Resultat: .
0%
röster
2014-04-26, 00:31
Medlem
zachs avatar
Brille, det där ger skenet av att du litar mer på den där juryn som ger poäng efter mål och assist och kort och i allmänhet inte kan ett skit än vad du litar på mig...

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Som jag skrev tidigare; bortamålet tror jag var grejen. Luktar PSG-Chelsea; PSG dominerade hemma, utspelade borta.
Tror det blir liknande i Turin.

En liten, liten skillnad va ju att Juve inte någonstans va utspelad. Ett normalt resultat borde varit omvända siffror. Ett normalt resultat i returen borde vara en klar sebra-zeger.

Fö, fan vad jag alltid önskat mig Buffon i Romas mål.
2014-04-26, 00:34
Medlem
zachs avatar
Brille, ignorera mig. För många öl, kan inte läsa. Å än mindre förstå det jag inte kan läsa.
2014-04-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Brille, det där ger skenet av att du litar mer på den där juryn som ger poäng efter mål och assist och kort och i allmänhet inte kan ett skit än vad du litar på mig...
...

Ha ha självklart inte. Fan du är precis som min fru!

Men han gjorde inget mål. För jag håller med om att betygen ofta blir en aning skeva då spelarna gör mål. Och 6,0 från la Gazzetta tyder på att han gjorde inget speciellt, men inte heller var dålig. Typ Vucinic som tydligen var kass.

Giovinco har inte spelat särskilt många matcher, men har ett riktigt bra genomsnittsbetyg, trots att han inte gjort särskilt många mål.

Enligt Fantacalcio dvs Repubblica, så är rangordningen av anfallare i Serie A; Tevez, Totti, Gervinho, Toni och Giovinco. Ser rimligt ut enligt mig. Och detta trots att Giovinco endast gjort två mål. Det tyder på att han spelat bra. Riktigt bra.
2014-04-26, 00:53
Medlem
DAGGER-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vill ju gärna göra dig till Laziale, men roligast fotboll spelar nog Juve, Fiorentina, Roma och möjligen Inter.

Hellas Verona är riktigt underhållande ibland.
Blir o kolla på Roma och Fiorentinas sista matcher och hoppas man fastnar . Kanske kan ta en titt på Lazio .
Napoli då ? Dom spelade ju rolig fotboll med Cavani och Lavezzi hur ser det ut för dom nu med gammle Liverpool legenden Rafa ? För spelet med han va inte det Roligaste men va ganska effektivt
2014-04-26, 03:29
Medlem
qhz.s avatar
Angående detta som jag var inne på tidigare ikväll...

Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
För övrigt är det intressant det är med avstängningar i efterhand.

Kunde man stänga av Destro i fyra matcher för hans "vänsterkrok" på Astori så bör man även kunna stänga av Robinho i efterhand för hans katastrofalt fula, och medvetna, stämpling på Toloi i slutet av dagens match. Man ser på reprisen hur hela Tolois fot viker sig och det är inget snack om att det var fullt medvetet av Robinho...

Rätt ska vara rätt. En stämpling av den digniteten kan faktiskt generera mycket större skador än en vänstervinge.

Så här såg det ut för er som inte såg matchen:

https://pbs.twimg.com/media/BmGP_FzIMAADH7T.jpg

Detta var alltså så tydligt medvetet. Efter situationen fick De Rossi kliva ner som mittback och Toloi fick gå upp och ställa sig i som anfallare, han kunde inte spela vidare som mittback då han knappt kunde stödja sig på vänsterfoten. Roma hade redan gjort sina tre byten och det var bara tre tilläggsminuter kvar.

Bör inte saker som den ovan också bestraffas?!? Alltså om det är så tydligt att det är medvetet som i just den specifika situationen? Givetvis kan man råka stämpla någon och det inte alls är med flit.

