Såg i mitt twitterfeed en bild som är taget ifrån "femiforum" ( sidan 5, till vänster ). Detta forum arrangeras i samarbete med ABF Stockholm och hålls i Stockholm 10/5 och där kommer just denna handbok kommer tas upp, tänkte då att vi skulle diskutera denna handbok, dess innehåll ( källor, fakta m.m ) och så vidare.
Utdrag för er som inte kan eller inte orkar se bilden eller länken;
Citat:
KONSTEN ATT BLI LESBISK
Tänk om sexualiteten inte är statisk? Tänk om alla kvinnor kan finna sin inre flata? Då
skulle bara en galning fortsätta att leva med män i ett ojämställt samhälle.
I En liten handbok i konsten att bli lesbisk får du lära dig alla fördelar med ett nytt liv som
lesbisk, så som avancemang i karriären, mer pengar i plånboken, bättre sexliv och bättre
hälsa. Här får du också de självklara svaren på varför du vill att även din dotter och
mormor blir lesbisk, och varför till och med staten skulle tjäna på att alltfler växlar om.
Medverkande: Författarna Mian Lodalen och Matilda Tudor samt Moa Elf Karlén,
förlagschef Leopard förlag.
Kör hårt, håll god ton och framför allt - håll er inom ämnet.
Och hur menar de egentligen att fittlaperi skulle ge "avancemang i karriären, mer pengar i plånboken, bättre sexliv och bättre hälsa", annat än om de möjligen skulle slicka sig till ett bättre jobb hos den kvinnliga chefen?
Men ööh har inte lebbrelationer högst relationsvåld och mest skilsmässor? Jag tror bögar har minst sånt så de vore mer logiskt med en bok som förvandlar män till bögar!
Jag tycker det är vackert med lesbiska kvinnor. Finns det något vackrare än en kvinna som ömsint lapar en annan kvinna.
Fortsätt ni med att skriva böcker om sådant här, samt vaginamonologer, menskonst och annat så fortsätter vi män med att styra landet och ta hand om allt annat nödvändigt!
Satir när den är som bäst - när de som utsätts för satiren inte fattar att de utsätts för satir
Ursäkta om jag nu ställer frågor, jag är endast ett dumt kukdjur men jag är nyfiken;
1. Varför är feminister alltid sarkastiska, ironiska, "skämtsamma", larviga och tramsiga när de ska framföra något? Har det en positiv effekt, d.v.s tar folk feministerna seriöst och faktiskt tycker dessa förtjänar ens uppmärksamhet när de beter sig som en trotsig tonåring?
Jag vet inte hur det är med andra men jag håller mig så långt bort från tramsande människor som möjligt, är allt för gammal för att orka lyssna eller ens lägga min tid på dessa människor då det sällan blir mer än skit utav det hela. Detta gäller både politiskt som privat, skillnaden är dock den att jag skulle ALDRIG, under några som helst omständigheter, rösta på ett parti som beter sig som ett gäng omogna tonåringar som framför sin ideologi genom trams och larv. Jag kan dock tänka mig att skratta en idiot i ansiktet, det görs mer än gärna om situationen är rätt för den ( d.v.s när en feminist öppnar munnen ) och därefter gå därifrån.
2. Varför ska ABF ( som drivs utav statliga pengar ) och Feministiskt forum ( som drivs säkert likadant som ABF eftersom feminister anser "jobb är förtryck utav patriarkatet" ) lägga sin tid på trams? Är det inte bättre att lägga sina pengar på att utbilda, lära och ta sakliga debatter för att framföra vettiga punkter i vårat samhälle och få oss gå framåt än att kasta skit omkring sig?
Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv hört där trams, skitkastande och hånfullhet skapat något bra, jag blir dock mer än gärna motbevisad i den frågan - för det vore roligt att se hur det gick till och vilka effekter det hade.
