2014-04-27, 21:27
Medlem
snelhestens avatar
Jag ser att ett svar på mina punkter lyser med sin frånvaro medans diverse osubstansierat trams om "privilegier" och "förnekelse" ständigt propagerats från din sida.

Helt förjävligt att du inte lyckas övertyga...
Citera
2014-04-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Ser inte vars i den fetade texten som du kunde få för dig det du just fick för dig?

Så du påstår alltså att feminism inte handlar om jämställdhet?
Är det en syn som delas av flertalet feminister?

Citat:
Jag skulle säga tvärtom, det är NI som HELA jävla tiden ska ifrågasätta varenda liten del feminismen står för och kan inte för sitt liv förstå varför de ens existerar trots otaliga argument. Sluta att ifrågasätta varje liten grej. Gillar man inte feminister - fine, ingen tvingar dig att göra det. Men ta åtminstone reda på vad feminismen står för INNAN ni uttalar er. Om ni sedan vill hålla er utanför en jämställd värld så okej, eller vänta. Det är fan inte okej.
Tillsammans med
Citat:
Jag skulle säga tvärtom, det är NI som HELA jävla tiden ska ifrågasätta varenda liten del feminismen står för och kan inte för sitt liv förstå varför de ens existerar trots otaliga argument. Sluta att ifrågasätta varje liten grej. Gillar man inte feminister - fine, ingen tvingar dig att göra det. Men ta åtminstone reda på vad feminismen står för INNAN ni uttalar er. Om ni sedan vill hålla er utanför en jämställd värld så okej, eller vänta. Det är fan inte okej.
tolkade jag som att antingen är man feminist eller så vill man inte ha en jämställd värld.
Citera
2014-04-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Vänta, förklara hur ett samhälle där könen har samma rättigheter inte är jämställt?

Ett samhälle där könen och alla andra grupperingar har samma rättigheter är självklart jämställt.
Jag har aldrig någonsin påstått något annat.

Läs om, läs rätt!
Senast redigerad av AndyMcCoy 2014-04-27 kl. 21:33.
Citera
2014-04-27, 21:29
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Grejen är att jag kommer ifrån feminismen. Jag har nog varit en större förespråkare än dig för feminismen. Jag turnerade faktiskt med mitt punkband tillsammans med ett renodlat kvinnligt feministband. Jag skulle ärligt talat kunna skriva ner ett långt brandtal för feminismen. Det skulle vara aslätt, och du skulle troligen berömma min kunskap och engagemang. Men det skulle fortfarande bara vara att rabbla floskler utan verklighetsförankring i dagens läge. Jag har varit ung och dum jag också.. Det är lätt att inte ifrågasätta när man är mitt upp i det..

Men jag tycker grundtanken med feminism är bra. Lika rättigheter för alla. Känns bara som den är klar idag. Lite annat var det på min tid då det faktiskt fanns uppenbara problem att peka på med inställningen till kvinnliga och manliga roller.. Men det är viktigt för en rörelse att ifrågasättas ofta. Har bara nu svårt för att se vad som är kvar att göra? Har det inte varit framgångsrikt?

Och ja, jag skrev det förra i affekt. lite irriterad och ogenomtänkt. sry för det. JAG gjorde ett litet tankefel Men lite sanning finns fortfarande i uttalandet även om det inte gav ett skit till debatten..
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-04-27 kl. 21:40.
Citera
2014-04-27, 21:29
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
"Dessa kvinnor som verkligen kämpar för feminism är riktigt sjuka..
Könsstympa män
Hatar alla män
Total kvinnomakt"

Dessa feminister har INTE stort inflytande över allt.

https://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ

lol.

kan du nu vara vänlig att svara på vilka privilegier som män har, och hur kvinnor är förtryckta? om män har vissa privilegier, har kvinnor inga privilegier alls?
Citera
2014-04-27, 21:31
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Ett samhälle där könen och alla andra grupperingar har samma rättigheter är självklart jämställt.
Jag har aldrig någonsin på stått något annat.

Läs om, läs rätt!

"Feminism står inte för jämställdhet, feminism står för att kvinnor ska få samma rättigheter som män."
?
Citera
2014-04-27, 21:32
Medlem
För feminister är dumma i huvudet i störta allmänhet? Som så många andra är i ruttna Sverige är ni hycklare. Behöver jag ens gå in djupare varför ni är det?
När det är viktigare att en föreläsare säger hen istället för han när personen ska undervisa i samhällskunskap.
Ja jag har sett det med egna ögon. Feministerna blev helt rabiata om föreläsaren som pratade sa han eller hetrosexuella par.

