2013-05-28, 22:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Man märker ganska snabbt inom filmens värld om en tjej gillar det eller bara spelar på det så att säga
Citera
2013-05-29, 06:27
Medlem
Bettanskreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Vi har en tradition av att ange källa på flashback. Jag vet inte ens vad jag ska söka på för att få fram om det här är sanning. Det låter för sjukt för att vara svenskt och Östergötland borde ha varit kristet vid det här laget.
OK ,enligt författaren och historiker Gunnar Elfström
Citera
2013-05-29, 13:07
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettanskrek
OK ,enligt författaren och historiker Gunnar Elfström
Men han är ingen historiker?
Citera
2013-05-29, 18:44
Medlem
Bettanskreks avatar
Citat:
Men han är ingen historiker?
han skriver historia! och är väldigt kunnig! det är hans liv! då är man historiker!!!
Citera
2013-05-29, 18:48
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
han skriver historia! och är väldigt kunnig! det är hans liv! då är man historiker!!!
Men lilla, rara du, han är fortfarande inte en historiker. Han är etnolog, museiman, författare och antikvarie.
Citera
2013-05-29, 21:44
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Men lilla, rara du, han är fortfarande inte en historiker. Han är etnolog, museiman, författare och antikvarie.

Men han skämtar ju uppenbarligen.
Citera
2013-05-29, 22:02
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Men han skämtar ju uppenbarligen.
Jag tror inte det och om han gör är det definitivt inte "uppenbarligen".
Citera
2013-05-29, 22:29
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Jag tror inte det och om han gör är det definitivt inte "uppenbarligen".

Låt mig snabbt hjälpa dig med detta. Du säger dig veta vem Ladulås var och således ignorerade rådet att googla på honom, i jakten på detta osökbara påstående. Låt mig ta den enkla vägen: årtalet som anges för när denna svenska, tidigare icke-omtalade kroppsliga bestraffning ska ha upphört är 1292. Om du googlar på Magnus Ladulås finner du att han dog 1290.

Vill du ha ytterligare bevis får du själv uppsöka biblioteket eller dra iväg ett mail till historiska institutionen, förslagsvis vid SU eller UU.
Citera
2013-05-29, 22:43
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Låt mig snabbt hjälpa dig med detta. Du säger dig veta vem Ladulås var och således ignorerade rådet att googla på honom, i jakten på detta osökbara påstående. Låt mig ta den enkla vägen: årtalet som anges för när denna svenska, tidigare icke-omtalade kroppsliga bestraffning ska ha upphört är 1292. Om du googlar på Magnus Ladulås finner du att han dog 1290.

Vill du ha ytterligare bevis får du själv uppsöka biblioteket eller dra iväg ett mail till historiska institutionen, förslagsvis vid SU eller UU.
Haha. Ja, okej, men om han trollade känns det långsökt att han skulle pricka en författare som är akademiker men inte historiker.
Citera
2013-06-04, 19:50
Medlem
Bettanskreks avatar
kalla mig för troll!! det var det jävligaste jag hört!
Citera
2014-04-26, 16:07
Medlem
Bettanskreks avatar
Bukkake är ett Japanskt påfund!
Citera
2014-04-26, 17:09
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Bukkake är ett Japanskt påfund!
Knappast. Mer troligt tyskt påfund.
Japansk bukkake är sämst eftersom tjejerna ser ut att hata det och lida istället för att hurra när sperman kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in