2014-04-26, 16:34
Medlem
kinesarsles avatar
Ring hyresvärden och förklara läget. Be att få betala nästa månad.
Citera
2014-04-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Tjo. Först och främst vill jag klargöra att detta inte är en tiggartråd, dör hellre.

Har betalat av skulder och ligger på noll kronor och behöver 3000 till till hyra.. jag behöver seriösa tips för att överleva denna månaden. Jag kan inte ta ett lån.

Jag äger inget direkt och tänker inte sälja mig själv..

Vad hade du gjort? Nej jag har ingen familj att låna av.

Mvh.....

Hade gjort det i följande ordning om det verkligen var kris.
1. Frågat om jag hade fått 1 månad till på mig eftersom det låg lite risigt till ekonomiskt.
2. Bett hyresvrden att ta från depositionen och att du fyller på depon när du har pengar
3. Försökt skaffa ett snabbt extrajobb/svartjobb. Flytta folk, städa, knacka på hos folk och klippa klippa gräsmattor för 100/200kr
4. Gör inbrott/stjäl något o sälj. Det hade jag gjort om det absolut knep.
Citera
2014-04-26, 16:40
Medlem
Cleburnes avatar
Börjar ju bli dags att klippa gräs. Kila runt och erbjud dig att göra det. Vet inte riktigt vad andra är beredda att betala, men 75-100 kr/tim svart borde inte vara svårt att få.

Motion får du på köpet.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Ut och leta burkar. Tror du är grym på att rota i andras sopor..
Citera
Medlem
Sälj något eller någon.
Citera
2014-04-26, 16:46
Medlem
Scraps avatar
Stå utanför systemet och erbjud dig att köpa ut till främlingar, ta en 50 spänn extra och gör det x antal gånger så är du snart uppe i 3000
Citera
2014-04-26, 16:55
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Tjo. Först och främst vill jag klargöra att detta inte är en tiggartråd, dör hellre.

Har betalat av skulder och ligger på noll kronor och behöver 3000 till till hyra.. jag behöver seriösa tips för att överleva denna månaden. Jag kan inte ta ett lån.

Jag äger inget direkt och tänker inte sälja mig själv..

Vad hade du gjort? Nej jag har ingen familj att låna av.

Mvh.....

Håller med ovanstående talare. Klipp gräs. Finns säkert andra hushållsnära tjänster där du kan konkurrera med RUT-pigorna.

Skaffa buljongtärningar som du virar in i folie och sälj det som "jättemjukt hash" till stadens fjortisar.
Citera
2014-04-26, 17:12
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Ring runt till olika restauranger och pubar och fraga om de behover personal snabbt, forklara att du behover kontanter
Citera
2014-04-26, 17:18
Medlem
MrFishers avatar
lämna blod/sperma (om du är kille).

om du inte är knarkare borde det väl kunna ge några kronor...
Citera
2014-04-26, 17:22
Medlem
Lecros avatar
Du måste ha något i din lägenhet som är av värde?? TV-spel, högtalare, laptop,ipad? Ut på blocket ba.
Citera
2014-04-26, 17:52
Medlem
Monkeyspanks avatar
I första hand, snacka med hyresvärden!
ALLTID snacka med hyresvärden när hyran strular. Har själv varit i den situationen många gånger och mina hyresvärdar har alltid varit humana och gått med på avbetalning.
Det blir surt som fan några månader framöver, men det viktiga är ju att du får behålla lägenheten, eller hur?
Låt det inte hända för ofta bara, då kan det vara grund för uppsägning. Men en-max 2 ggr per år borde du nog klara dig undan förutsatt att du sköter dig förövrigt alltså. Lycka till.
Citera
2014-04-26, 18:05
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag antar att det finns täta bögar på internet, så ett eller två rövknull fixar din biff.

Han ville inte sälja sin kropp skrev han i TS, men annars var ditt inlägg jääääättekul och originellt.

OnT: Ut o klipp gräs med dig din jävel!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in