2014-04-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jag anar ett desperat försök att rädda ansiktet här.

Nej, men det är sant. Att inte få ha ditt stöd i denna debatt känns rent förjävligt. Att veta att JUST DU fick en ännu sämre på feminismen efter detta, det gör ont i hela hjärtat. Fan alltså FAN
Citera
2014-04-27, 23:05
Medlem
grumgrums avatar
Drar mig ur det här nu. Haha går inte att föra en riktig diskussion när ni är så sorgligt egoistiska och trångsynta. Ni tror att det är en slump att hälften av er hatar feminism medan ni samtidigt använder benämningen sliddjur. Jag hoppas att ni är såna människor som inte finns på riktigt eller typ bor på en annan planet. Att ingen av er är någon man har det minsta kontakt med.

Det har varit ytterst OTREVLIGT att prata med er och jag hoppas att ni aldrig yttrar era äckliga åsikter igen.
Citera
2014-04-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Du menar att män inte skulle kunna vilja träffa sina egna barn?

...man ska inte dra alla över en kam...men chanserna ökar att utan problem få träffa sina barn om man inte slagit deras mamma på käften i det förflutna....det är väl då det kan uppstå trubbel se....

Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Feministhatare möjligen..
Men du kan ju inte på allvar säga att vi som är kritiska till feminismen idag sitter och hatar?
Om du läser igenom tråden, är det hat tycker du?

Min teori är att feminister är kvinnor som känner sig små och hjälplösa....ratade...männen vill inte ha med dom att göra länge....har blivit kvar med barnen....vårdnadstvist....Visserligen är dom inte intresserade av att pappan ska få träffa barnen, klarar inte av det..dom vill ha kvar makten....stackars dom! ...så sätter dom sig här på FB och skriver av sig....

Gjorde en liten ändring som skulle kunna stämma in på manshatande feminister också.. Men i övrigt är det väl en ganska ointressant teori som enbart går ut på att svartmåla de som motsätter sig något som du troligen håller kärt..

Vad är den största frågan för feminismen idag anser du?

Jaha, din teori är den versionen.....men då har jag en teori igen om att det kan vara en fantasi i din hjärna att din fru inte vill låta dig träffa barnen, trots att du är en så braaaaa pappa, bara för att hon vill vara jävlig mot dig. Det kan ju vara så att du glömt bort hur usel och våldsam du själv har varit också....
Citera
2014-04-27, 23:07
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Drar mig ur det här nu. Haha går inte att föra en riktig diskussion när ni är så sorgligt egoistiska och trångsynta. Ni tror att det är en slump att hälften av er hatar feminism medan ni samtidigt använder benämningen sliddjur. Jag hoppas att ni är såna människor som inte finns på riktigt eller typ bor på en annan planet. Att ingen av er är någon man har det minsta kontakt med.

Vem ahr använt ordet sliddjur? Är det fördomarna som spökar igen..Du sitter och argumenterar med vuxna feministkritiker. Men du tror du pratar med osäkra tonårspojkar som vill vara balla Hur gammal är du om man får fråga?
Citera
2014-04-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Vad är det du vill ha sagt förutom att det är synd om oss killar och att du är en präktig snubbe med jätteballe?

Har du några faktiska argument eller är du bara här för att ventilera din bitterhet?
Citera
2014-04-27, 23:08
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. om det inte är diskriminering vilken annan rimligt skäl kan det finnas för en oförklarad löneskillnad? hmm? bröstreduktion?
Bara att läsa på: http://www.svensktnaringsliv.se/migration_catalog/lika-eller-inte-om-man-och-kvinnor-i-lonestatistiken_525961.html/binary/Lika%20eller%20inte%20-%20om%20m%C3%A4n%20och%20kvinnor%20i%20l%C3%B6nest atistiken
Citera
2014-04-27, 23:09
Medlem
Angående argumentet om "mäns våld mot kvinnor", eller "våld i nära relationer" som hbtq-gänget fick igenom att det skulle heta.

Forskning har visat att våld i relationer består av fysiskt- och/eller psykiskt våld där det senare sätter djupare spår hos den drabbade.

Det är ungefär lika många män som kvinnor som drabbas av någon form av våld i relationer. Och samtidigt är det ungefär lika många kvinnor som män som utövar våld i relationer (det är alltså inte bögar som spöar sin partner som får upp statistiken för män utsatta för våld i relationer).

Tittar man på det psykiska våldet så är kvinnor överrepresenterade som förövare.

Så vad kan vi dra för slutsatser av detta?

Här finns källa till mina påståenden:
källa
Senast redigerad av AndyMcCoy 2014-04-27 kl. 23:12.
Citera
2014-04-27, 23:09
Medlem
Citat:

Feminism behövs och det är ett faktum. Feminism står för jämställdhet. Jag står för jämställdhet.

Ja om man ska svara på tråden så kolla uppåt.
Citera
2014-04-27, 23:10
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Kvinnor är rent generellt förtryckta och det är klart att just kvinnan förtjänar det bättre än såhär, och feminism handlar om att höja kvinnan till samma nivå.

Kvinnor har kortare livslängd, begår oftare självmord, är oftare socialt utslagna, dör oftare i krig och dör oftare på arbetet än män säger du? Eller var får ditt jävla jidder ifrån? Just ja, glömde blodtrycket, har inte läst något om blodtryck mellan män och kvinnor, men jag antar att det överlag är högre för män. Du höjer mitt just nu i alla fall.
Citera
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Har du några faktiska argument eller är du bara här för att ventilera din bitterhet?
Man måste ha faktiska argument när man pratar med en jätteballe. Viktigt.
Senast redigerad av grumgrum 2014-04-27 kl. 23:12.
Citera
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...man ska inte dra alla över en kam...men chanserna ökar att utan problem få träffa sina barn om man inte slagit deras mamma på käften i det förflutna....det är väl då det kan uppstå trubbel se....

Jaha, din teori är den versionen.....men då har jag en teori igen om att det kan vara en fantasi i din hjärna att din fru inte vill låta dig träffa barnen, trots att du är en så braaaaa pappa, bara för att hon vill vara jävlig mot dig. Det kan ju vara så att du glömt bort hur usel och våldsam du själv har varit också....

Har inte ens barn. Däremot i princip ett fosterbarn som jag inte har något släktband med, men hjälpt min tjejkompis med uppfostran..Så igen. detta bevisar bara att du vill svartmåla alla kritiker. Du skulle nog bli förvånad vilken godhjärtad ex feminist jag är Kom ihåg att jag bara svarade med samma mynt. Skulle kunna göra det igen, men det tillför ingenting.
Citera
Medlem
Citat:

Det har varit ytterst OTREVLIGT att prata med er och jag hoppas att ni aldrig yttrar era äckliga åsikter igen.

Höhöhö, som vanligt var det bara ännu ett skygglappsförsett proffsoffer som var här för att förstärka sina åsikter, hålla offerkoftan fräsch osv.

Hej då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in