2014-04-16, 07:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Hur ska jag prova den? Tryckte F9 vid POST men fick felmeddelande i stil med "Nödvändig återställningspartition saknas".

Behöver jag pilla lite inne på diskhantering eller?

Sök lite på nätet om detta felmeddelandet. Man finner diverse tips och åtgärder.
Citera
2014-04-27, 02:57
Medlem
Ska omformatera/ominstallera datorn. Det är windows 7, speldator köpt på komplett.
Steg för steg hur gör jag detta?
Detta borde väl vara lätt?
Om något går fel, går det att börja om från början då?
Citera
2014-04-27, 13:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Ska omformatera/ominstallera datorn. Det är windows 7, speldator köpt på komplett.
Steg för steg hur gör jag detta?
Detta borde väl vara lätt?
Om något går fel, går det att börja om från början då?

Ska du utföra detta med hjälp av en installationsskiva? Eller med hjälp av recovery-partitionen?
Citera
2014-04-27, 17:31
Medlem
Koljarovs avatar
Vill ta bort win7 och installera Win xp

Vill ta bort win7 och installera Win xp då min gamla dator blir seg på win7 och jag gillar xp bättre.
När jag testar att installera xp står bet att det inte går att installera på ett nyare operationssystem. hjälp!
Citera
2014-04-27, 17:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Vill ta bort win7 och installera Win xp då min gamla dator blir seg på win7 och jag gillar xp bättre.
När jag testar att installera xp står bet att det inte går att installera på ett nyare operationssystem. hjälp!

(FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows
Citera
2014-04-27, 18:28
Medlem
Koljarovs avatar
Hittar inte svaret där.

Alltså felet är att jag har win7 på datorn och vill ha winxp som var installerat från början.
Jag har originalskiva och kod men varje gång jag ska installera xp står det att man inte kan installera en äldre version än win7.

Hur formatterar jag hårddisken...
Citera
2014-04-27, 18:47
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Hittar inte svaret där.
.

Nej, men det är där, och ENDAST där, du skall ställa sådana frågor.
Citera
2014-04-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ska du utföra detta med hjälp av en installationsskiva? Eller med hjälp av recovery-partitionen?

Jag tror jag har windows 7 skivan så ska använda denna skiva. Om det är den du menar. Datorn är köpt på komplett så jag antar dem skickade med skivan.
Vad är recovery-partionen för nåt?
Citera
2014-04-27, 19:19
Medlem
Stoppa in en W7 skiva. Starta om datorn och formatera med den. Du gör det när du ska välja hårddisk att installera W7 på, där tar du avancerat och formatera. Sedan plockar du ur skivan o kör in XP skivan o installerar det.
Citera
2014-04-27, 19:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Stoppa in en W7 skiva. Starta om datorn och formatera med den. Du gör det när du ska välja hårddisk att installera W7 på, där tar du avancerat och formatera. Sedan plockar du ur skivan o kör in XP skivan o installerar det.
Eller boota på xp skivan, radera befintliga partitioner, skapa en ny, formatera och installera xp
Citera
2014-04-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Jag tror jag har windows 7 skivan så ska använda denna skiva. Om det är den du menar. Datorn är köpt på komplett så jag antar dem skickade med skivan.
Vad är recovery-partionen för nåt?

här finns lite tips om installation av windows

http://windowshjalp.se/

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-05-04, 00:42
Medlem
Extrem seg start med nyformatterad dator med Windows 7!

Hej!

Min dator har fungerat hur bra som helst med snabba uppsarter efter det att jag omformatterat den och installerat Windows 7 x64. Jag satte in olika program och rätt som det var så blev den extremt seg vid uppstart. Vi talar alltså ca. 3-4 min innan den kommer in på skrivbordet (den fryser till vid Win 7 ikonen vid uppstart). Detta är helt oacceptabelt och jag blir fullständigt galen för jag vet itne vad det är som orsakar det hela. Jag har har provat att göra systemåterställning, jag har provat att ominstallera grafikkortsdirvrutinen, jag har skrivit msconfig och avvaktiverat i princip allt unster uppstartstillvalen, men ingenting hjälper! Den är fortfarande seg som attan vid uppstart. Snälla hjälp mig! Jag slåt snart sönder datorn i spillror!
Senast redigerad av scrollock 2014-05-04 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in