2014-04-27, 11:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har du något som styrker att KJ har haft kontakt med MB/AN nånsin? Eller är det bara i din fantasi det? Skapligt stor fantasi skulle jag säga. Nämn en anledning till varför KJ skulle skydda paret berg? MB var ihop med VB hans tjej sen förr. Tror du på fullt allvar att KJ gick ner till paret berg, och gjorde upp en plan för hur dom skulle döda och stycka VB?

Jag har ingenting som styrker att KJ har haft kontakt med MB/AN, och det är just detta som är poängen och karaktäriserar ett mycket noga planerat mord med koppling till inblandade och möjliga kontaktvägar som man till varje pris vill dölja, problemrisker av det slaget måste isoleras så långt det är möjligt. Mordet på Vatchareeya Bangsuan är ett skolexempel på hur ett "olösligt" mord ska gå till. Toppbetyg för inblandade inklusve nästan alla gärningspersoner - om det inte varit för schabblet med blodbesudlingen i KJ:s Sonata. Det drog ner helhetsintrycket, och betyget, ordentligt.
Citera
2014-04-27, 11:48
Bannlyst
Citat:
Har du något som styrker att KJ har haft kontakt med MB/AN nånsin? Eller är det bara i din fantasi det? Skapligt stor fantasi skulle jag säga. Nämn en anledning till varför KJ skulle skydda paret berg? MB var ihop med VB hans tjej sen förr. Tror du på fullt allvar att KJ gick ner till paret berg, och gjorde upp en plan för hur dom skulle döda och stycka VB?

MBoudine har glömt eller vet inte att KJ pekade ut MB i TR, och Olsson förde namnet på tal också i HR. Svårt få det att gå ihop då commander Johansson inte skulle röja sin kumpaner enligt MBoudine. Och jävligt märkligt att KJ inte gjorde det med besked i så fall om de utfört eventet tillsammans och KJ sitter på alla detaljer om vem som gjort vad.
Citera
2014-04-27, 11:49
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hindrar inte mig från att ha en annan uppfattning än HR. Alibit är falskt därför att det baseras på osanna uppgifter.

Du bör skriva "Jag anser alibit är falskt" Så länge HR anser alibit är ok så är det väl det. Sedan vad du anser är en annan femma. Man kan nog bli/vara hur anal som helst och stryka ett alibi som uppger en person burit en röd tröja och det visar sig att tröjan var blå. Det är på den nivån ditt resonemang uppehåller sig. Njäe, någon bra försvarsadvokat hade du inte blivit.
Citera
2014-04-27, 11:51
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har ingenting som styrker att KJ har haft kontakt med MB/AN, och det är just detta som är poängen och karaktäriserar ett mycket noga planerat mord med koppling till inblandade och möjliga kontaktvägar som man till varje pris vill dölja, problemrisker av det slaget måste isoleras så långt det är möjligt. Mordet på Vatchareeya Bangsuan är ett skolexempel på hur ett "olösligt" mord ska gå till. Toppbetyg för inblandade inklusve nästan alla gärningspersoner - om det inte varit för schabblet med blodbesudlingen i KJ:s Sonata. Det drog ner helhetsintrycket, och betyget, ordentligt.

Då tycker jag att Al-Shababgänget i badkarsutrustad skåpbil är ljusår troligare alternativteori.
Citera
2014-04-27, 11:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
MBoudine har glömt eller vet inte att KJ pekade ut MB i TR, och Olsson förde namnet på tal också i HR. Svårt få det att gå ihop då commander Johansson inte skulle röja sin kumpaner enligt MBoudine. Och jävligt märkligt att KJ inte gjorde det med besked i så fall om de utfört eventet tillsammans och KJ sitter på alla detaljer om vem som gjort vad.

Det är märkligt kan tyckas, men tydligen inte för Mr Mboudine.
Citera
2014-04-27, 12:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hur får du det där att gå ihop med KJ:s klappjakt på MB? - Ingår den i den perfekta planen?
Citera
2014-04-27, 12:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det där måste vara bland det dummaste jag läst här, förutom lagros och mboudines teorier.

Det innebär med stor säkerhet att du aldrig läser dina egna inlägg, då hade det stått klart även för dig att det finns ännu dummare. No offence Henke, men jag betraktar nästan undantagslöst dina inlägg som sample of no value. Som spam ..
Citera
2014-04-27, 12:11
Bannlyst
Citat:
Det är märkligt kan tyckas, men tydligen inte för Mr Mboudine.

Haha nej och banden mellan de "intressegemensamma" utesluter INTE kommunikation med röksignaler.
Citera
2014-04-27, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur får du det där att gå ihop med KJ:s klappjakt på MB? - Ingår den i den perfekta planen?

Självklart gör den det...ungefär som med AN:s Facebook kommentarer.
Citera
2014-04-27, 12:18
Bannlyst
Citat:
Det innebär med stor säkerhet att du aldrig läser dina egna inlägg, då hade det stått klart även för dig att det finns ännu dummare. No offence Henke, men jag betraktar nästan undantagslöst dina inlägg som sample of no value. Som spam ..

Men hur var det nu? Andras tyckande och åsikter berör dig ju inte...
Citera
2014-04-27, 12:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Tycker du KJ har bedrivit "klappjakt" på MB ? Vad har detta tagit sig uttryck i menar du ?
Citera
2014-04-27, 12:36
Bannlyst
Citat:
Tycker du KJ har bedrivit "klappjakt" på MB ? Vad har detta tagit sig uttryck i menar du ?

"Som ovan nämnts har hovrätten inte kunnat konstatera några avgörande brister i
utredningen såvitt avser en alternativ gärningsman. Kristoffer Johansson har påpekat
att en möjlig gärningsman kan vara Micael Berg."

Kan väl ses som en del i "klappjakt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in