Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vi försöker igen då.

Vilka orättvisor lider kvinnor utav?

1. Lägre lön för samma arbete? Nej, mellan 1-4% Oförklarad löneskillnad visar undersökningar på och observera då att Oförklarad inte innebär diskriminering.

2. Mer utsatta för våld? Nej män är mycket mer utsatta för våld.

3. Mer utsatta för relationsvåld? Mja, till viss del. Förekomsten är hyfsat jämt fördelad mellan könen
men kvinnor får oftare än män utstå grövre våld.

4.???

5.???

Nu menar jag inte att män är förtryckta men inom exempelvis dessa områden är män mest utsatta.

1. Dödsfall inom arbetet, för varje kvinna som dör i arbetet dör 20 män

2. 70% av självmord begås av män.

3. Män är långt mer utsatta för grovt våld, grov misshandel.

4. I nio av tio vårdnadstvister får modern vårdnaden om barnet.

Hur många feminister har du hört kämpa för att sänka dödligheten för män i arbetet, eller via självmord?

Hur många feminister dömer ut våld mot män, som trots allt är mest utsatta?

Hur många feminister kämpar för fäders rätt till sina barn?

1. om det inte är diskriminering vilken annan rimligt skäl kan det finnas för en oförklarad löneskillnad? hmm? bröstreduktion?

2. Räknar du med våldtäkterna där?
Citera
2014-04-27, 22:53
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
MÄN. Det är män som utsätter män för våld. Män våldtar kvinnor. Män står för nästan allt våld och det platsar inte i ett argument mot feminism.

kvinnor är ofta lika våldsamma i relationer, även mer benägna att använda sig av tillhyggen, dessutom är män inte like benägna att anmäla

https://www.youtube.com/watch?v=LlFAd4YdQks
Citera
2014-04-27, 22:55
Medlem
Citat:
Vi försöker igen då.

Vilka orättvisor lider kvinnor utav?

1. Lägre lön för samma arbete? Nej, mellan 1-4% Oförklarad löneskillnad visar undersökningar på och observera då att Oförklarad inte innebär diskriminering.

2. Mer utsatta för våld? Nej män är mycket mer utsatta för våld.

3. Mer utsatta för relationsvåld? Mja, till viss del. Förekomsten är hyfsat jämt fördelad mellan könen
men kvinnor får oftare än män utstå grövre våld.

4.???

5.???

Nu menar jag inte att män är förtryckta men inom exempelvis dessa områden är män mest utsatta.

1. Dödsfall inom arbetet, för varje kvinna som dör i arbetet dör 20 män

2. 70% av självmord begås av män.

3. Män är långt mer utsatta för grovt våld, grov misshandel.

4. I nio av tio vårdnadstvister får modern vårdnaden om barnet.

Hur många feminister har du hört kämpa för att sänka dödligheten för män i arbetet, eller via självmord?

Hur många feminister dömer ut våld mot män, som trots allt är mest utsatta?

Hur många feminister kämpar för fäders rätt till sina barn?

Jag trodde detta handlade om feminism och inte ett gäng white trash-snubbar som inte kan sköta sig?
Citera
2014-04-27, 22:55
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Om din far, bror eller son blir ihjälslagen av en man får han skylla sig själv då?
Var någonstans nämnde jag att någon förtjänar våld?
Citera
2014-04-27, 22:56
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Och vadå vad spelar det för roll att män står bakom i princip allt våld. Haha. Det spelar en enorm roll.
Citera
2014-04-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. om det inte är diskriminering vilken annan rimligt skäl kan det finnas för en oförklarad löneskillnad? hmm? bröstreduktion?

Typ oändligt många anledningar.
Man kan kontrollera statistik för exakt hur många faktorer som helst faktiskt men man kommer ändå aldrig nå 100% verkligt resultat.

Men till exempel kan det vara svårt att kontrollera för hur duktiga enskilda individer är på att löneförhandla.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
2. Räknar du med våldtäkterna där?

