2014-04-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det var förstås påpassligt för MB att precis hans raderade sms inte går att återskapa via VB mobil som inte återfunnits. Otur för KJ, eller? Varför låta mobilen försvinna om VB inte hade något dåligt mot KJ? Om informationen i stället pekade mot MB så vore det rätt korkat av KJ att låta mobilen försvinna. Då hade det varit bättre att låta den vara kvar på laddning, skylla på att hon hade glömt den där eller lämnat den med flit när hon gick därifrån. Stämmer rätt illa med mobiltrafiken då den inte lämnat sin uppkopplingsriktning mot masten fram till tolvtiden på natten då avbrottet sker. Nej, KJ hade anledning att he sönder telefonen, och den lämnade aldrig hans lägenhet förrän efter kl 00:19. SMS måste ha varit emot KJ, inte MB.

SMS'en var nog inte bara emot KJ, de var förmodligen utförda av KJ.
Läs förhören med utredarna och krydda med ljudinspelningarna av de två upptagningarna från TR, då faller bitar på plats eftersom. Åklagarna skulle gått hårdare fram där men hade väl en förutbestämd process hur de skulle lägga upp förhören i TR.

Han snärjer in sig i vad som hände i lägenheten, sms'en, sexet, sovrum/vardagsrum, tv tittande mm. Han avslutar med att dra 5-6 bira på en timme och få för sig att åka och kolla brodern, när har det hänt tidigare i historien att han åker för att kolla just brodern sent en lördagskväll och ensam, förmodligen aldrig sen han flyttade hemifrån ???
T.o.m. hans eget vittne, brodern kan inte upptäcka att KJ är full, stupfull eller ordentligt drucken, varför, ja KJ säger att han är bra på att "spela nykter". Han berusade sig direkt efter de båda anlände lgh ca 16-tiden och ca en timme senare så var skräckväldet igång.

Hans resa till f-hemmet hade ett syfte och det var att få tag på material för efterbörden av sitt dåd. Det är ej heller omöjligt att han även tog sig en sväng till stugan för materialsök innan han återvände till lgh.

Precis som "smålandstintin" skriver så har nog RPU'n fällt ett avgörande i straffpåföljden och det hamnade på dråp (maxstraff 10 år). En sådan knäppgök skall alltså sitta ca 6 år och därefter gå ut på gatan och vissla igen, sannolikt precis lika tokig och farlig som när han spärrades in.

Sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning vore det bästa för både KJ och samhället för samhället måste skyddas mot sådana dårar som uppenbarligen saknar alla spärrar och lite till.
Citera
2014-04-26, 22:08
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
SMS'en var nog inte bara emot KJ, de var förmodligen utförda av KJ.
Läs förhören med utredarna och krydda med ljudinspelningarna av de två upptagningarna från TR, då faller bitar på plats eftersom. Åklagarna skulle gått hårdare fram där men hade väl en förutbestämd process hur de skulle lägga upp förhören i TR.

Han snärjer in sig i vad som hände i lägenheten, sms'en, sexet, sovrum/vardagsrum, tv tittande mm. Han avslutar med att dra 5-6 bira på en timme och få för sig att åka och kolla brodern, när har det hänt tidigare i historien att han åker för att kolla just brodern sent en lördagskväll och ensam, förmodligen aldrig sen han flyttade hemifrån ???
T.o.m. hans eget vittne, brodern kan inte upptäcka att KJ är full, stupfull eller ordentligt drucken, varför, ja KJ säger att han är bra på att "spela nykter". Han berusade sig direkt efter de båda anlände lgh ca 16-tiden och ca en timme senare så var skräckväldet igång.

Hans resa till f-hemmet hade ett syfte och det var att få tag på material för efterbörden av sitt dåd. Det är ej heller omöjligt att han även tog sig en sväng till stugan för materialsök innan han återvände till lgh.

Precis som "smålandstintin" skriver så har nog RPU'n fällt ett avgörande i straffpåföljden och det hamnade på dråp (maxstraff 10 år). En sådan knäppgök skall alltså sitta ca 6 år och därefter gå ut på gatan och vissla igen, sannolikt precis lika tokig och farlig som när han spärrades in.

Sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning vore det bästa för både KJ och samhället för samhället måste skyddas mot sådana dårar som uppenbarligen saknar alla spärrar och lite till.

Det som övertygade mig mest om Kristoffers skuld var när han berättade att han inte var säker på att VB sms:ade eller inte samtidigt som han slickade henne. Det var liksom spiken i kistan för Kristoffer för min del.
Senast redigerad av Brain-Level 2014-04-26 kl. 23:00.
Citera
2014-04-26, 22:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
KJs sms återskapades av polisen utan att man hittade något graverande mot honom. Ett tämligen normalt förfarande när iphonen blir seg.

Nå, kan någon förklara Mikael Bergs större radering på telefonen, hans radering av samtalsposter och hans selektiva minnesförlust?

Har du som har sån koll på FUP:en koll på att Kristoffer brukade radera SMS för att hans IPhone blivit "seg"?

Om du skulle gissa: Tror du att Berg hade kvar alla tusentals SMS om allt och ingenting (se FB-konversationen för en god gissning om substansen i det som VB skrev) som skickats dem emellan i början av maj?

Berg hade ju en äldre telefon med betydligt mindre minneskapacitet än Kristoffers iPhone och vi vet att han raderade även annat och raderade saker även efter den 4-5 maj. Varför är det inte ett "normalt förfarande"?
Citera
2014-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det som övertygade mig mest om Kristoffers skuld var när han berättade att han inte var säker på att VB sms:ade samtidigt som han slickade henne. Det var liksom spiken i kistan för Kristoffer för min del.

