2014-04-26, 23:01
Medlem
Måste bara dela med mig av den sinnessjuka tur jag haft senaste dygnet!
Jag drog upp min wizard igår eftermiddag mellan 60-70 och har sedan dess spelat 9-10h på honom ca.

fått allt detta gear.!!(tal rasha, magefist, cindercoat, TF mfl..)

räkna bort hjälm boots, bracers och ringarna.

Senast redigerad av rastadallas 2014-04-26 kl. 23:11.
Citera
2014-04-26, 23:27
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Jag drog upp min wizard igår eftermiddag mellan 60-70 och har sedan dess spelat 9-10h på honom ca.

Riktigt svinigt, grattis
Citera
2014-04-27, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas

Grattis på det, dock så tycker jag att du borde ha enchantat din weapon damage på thundefuryn istället för % dmg, samt avg damage på din triumvirate.
Citera
2014-04-27, 12:49
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Finns det en flashback clan isånafall kan någon vara vänlig och invita min real id är Nasse#2835

(FB) Spelare söker spelare, jag har skrivit hur du hittar klanen här.
Citera
2014-04-27, 13:00
Medlem
SinXs avatar
Är detta ett sandboxspel eller lika linjärt som de flesta andra liknande spel?
Citera
2014-04-27, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Är detta ett sandboxspel eller lika linjärt som de flesta andra liknande spel?

Vill du ha sandbox så är detta spel långt ifrån vad du vill ha. Detta är det spel som bara vi psykskadade klarar av att spela. Man gör bara samma sak hela tiden, dygnet runt. Det finns inte mycket till variation. Allt handlar om att grinda rifts om och om igen tills man har så pass bra gear att man är nöjd.
Citera
2014-04-27, 13:29
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Vill du ha sandbox så är detta spel långt ifrån vad du vill ha. Detta är det spel som bara vi psykskadade klarar av att spela. Man gör bara samma sak hela tiden, dygnet runt. Det finns inte mycket till variation. Allt handlar om att grinda rifts om och om igen tills man har så pass bra gear att man är nöjd.

Dock måste jag tillägga att man aldrig blir nöjd... ALDRIG!!!!
Citera
2014-04-27, 15:54
Medlem
Har ett ganska bra tag kört solo på T2 bountys och rifts med min Wizard utan att egentligen hitta något av värde/kontra tiden det tar att få en HC från varje act. Droppas sällan legendarys för mig av vanliga mobs heller. Så jag ändrade till Hard och började köra mer tidseffektivt, då jag mer eller mindre one-shotar alla vanliga mobs på Hard.

Och vad händer? Jag kör bountys act I,II och III två gånger så jag får 6 hc. Från dessa HC's och mobs på vägen får jag The star of Azkaranth med 19% fire, Blackthornes legs, Blackthornes boots, Oculus Ring, Schaefer's Hammer och två stycken Ring of Royal Grandeur. Allt med ganska bra rolls. Hade Blackthornes chest tidigare så tack vare Royal Grand så får jag hela set-bonusen nu. Detta på mindre än två timmar. Poängen med det här inlägget är att hur kan det helt plötsligt gå så mycket bättre när man sänker svårighetsgraden? Visst det mesta är helt random men det känns lite fel när man har suttit och försökt få bättre gear på T2 ett bra tag nu och bara fått mediokert skräp. Så gjorde jag såhär och vips så har man fått mer gear jag behövde på 2h än på veckor av spelande(casual). Jag menar, jag har ju öppnat massvis av HC's på T1 och T2 också och kört en massa rifts, men inte fått något speciellt.
Citera
2014-04-27, 16:44
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Har ett ganska bra tag kört solo på T2 bountys och rifts med min Wizard utan att egentligen hitta något av värde/kontra tiden det tar att få en HC från varje act. Droppas sällan legendarys för mig av vanliga mobs heller. Så jag ändrade till Hard och började köra mer tidseffektivt, då jag mer eller mindre one-shotar alla vanliga mobs på Hard.

Och vad händer? Jag kör bountys act I,II och III två gånger så jag får 6 hc. Från dessa HC's och mobs på vägen får jag The star of Azkaranth med 19% fire, Blackthornes legs, Blackthornes boots, Oculus Ring, Schaefer's Hammer och två stycken Ring of Royal Grandeur. Allt med ganska bra rolls. Hade Blackthornes chest tidigare så tack vare Royal Grand så får jag hela set-bonusen nu. Detta på mindre än två timmar. Poängen med det här inlägget är att hur kan det helt plötsligt gå så mycket bättre när man sänker svårighetsgraden? Visst det mesta är helt random men det känns lite fel när man har suttit och försökt få bättre gear på T2 ett bra tag nu och bara fått mediokert skräp. Så gjorde jag såhär och vips så har man fått mer gear jag behövde på 2h än på veckor av spelande(casual). Jag menar, jag har ju öppnat massvis av HC's på T1 och T2 också och kört en massa rifts, men inte fått något speciellt.
Jag antar att HC = legs? Om du känner att du får mer legendarys på hard så är det väl bara att farma hard, allt blir ju relativt efter hur effektivt du klarar av varje svårighetsgrad. Dock så tror jag att om du kör hard nu i två veckor framöver så kommer du kunna göra en mer realistisk jämförelse med t2.
Citera
2014-04-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Jag antar att HC = legs? Om du känner att du får mer legendarys på hard så är det väl bara att farma hard, allt blir ju relativt efter hur effektivt du klarar av varje svårighetsgrad. Dock så tror jag att om du kör hard nu i två veckor framöver så kommer du kunna göra en mer realistisk jämförelse med t2.
Jag antar att "hc's" = caches
Citera
2014-04-27, 17:17
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Jag antar att "hc's" = caches
ah nu är jag med, tog förgivet att alla gör bountys på normal
Citera
2014-04-27, 17:42
Medlem
eXotics avatar
Började farma Bounties Act1 i fredags kväll efter Ring of Royal Grandeur, och nyss hände det här.

http://i.imgur.com/I47YEgz.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in