Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Argumenten är inte besvärande. Det som är besvärande är att ni inte vill ta till er det vi säger. Det är seriösa problem och ni verkar inte ens försöka förstå och jag förstår inte varför feminismen berör er såpass starkt om det ändå är ett problem ni inte förstår.

Bara för att vi alla inte håller med er i vissa frågor så betyder det inte nödvändigtvis att vi inte förstår vad ni säger.
Det finns två sidor av ett mynt.
Citera
2014-04-27, 21:06
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Argumenten är inte besvärande. Det som är besvärande är att ni inte vill ta till er det vi säger. Det är seriösa problem och ni verkar inte ens försöka förstå och jag förstår inte varför feminismen berör er såpass starkt om det ändå är ett problem ni inte förstår.

Ja jag undrar också varför feminismen berör oss så starkt. Kan ni inte lämna oss utanför och fokusera på det kvinnor måste göra för att få ett slut på problemen. Med oss menar jag män.

Edit: Skrev i affekt pga växande irritation då de intressantaste frågeställningarna ständigt lämnas svarslösa, medans rövfinnedebatter fortlöper.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-04-27 kl. 21:12.
Citera
2014-04-27, 21:12
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Det är just det här. Hur orkar man ens förklara när du ändå har bestämt dig för att saker är på ett visst sätt? Hela (halva i alla fall) den här diskussionen har väl gått ut på just varför? "Jag ser inte hur kvinnor är förtryckta, därför så är det inte så!".

har jag sagt att det INTE är så? nej jag ser inte det. så visa det för mig, jag kan lika gärna använda samma argument "Jag ser hur kvinnor är förtryckta. därför är det så!".

Citat:
Jag har tagit så många exempel och om du inte vet hur kvinnor är förtryckta har du ingenting att göra i ett feministforum. Läs på andra håll om det nu inte är nog.

så rada upp dem kort och konkret igen då, eftersom det är struligt som fan att korsläsa en jävla massa inlägg, du vill väl att jag ska förstå? måste jag "läsa från andra håll" för att få skriva inlägg här? vilka andra håll? måste det vara specifika käller med feminismens "seal of aproval"?
Citera
2014-04-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ja jag undrar också varför feminismen berör oss så starkt. Kan ni inte lämna oss utanför och fokusera på det kvinnor måste göra för att få ett slut på problemen. Med oss menar jag män.

Jag skulle säga tvärtom, det är NI som HELA jävla tiden ska ifrågasätta varenda liten del feminismen står för och kan inte för sitt liv förstå varför de ens existerar trots otaliga argument. Sluta att ifrågasätta varje liten grej. Gillar man inte feminister - fine, ingen tvingar dig att göra det. Men ta åtminstone reda på vad feminismen står för INNAN ni uttalar er. Om ni sedan vill hålla er utanför en jämställd värld så okej, eller vänta. Det är fan inte okej.
Citera
2014-04-27, 21:15
Medlem
Citat:
Jag skulle säga tvärtom, det är NI som HELA jävla tiden ska ifrågasätta varenda liten del feminismen står för och kan inte för sitt liv förstå varför de ens existerar trots otaliga argument. Sluta att ifrågasätta varje liten grej. Gillar man inte feminister - fine, ingen tvingar dig att göra det. Men ta åtminstone reda på vad feminismen står för INNAN ni uttalar er. Om ni sedan vill hålla er utanför en jämställd värld så okej, eller vänta. Det är fan inte okej.

Men det är ju just det där som är mitt absolut största problem med feminister.
Feminism står inte för jämställdhet, feminism står för att kvinnor ska få samma rättigheter som män.

Att ni påstår att feminism=jämställdhet anser jag vara hyckleri!
Citera
2014-04-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Feminism står inte för jämställdhet, feminism står för att kvinnor ska få samma rättigheter som män.

Ser inte vars i den fetade texten som du kunde få för dig det du just fick för dig?
Citera
2014-04-27, 21:19
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy

Vänta, förklara hur ett samhälle där könen har samma rättigheter inte är jämställt?
Citera
2014-04-27, 21:20
Medlem
SummaSummarums avatar
Därför att de är kulturmarxister som blivit duperade till att stödja allt som är nedbrytande och destruktivt för vita, germanska folk och nationer. De främjar inte vad de tror att de främjar, de ser inte det bakomliggande spelet. Judenheten & Co duperar dem med bedrägliga idéer och döljer de faktiska och långsiktiga konsekvenserna av idéerna.
Citera
2014-04-27, 21:22
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:

Problemet många har är att "feminism handlar om jämställdhet", sedan när man för fram hur det inte handlar om " jämställdhet" så viftar man bort det hela med "det är inte riktiga feminister". ok? men dessa "falska" feminister har stort inflytande över allt, varför rasar inte "riktiga" feminister mot dessa imitatörer? de förstör ju trots allt ert budskap. varför låter man dom hållas och sprida falska budskap?
Citera
2014-04-27, 21:22
Medlem
naknaindianens avatar
Feminister hatar mig så jag hatar dem.
Senast redigerad av naknaindianen 2014-04-27 kl. 21:34.
Citera
2014-04-27, 21:24
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Problemet många har är att "feminism handlar om jämställdhet", sedan när man för fram hur det inte handlar om " jämställdhet" så viftar man bort det hela med "det är inte riktiga feminister". ok? men dessa "falska" feminister har stort inflytande över allt, varför rasar inte "riktiga" feminister mot dessa imitatörer? de förstör ju trots allt ert budskap. varför låter man dom hållas och sprida falska budskap?
"Dessa kvinnor som verkligen kämpar för feminism är riktigt sjuka..
Könsstympa män
Hatar alla män
Total kvinnomakt"

Dessa feminister har INTE stort inflytande över allt.
Citera
2014-04-27, 21:26
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Feminister hatar mig och så jag hatar dem.
Tack för din åsikt. Svår och häftig. Uppskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in