2014-04-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
200+ kommentatorer på Avpixlat har också missat den uppenbara satiren...vilket som sagt bara gör den ännu roligare

Varför skulle det vara satir, feminister har gjort mycket dårskap igenom tiderna. Kom och se hur man är feminist, man bränner 100.000kr.

Vilken jävla satir.
Citera
2014-04-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Varför skulle det vara satir, feminister har gjort mycket dårskap igenom tiderna. Kom och se hur man är feminist, man bränner 100.000kr.

Vilken jävla satir.

PR-kupp och idé från 2 män...så uj mycket dårskap finns det.
Citera
2014-04-27, 23:35
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Satir när den är som bäst - när de som utsätts för satiren inte fattar att de utsätts för satir

Funderar på att gå med i "anonyma heteroister" (s.12) i morgon, deras tolvstegsprogram verkar mycket intressant.
För att man ska kunna bli utsatt för satir så krävs det att man antingen skrattar eller blir upprörd, nu blir det bara mer ett "jaha?" när jag läser texten.
Det är ingen som provoceras av lesbianer längre, men du kanske borde komma ut ur garderoben?
Citera
2014-04-27, 23:43
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

jag har insett att är det några som absolut iINTE fattar just ironi, sarkasm, humor eller dylikt så är det antifeminister. Varje gång jag svänger mig med sådant, vilket jag gör ideligen irl, så blir jag ofelbart misstolkad här. På jobbet eller privat, nope.

skriver man således: jupp, jag anser att alla män omedelbart borde få sitt bihang förkortad med 1 cm eller nått...så ja då menar jag naturligtvis detta bokstavligt. och blir förvandlad till en lady SM sissorhand, ett vandrande hot mot alla manspersoner inom 1 km omkrets.
Har man detta handikapp så kan man ju onekligen förstå att boysen går i taket över avarage Lady Dahmer blogg. Måste varit hårt vara en läsande antiperson på 90-talet. ironins högålder.
Säger du ja, samtidigt så pissar ni feminister ner er av ilska över Dan Parks gatukonst.
Kolla bara på hur din partner in crime micro113 tar allt bokstavligt och blir kränkt:
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Lesbianism är oslagbart

om man gillar:
*relationsvåld
*intriger
*ljummet fiskslem
*skägg
*alkoholism
*att vara pank

Lycka till, tjejer!

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ungefär som med män i heteroförhållanden menar du ...
Ni har mycket att leva upp till om ni vill framstå som det minst lättkränkta lägret med mest humor.
Senast redigerad av NyanNyan 2014-04-27 kl. 23:50.
Citera
2014-04-28, 00:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

jag har insett att är det några som absolut iINTE fattar just ironi, sarkasm, humor eller dylikt så är det antifeminister. Varje gång jag svänger mig med sådant, vilket jag gör ideligen irl, så blir jag ofelbart misstolkad här. På jobbet eller privat, nope.
Du kanske saknar talang för det. Ett tips: Skratta högljutt åt dina egna skämt så förstår din omgivning att det var roligt det du sa.
Många är kallade, men...
Citera
2014-04-28, 00:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
BTW, uppskattar satir, men annonsen kändes som ett dåligt försök att verka satirisk, att försöka "hänga med", slå mynt av "feministen".

F ö så är det mumsfilibabba med lesbiskt...
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-04-28 kl. 00:22.
Citera
2014-04-28, 00:24
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ungefär som med män i heteroförhållanden menar du ...

I dina förhållanden kanske, men det kunde du ju ha avhjälpt genom att vaxa dig och ta det lugnt med spånken, sluta slåss och intrigera. Samt börja jobba och sluta kräva orala intimtjänster.
Citera
2014-04-28, 00:37
Medlem
antitotaliterians avatar
Med detta sagt så är jag odelat positiv till att fler kvinnor skulle bli lesbiska. I synnerhet alla dessa våldsamma, intriganta, otrevliga golddiggers med sina skäggiga fiskslemmiga framstjärtar.
Citera
2014-04-28, 01:56
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Det finns snart en app för hur man blir lesbisk också...den skickar upprepade penisbilder till mobilen tills man tröttnar på dem och inte står ut med att se dem längre...

...eller vänta förresten...den behövs inte, bilderna kommer ändå av sig själv...
Vi vet redan att heterosexuella kvinnor inte går igång på naket lika mycket som heterosexuella män, många hetero tjejer anser ju till och med snoppar vara fula, inget nytt under solen.
Varför bevisar ni feminister gång på gång med ert agerande skillnaderna mellan könen som era motståndare hävdar existerar?
Citera
2014-04-28, 02:17
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
KONSTEN ATT BLI LESBISK

Tänk om sexualiteten inte är statisk? Tänk om alla kvinnor kan finna sin inre flata? Då
skulle bara en galning fortsätta att leva med män i ett ojämställt samhälle.
I En liten handbok i konsten att bli lesbisk får du lära dig alla fördelar med ett nytt liv som
lesbisk, så som avancemang i karriären, mer pengar i plånboken, bättre sexliv och bättre
hälsa. Här får du också de självklara svaren på varför du vill att även din dotter och
mormor blir lesbisk, och varför till och med staten skulle tjäna på att alltfler växlar om.

Medverkande: Författarna Mian Lodalen och Matilda Tudor samt Moa Elf Karlén,
förlagschef Leopard förlag.

Kallas inte detta grooming och är olagligt enligt någon barnkonvention? sedan undrar jag, om sexuell läggning inte är statiskt eller ett val, do borde man ju inte kunna vara homofob? eftersom det är deras egna val eller? fem pers som knackar bög borde i sådana fall inte ses som ett hatbrott utan som vanligt huligan box?
Citera
2014-04-28, 08:33
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hur menar de egentligen att fittlaperi skulle ge "avancemang i karriären, mer pengar i plånboken, bättre sexliv och bättre hälsa", annat än om de möjligen skulle slicka sig till ett bättre jobb hos den kvinnliga chefen?

Bättre sexliv och hälsa är väldigt tveksamt. Däremot så kan det säkert ge avancemang i karriären om lesbianismen innebär att man avstår ifrån att skaffa barn och fortsätter med heltid istället för att vara föräldraledig. Är väl där som även argumentet om mer pengar i plånboken kommer in.
Citera
2014-04-28, 09:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
I dina förhållanden kanske, men det kunde du ju ha avhjälpt genom att vaxa dig och ta det lugnt med spånken, sluta slåss och intrigera. Samt börja jobba och sluta kräva orala intimtjänster.
Om det nu var min man som uppskattade de där sakerna så vore det väl jävligt taskigt att sluta med dem ...
Nu är det ju din lilla lista - så den får stå för dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in