Jag lär för övrigt inte svara om du svarar på mina frågor då jag har en känsla över att du kommer köra samma taktik som resterande feminister - och som tidigare sagt, inget gott kommer utav sådant utan förstör endast och jag vill gärna hålla denna tråd någorlunda fin, även om det är svårt i FoJ.
Ursäkta om jag nu ställer frågor, jag är endast ett dumt kukdjur men jag är nyfiken;
1. Varför är feminister alltid sarkastiska, ironiska, "skämtsamma", larviga och tramsiga när de ska framföra något? Har det en positiv effekt, d.v.s tar folk feministerna seriöst och faktiskt tycker dessa förtjänar ens uppmärksamhet när de beter sig som en trotsig tonåring?
2. Varför ska ABF ( som drivs utav statliga pengar ) och Feministiskt forum ( som drivs säkert likadant som ABF eftersom feminister anser "jobb är förtryck utav patriarkatet" ) lägga sin tid på trams? Är det inte bättre att lägga sina pengar på att utbilda, lära och ta sakliga debatter för att framföra vettiga punkter i vårat samhälle och få oss gå framåt än att kasta skit omkring sig?
Jag lär för övrigt inte svara om du svarar på mina frågor då jag har en känsla över att du kommer köra samma taktik som resterande feminister - och som tidigare sagt, inget gott kommer utav sådant utan förstör endast och jag vill gärna hålla denna tråd någorlunda fin, även om det är svårt i FoJ.
Problemet med feminister är snarare att de är alldeles för pretentiösa, det behövs mer bra satir och komik från feminismen. Tror att det har en mer positiv effekt att folk skrattar och förknippar humor med feminismen, än att det förknippas med saker som intersektionalitet och genusanalys.
Satir och komedi är mäktiga verktyg i samhällsdebatten, och har använts av författare och samhällsdebattörer ända från Aristofanes till Salman Rushdie...
Problemet med feminister är snarare att de är alldeles för pretentiösa, det behövs mer bra satir och komik från feminismen. Tror att det har en mer positiv effekt att folk skrattar och förknippar humor med feminismen, än att det förknippas med saker som intersektionalitet och genusanalys.
Satir och komedi är mäktiga verktyg i samhällsdebatten, och har använts av författare och samhällsdebattörer ända från Aristofanes till Salman Rushdie...
jag har insett att är det några som absolut iINTE fattar just ironi, sarkasm, humor eller dylikt så är det antifeminister. Varje gång jag svänger mig med sådant, vilket jag gör ideligen irl, så blir jag ofelbart misstolkad här. På jobbet eller privat, nope.
skriver man således: jupp, jag anser att alla män omedelbart borde få sitt bihang förkortad med 1 cm eller nått...så ja då menar jag naturligtvis detta bokstavligt. och blir förvandlad till en lady SM sissorhand, ett vandrande hot mot alla manspersoner inom 1 km omkrets.
Har man detta handikapp så kan man ju onekligen förstå att boysen går i taket över avarage Lady Dahmer blogg. Måste varit hårt vara en läsande antiperson på 90-talet. ironins högålder.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-04-27 kl. 22:48.
jag har insett att är det några som absolut iINTE fattar just ironi, sarkasm, humor eller dylikt så är det antifeminister. Varje gång jag svänger mig med sådant, vilket jag gör ideligen irl, så blir jag ofelbart misstolkad här. På jobbet eller privat, nope.
skriver man således: jupp, jag anser att alla män omedelbart borde få sitt bihang förkortad med 1 cm eller nått...så ja då menar jag naturligtvis detta bokstavligt. och blir förvandlad till en lady SM sissorhand, ett vandrande hot mot alla manspersoner inom 1 km omkrets.
Har man detta handikapp så kan man ju onekligen förstå att boysen går i taket över avarage Lady Dahmer blogg. Måste varit hårt vara en läsande antiperson på 90-talet. ironins högålder.
200+ kommentatorer på Avpixlat har också missat den uppenbara satiren...vilket som sagt bara gör den ännu roligare