Citat:
Ursprungligen postat av
grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism[...]
Javisst, varför skulle Flashback, som trots allt är en frizon i ett hav av påklistrat "artiga" eller "snälla" (falska och skenheliga) åsikter på något vis stödja feminismen? Däremot kan du hitta feministiska åsikter representerade lite här och var på Flashback. Startar däremot en feminist en tråd så blir det oftast som i det här fallet med din egen, substanslösa försök till argument som är väldigt enkla att bryta ner.
Citat:
[...]och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män.
Och ditt argument är att detta är vårat argument? Bra där. Jag antar att du tog debattpinnen ett snäpp uppåt med detta, återigen, "argument".
Citat:
Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva?
Jag ser ett land och en hel värld full av människor som är helt olika varandra. Du med? Jag bryr mig om mig själv och andra människor. Du med? Vad försöker du få fram?
Citat:
Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter?
Okej, nu ångrar jag att jag ens försökte mig på att börja bemöta dig, men lika bra att slutföra. Återigen, frågan bollas tillbaks till just dig: var får du det ifrån att icke-feminister på Flashback är emot en kamp för lika juridiska rättigheter och skyldigheter? Det är precis det vi håller på med, men det begriper du uppenbarligen inte.
Citat:
Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.
Är du rätt person att mana till självkritik? Säker på det?