar upp siffrorna längre tillbaks.
http://fof.se/tidning/2010/4/den-moderna-varldens-baksida

Finns således ingen koppling mellan just manliga självmord och feminism eller invandring.

Skolans antipojk kultur? What? Och vad skulle det vara? Att den privatiserats, blivit kommunal, lärarnas dåliga status/ löner etc. är det specifikt fixat för att vara "anti pojkar"?

Att alla män inte kan släpa hem en kvinna för sex, har med att kvinnor inte vill. hajjar du? Vi vill bestämma själva över vilka vi ska idka sex med. Och sorry men det har vi all rätt till, precis som man inte kommer tvinga män ha sex med vilken kvinna/ man som helst.

Vill man ha sex så får man hitta en partner som vill ha det tillbaks. Samma regler för alla.

Vad jag har sagt är dom sätter sig som en propp vilket gör det omöjligt att diskutera. Nu har man inte bara den stereotypa mansrollen utan ävven feministerna som sätter sig på tvären. Är inte den skillnaden som finns konstig med ttanke på hur debatten först? Det tycker jag iaf. Förstår inte varför läget skulle vara annorlunda nu en då, bara för att det alltid har varit så är det inget problem? Jag har inte sagt att invandrare har med det att göra det har du sagt. Har inte heller skrivit att feminister dödar dock motarbetar dom aktivt och trycker alla försök till att jobba och skildra män och pojkars problem utan radikalfeministsk -analys, vilket är farligt.
Citera
2014-04-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Vad jag har sagt är dom sätter sig som en propp vilket gör det omöjligt att diskutera. Nu har man inte bara den stereotypa mansrollen utan ävven feministerna som sätter sig på tvären. Är inte den skillnaden som finns konstig med ttanke på hur debatten först? Det tycker jag iaf. Förstår inte varför läget skulle vara annorlunda nu en då, bara för att det alltid har varit så är det inget problem? Jag har inte sagt att invandrare har med det att göra det har du sagt. Har inte heller skrivit att feminister dödar dock motarbetar dom aktivt och trycker alla försök till att jobba och skildra män och pojkars problem utan radikalfeministsk -analys, vilket är farligt.

Har vi mer våldtäkter idag?

Mådde kvinnor bättre förr? Eller varför ska vi prata om det?
Citera
2014-04-28, 15:49
Medlem
Citat:
Det är skillnad på psykisk ohälsa och att ta självmord. Kvinnor drabbas generellt sätt mer av ångestsjukdomar och depression. GAD är t.ex. överrepresenterat bland unga kvinnor, förmodligen beroende på alla krav som ställs då det är starkt relaterat till stress.

Nej det är det inte, självmord görs pga psykisk ohälsa och ganska kraftig sådan, bara att omgivningen inte ser. Tror du dom som tar livet av sig mår bra? Är man frisk om man tar livet av sig?
Citera
2014-04-28, 15:50
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nej det är det inte, självmord görs pga psykisk ohälsa och ganska kraftig sådan, bara att omgivningen inte ser. Tror du dom som tar livet av sig mår bra? Är man frisk om man tar livet av sig?
Tror du att alla som mår dåligt tar livet av sig?
Citera
2014-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Försöker du försvara alla våldtäktsfall? Varför argumenterar du eller någon mot detta? Visst, det händer att män blivit våldtagna men inte alls till samma grad som kvinnor blir. Det är självklart att man inte våldtar bara för att man är man, men det är nästan bara män som våldtar och då givetvis associerar man våldtäktsmän med män. Det betyder INTE att alla män är våldtäktsmän.

Feminister brukar svara på liknande saker med "vad har det med oss att göra?" Det är en kvinnofråga och erat jävla problem.
Citera
2014-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skofnung
Eller så skiljer sig prevalensen för de olika psykiska sjukdomarna mellan könen?
Försök inte med logiska resonemang om du är dum i huvudet.

Eller så inser man att nej våldtäktsmän är inte i majoritet psykiskt sjuka individer. Så att skylla på sjukdom hjälper inte. Utan fenomenet måste ha en annan orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in