Om du tror att kvinnor blir våldtagna ens i närheten lika ofta som män blir misshandlade så finns det inget hopp för dig.
Möjligtvis att det börjar närma sig antalet män som blir grovt misshandlade.
Citera
2014-04-27, 22:57
Medlem
Citat:

Vad hade det då könet på för förövaren för relevans?
Citera
2014-04-27, 22:59
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Håller med. Känns otroligt tungt att inte ha ditt stöd. Blev lite tomt nu.

Jag anar ett desperat försök att rädda ansiktet här.
Citera
2014-04-27, 23:00
Medlem
Citat:
Och vadå vad spelar det för roll att män står bakom i princip allt våld. Haha. Det spelar en enorm roll.

Om man är en inskränkt sexist så spelar det säkert roll, jag är nämligen inte "män", jag är en alldeles egen (präktigt) man som vare sig våldtar eller spöar folk till höger och vänster.

Det är lustigt hur feminister gärna drar alla män över samma kam, i nästa andetag gastar de "SEXIST" när någon råkar generalisera om kvinnor. Schizofreni eller idioti
Citera
2014-04-27, 23:00
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Jag har kommit med FLERA saker som ni väljer att inte kommentera. Att ni inte förstår är erat problem. Ni kan söka på google om ni inte ser samhällets orättvisor. Ärligt, det är så enkelt. Annars har jag gjort ett antal inlägg här. Ni kan kolla under flera inlägg av grumgrum eller bara gå igenom. Kom med något annat. Kvinnor är förtryckta och ni vet det och jag förstår inte varför ni gör allt i er makt för att försöka motbevisa det och skylla på att jag inte har något att komma med för jag har något att komma med och jag har kommit med det ett antal gånger men det är nog nu. Leta upp det själva.

Har gått igenom dina inlägg utan att hitta några argument.
Kan du lista dem?

Det enda jag hittar är något om "sexualisering av kvinnokroppen". En absurd tankekonstruktion med tanke på att mäns åtrå för kvinnor är djupt liggande instinkter. På samma sätt som aphanar åtrår aphonor.
Citera
2014-04-27, 23:04
Medlem
Citat:
Om man är en inskränkt sexist så spelar det säkert roll, jag är nämligen inte "män", jag är en alldeles egen (präktigt) man som vare sig våldtar eller spöar folk till höger och vänster.

Det är lustigt hur feminister gärna drar alla män över samma kam, i nästa andetag gastar de "SEXIST" när någon råkar generalisera om kvinnor. Schizofreni eller idioti

Vad är det du vill ha sagt förutom att det är synd om oss killar och att du är en präktig snubbe med jätteballe?
Citera
2014-04-27, 23:04
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism[...]

Javisst, varför skulle Flashback, som trots allt är en frizon i ett hav av påklistrat "artiga" eller "snälla" (falska och skenheliga) åsikter på något vis stödja feminismen? Däremot kan du hitta feministiska åsikter representerade lite här och var på Flashback. Startar däremot en feminist en tråd så blir det oftast som i det här fallet med din egen, substanslösa försök till argument som är väldigt enkla att bryta ner.

Citat:
[...]och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män.

Och ditt argument är att detta är vårat argument? Bra där. Jag antar att du tog debattpinnen ett snäpp uppåt med detta, återigen, "argument".

Citat:
Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva?

Jag ser ett land och en hel värld full av människor som är helt olika varandra. Du med? Jag bryr mig om mig själv och andra människor. Du med? Vad försöker du få fram?

Citat:
Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter?

Okej, nu ångrar jag att jag ens försökte mig på att börja bemöta dig, men lika bra att slutföra. Återigen, frågan bollas tillbaks till just dig: var får du det ifrån att icke-feminister på Flashback är emot en kamp för lika juridiska rättigheter och skyldigheter? Det är precis det vi håller på med, men det begriper du uppenbarligen inte.

Citat:
Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Är du rätt person att mana till självkritik? Säker på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in