Citat:
Ursprungligen postat av
Peterx8689
Jag har läst igenom stora delar av tråden nu, och tycker att det är oerhört skrämmande att se den rasism och den okunskap många skribenter visar. Det som har hänt är såklart fruktansvärt tragiskt, och visst finns det uppenbara icke-svenska inslag i hela bakgrunden till tragedin,
[snip]
De som påstår att det handlar om att mannen kände sig kränkt av att hand ex-fru hittat en ny man och att detta skulle vara någon typ av huvudskäl till tragedin har inte fattat ett skit.
Well, det är ganska många som påstår sig vara "av samma skrot och korn" som de inblandade som säger att det är så eller säger sig förstå att det blivit såhär pga av "kränkthet".
Citat:
Ursprungligen postat av
Peterx8689
Jag kan på ett sätt förstå kritiken mot polisen. Det är uppenbarligen folk med väldigt god insyn i konflikten som inser varthän det barkar, och förstår grundat på det han hör, att detta kommer att gå käpprätt åt helvete, och därför kontaktar polisen i hopp om att få hjälp att avstyra det som håller på att ske.
[snip]
Den hjälpen kan man faktiskt förvänta sig av polisen.
Jaså, det kan man förvänta sig?
Nu har man gråtit ut om att allt är polisens fel, trotts att man, tydligen som vanligt, attackerat polisen när de försökte hjälpa. Hur tror du man hade gråtit ut om polisen ingripit preventivt?
Då hade de skrikits i högan sky om rasism och hur den institutionella rasismen förstört det underbara påskfirandet när man firade det nya kyrkoåret genom att hedra Vår Herre Jesus. Det hade varit gråtchocker om hur alla goda kristna vänder andra kinden till och att polisens illegala rasismingripande var ett uttryck för den förfärliga rasism som dessa samhällets stöttepelare alltid utsatts för utan att vika från den smala vägen.
Dock gillar jag att man från dessa håll börjar anse att polisen ska få agera preventivt. Hoppas att de fortsätta driva dessa frågor.