Ja han förklarade just detta faktum om hon sms,ade samtidigt med sexet med:

"Han hade ögon på annat" så han märkte inte eller "såg inte" om hon sms,ade under akten...

Dessutom sms,ade hon och även mottog ett flertal sms under "deras sexakt" vilket bara det givetvis inte är sannolikt.

Han ljuger på flera punkter vilket även påtalas i HR domen.
Citera
2014-04-26, 23:27
Medlem
Citat:

"Han hade ögon på annat" så han märkte inte eller "såg inte" om hon sms,ade under akten...

Dessutom sms,ade hon och även mottog ett flertal sms under "deras sexakt" vilket bara det givetvis inte är sannolikt.

Jag har ingen susning om hur aktiv/närvarande VB brukar vara vid dessa "aktiviteter". Men åtminstone en sängkamrat sa i FUP (just nu osäker på sida) att VB "stängde" av och blev helt frånvarande, vilket han tyckte var obehagligt och - enligt egen utsaga - därmed avslutade kontakten.

På vilket sätt hennes ointresse visade sig framgår inte...

EDIT. Rättar mig själv här. "visar inga" känslor sa han AH, FUP 107 ff
Senast redigerad av Remark 2014-04-26 kl. 23:59.
Citera
2014-04-26, 23:33
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Sant. Kristoffer är ensam skyldig gärningsman.
Citera
2014-04-26, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Är alla lögnare i FUP mördare? Paret MB/AN:s alibi är äkta som en 75-kronorssedel.
Citera
2014-04-26, 23:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Utveckla gärna hur du tänker. Utredarna har konstaterat att VB mobil går sönder, batteriet plockats bort eller hamnat utanför täckningsområdet. I alternativ tre kan din teori stämma, men inte mot det resonemang som förts i det tidigare inlägget som avser tid mellan 1700 - 00:19. Beskriv hur detta ska ha kunnat skett i Kalix.

Sista uppkopplingen sker 20.38 och använder hon inte mobilen så kommer nästa basstationsuppkoppling att ske ca fyra timmar senare. Så från 20.38 kan hon ha hoppat/tvingats in i en bil som kan ha kört ganska långt ifrån Boden innan mobilen förstörts.
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-26 kl. 23:47.
Citera
2014-04-26, 23:45
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Jag har inte fått ihop det till att VB skulle ha SMSat när hon har sex med KJ.
Har du någon källa på detta?
VBs sista SMS till MB var väl runt 18.40, hade hon sex med KJ då? eller hade dom sex efter detta SMS?

Att hon fått SMS under tiden hon hade sex betyder väl inte att hon läst dom då?
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-26 kl. 23:48.
Citera
2014-04-26, 23:56
Medlem
lilltoes avatar
För ungdomar idag är inget heligt. Det sms:as, uppdateras och twittras när som, även i akten.
VB hade ett gränslöst beteende, så varför kan inte hon meddelat vad som hände just då. Kanske till MB...
Citera
2014-04-27, 00:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrutia
@Q - Mitt misstag. Läste ett förhör som polisen hade med KJ där de sa att det var hans fingeravtryck

Intressant från FUP s1774, ang blodet i bagageluckan
F: Mmm. Kristoffer, det är så här att vi har hittat blod i din bil.
H: Okej. Hur då? Var då? Hur fan…
F: Vad sa du?
H: Ehh…det…hur fan, hur då?
F: Jaa, vi…vi kan…hur relaterar du själv det här?
H: Är det mitt?
F: Vad sa du?
H: Är det mitt blod?
F: Men jag säger så här istället Kristoffer. Hur kommer det sig att det finns blod i din bil?
H: Det har jag ingen aning om. Hade jag vetat att det fanns blod i min bil, så hade jag ju gjort
någonting åt det.
F: Vad…hur tänker du nu?
H: Då…om jag hade haft någonting…ja, mitt typ sån här airsoft………….och det så hade det
varit blodigt och…då…och i och med att ni…jag fick veta från Kuriren två dagar innan
……….att ni skulle hitta nått så hade jag ju antagligen tagit liksom några andra…vad heter
det…det…när ni konfronterade upp lösningsmedlet från farsans garage och liksom sprayat
hela bilen.

F: Hur menar du nu? Nu…förklara det, vad du menar.
H: Om jag inser att jag skulle bli tagen för någonting sånt här, då hade jag ju saniterat hela
min…bilen.
Om…och för…och min lägenhet och min…ehh…allt där jag hade mina
airsoftvapen och att det är liksom…jag hade gjort…då hade ni inte ens hittat ett fingeravtryck
av mig någons…på nått ställe.
F: Det är så du tänker?
H: Ja, det är så jag tänker. För i så fall så….
F: Du sa att…är det mitt blod. Vad är det…hur tänkte du då?
H: Ja, men blod som blod.
F: Är det det enda du… är det du tänker eller tänker du något annat?
H: Ja, hur hamnade det där.
F: Vilket?
H: Blodet.
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men…vem är det som har varit in och sätt in blod i mi…in i min ba…bagagelucka.
F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
Allt förhörsledarna säger är "vi har hittat blod i din bil" och KJ drar en historia om hur han skulle röja spår och avslöjar att blodet är i bagageluckan. Hal som en ål, KJ

Intressant inlägg om mysteriet med blodet i bagageluckan ..
Citera
2014-04-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag har inte fått ihop det till att VB skulle ha SMSat när hon har sex med KJ.
Har du någon källa på detta?
VBs sista SMS till MB var väl runt 18.40, hade hon sex med KJ då? eller hade dom sex efter detta SMS?

Att hon fått SMS under tiden hon hade sex betyder väl inte att hon läst dom då?

Källan är FUP och förhör med KJ samt ljudinpelningar TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in