Jag skriver inte detta med syfte att förmildra det Destro gjorde mot Astori. Det var fult och det har bestraffats. Men detta är ju minst lika fult. Känner bara att det kan vara värt att diskutera då just sådana här saker kan vara förödande för den drabbande spelaren om något går riktigt snett.
2014-04-26, 12:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Blir o kolla på Roma och Fiorentinas sista matcher och hoppas man fastnar . Kanske kan ta en titt på Lazio .
Napoli då ? Dom spelade ju rolig fotboll med Cavani och Lavezzi hur ser det ut för dom nu med gammle Liverpool legenden Rafa ? För spelet med han va inte det Roligaste men va ganska effektivt

På hemmaplan spelar de allt som oftast gudomlig fotboll. Fått oförtjänt kritik för ett dåligt bortaspel.
2014-04-26, 12:58
Medlem
cyberkalles avatar
Brille och Zachs konversationer är så jävla underbara och inte konstigt att jag gillar att läsa denna tråd.
2014-04-26, 16:53
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Försöker njuta så mycket det går av "mitt" Roma men det är svårt då jag är en obotlig pessimist och kan ta gift på att Roma nästa säsong kommer återgå till gamla synder. Poängtapp i första hemmamatchen, svaga resultat i en överkomlig CL-grupp och allmän jävelskap på alla plan.

Ser inte fram emot när Brille plockar fram denna profetian till hösten...
2014-04-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Försöker njuta så mycket det går av "mitt" Roma men det är svårt då jag är en obotlig pessimist och kan ta gift på att Roma nästa säsong kommer återgå till gamla synder. Poängtapp i första hemmamatchen, svaga resultat i en överkomlig CL-grupp och allmän jävelskap på alla plan.

Ser inte fram emot när Brille plockar fram denna profetian till hösten...

Man kanske inte ska hoppas på en ännu mer magisk säsong i och med att fler matcher ska spelas etc. Men Garcia har ett lovande lagbygge och så länge han får behålla Benatia och Pjanic och kan förstärka med lite CL-pengar ska man kunna utmana både i ligan och i Europa.

Samtidigt, vilka ska kunna utmana? Juve kommer så länge inget drastiskt sker att vara störst. Napoli kan växa sig starkare men har gått knackigt hittills. Viola är väl det lag som kan oroa mest om de får allt att klicka. Jag tvivlar på att något av Milanolagen är kapabla till att störa redan nästan säsong. Återstår att se om en joker som Parma kan upprepa denna säsongs bedrift. Blir nog svårt om man inte får behålla de stora pjäserna.
2014-04-26, 18:29
Medlem
Palermo är klart för Serie A... Nästan! Tar man minst en poäng på de sex sista matcherna alternativt om Latina tappar poäng i en enda match av sina resterande matcher är det klart. Det enda fallet som kan ställa till det är om Palermo förlorar alla sina matcher, Latina vinner samtliga sina matcher samtidigt som Empoli skulle lyckas spela så att de hamnar på 75 poäng. Då får vi fallet då topp tre lagen alla har 75 poäng, vilket skulle göra att Palermo hamnar på tredje plats i och med inbördes möten. Tämligen osannolikt, men fortfarande möjligt.

Ska bli riktigt intressant med Palermo i Serie A igen. Kommer bli lite enklare att följa laget också då. Givetvis funkar det att streama vid sunk-streams, men de dagliga nyheterna är mer svårtillgängliga och man får söka sig till andra källor. När lagen är i Serie A hamnar de under en helt annan radar.

Spännande blir att följa Palermos mercato i sommar. Man har Hernandez som mycket sannolikt kommer lämna, där behövs en potentiell ersättare, men även lite frågetecken kring tränaren, som jag skrivit tidigare om. Får reda ut det lite mer när det närmar sig.

Med tanke på Catanias kräftgång och tabellposition är det mycket möjligt att det kommer se ut såhär inom en snar framtid på gatorna i Palermo (byt ut flaggfärgerna från blå-röda till rosa).

https://www.youtube.com/watch?v=GRrSvjwos1w
2014-04-26, 20:45
Medlem
Calogeros avatar
Herregud vilken tifo av Inter. Bland det snyggaste jag sett, helt seriöst.

San Siro kvällar som denna är fan världens vackraste arena.
2014-04-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Herregud vilken tifo av Inter. Bland det snyggaste jag sett, helt seriöst.

San Siro kvällar som denna är fan världens vackraste arena.
Saknas bara en löparbana.

Kan nog bli en bra match det här. Har en känsla att Inter proppar till Napoli, pengarna är således på de blåsvarta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in