Jag har själv fått utskällning av några feminister som var i lynchstämmning för att jag inte kallade mig feminist. Ja just det. Bara för att jag inte vill sätta en etiket på mig själv.
Anser att det är bara idioter som kallar sig saker och tycker att det är normaltillståndet. Precis som antirasist
Sen att jag står för ett jämställt samhälle betydde ingenting det var viktigare för dom att jag kalla mig feminist annars skulle jag gå och hänga mig själv

Du förstår kanske att man inte kan ta er seriös. Ni är bara extremister som använder feminist som klubb namn. Ni kanske ska använda svarta pantrarna som klubb namn istället? Det är lite coolare namn. Du borde läsa på om dom. Ni har Extremt mycket gemensamt
Citera
2014-04-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Men det är ju just det där som är mitt absolut största problem med feminister.
Feminism står inte för jämställdhet, feminism står för att kvinnor ska få samma rättigheter som män.

Att ni påstår att feminism=jämställdhet anser jag vara hyckleri!

Bara för att man är en vit man så betyder det ju inte att vi har full frihet och samma rättigheter som alla andra. Det är ju bara en pappersanka inskriven i någon lagbok.

Faktum är att om du har mer pengar så är du ju välkommen att resa vart du vill och bosätta dig vart du vill. Den fattige mannen kommer inte ens att få visum.
Det samma gäller ju rättssystemet men kanske i en mindre omfattning, där den rike har det bästa försvaret och därmed fördelar.

Dessa orättvisor är ju ännu påtagligare för kvinnor som äger och tjänar mindre pengar än män.

Varför skall vi män inte stödja våra systrar i deras strävan för högre jämställdhet och frihet när det mångt om mycket är vår egen?
Citera
2014-04-27, 21:37
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
https://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ

lol.

kan du nu vara vänlig att svara på vilka privilegier som män har, och hur kvinnor är förtryckta? om män har vissa privilegier, har kvinnor inga privilegier alls?
Som jag sa innan, jag har tagit upp en mängd olika exempel och det är bara att leta rätt på mina inlägg. Vill ni ha ytterligare exempel på varför och hur det yttrar sig kan ni helt enkelt söka på det. Kan hänvisa till lite Gudrun Schyman för att hon är så bra.

http://genusdebatten.se/gudrun-schym...vara-feminist/
Citera
2014-04-27, 21:39
Medlem
Citat:
Jag tror folk gnäller för att de är trångsynta och är rädda att gå miste om sina privilegier. Det är ganska ironiskt hur alla flashbackare plötsligt blir så måna om våra medmänniskor i U-länderna när feminism kommer på tal. Kvinnor har det minsann tillräckligt bra här och ska sluta gnälla.

Jag förstår ärligt talat inte vad ni gnäller över.
Ni har det tillräckligt bra, det fattar vem som helst med en fungerande hjärna. Vad är det egentligen ni vill?

Ni vill sätta dit fler oskyldiga män för våldtäkt.
Ni vill ha mer i lön samtidigt som ni inte vill utbilda er till något som ger hög lön.
Ni vill inte sminka er, ni vill inte se nakna kvinnor, ni vill inte bli objektifierade.
Ni vill kunna beskylla män för era egna val och beteenden.
Ni vill ha fler kvinnor på höga poster i samhället, men ni vill inte att män och kvinnor ska få posterna på samma villkor. Ni vill ha en gräddfil för kvinnor.
Ni vill inte att folk får jobb p.g.a. kompetens utan p.g.a vad de har mellan benen.
Ni vill ha 50/50 på alla jobb med status.
Ni vill att män ska ta ansvar för andra mäns handlingar, men ni vill inte att kvinnor ska ta ansvar för andra kvinnors handlingar.
Ni vill ha en ännu mera feministisk skola. Vilket betyder mer genus(vetenskap), som för det mesta består av feministiska manshatiska fantasier och lögner.
Citera
2014-04-27, 21:41
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Som jag sa innan, jag har tagit upp en mängd olika exempel och det är bara att leta rätt på mina inlägg. Vill ni ha ytterligare exempel på varför och hur det yttrar sig kan ni helt enkelt söka på det. Kan hänvisa till lite Gudrun Schyman för att hon är så bra.

http://genusdebatten.se/gudrun-schym...vara-feminist/

Oj lol, vilken tabbe märkte jag nu. De ursprungliga argumenten kvarstår ändå.
Citera
2014-04-27, 21:46
Medlem
Citat:
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Jag är kvinna och emot feminism av den enkla anledningen att jag tycker inte feminister strävar efter att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, jämställdhet osv är bullshit! vi kvinnor tar gärna på oss offerkoftan och trycker ner oss själva för att glida lättare på räckmackan. Klart som fasiken man ska ha samma lön för samma arbete, men acceptera att vi är olika kön och vi är skapta för att komplettera varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in