Resultat: .
0%
röster
2014-04-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Älskar Totti en sann gentleman. Gjort näst flest mål genom tiderna i Serie A och snart 5 på listan av de som spelat flest Serie A matcher. Fortsätter han spela någon säsong till så ligger han snart 4a. Kämpa Totti.

Hittar ingen statistik på listan över vem som har varit kapten längst. Men jag vet att då blir det ännu tydligare. Totti och Zanetti blev fan kaptener på 1990-talet.
2014-04-25, 23:01
Medlem
qhz.s avatar
Klubbrekord!

Romas säsong 2013/14 fortsätter att vara så fantastisk som den varit hela säsongen. I och med segern mot Milan ikväll slår man det tidigare klubbrekordet på 82 poäng som man tog under säsongen 2007/08 med Spalletti vid rodret. Garcia överträffar även det.

Det är en historisk säsong på många sätt. Men så vet vi alla att just historiens vingslag piskar dig rakt i ansiktet vid beröring av Rom och AS Roma. En av många saker som gör det så vackert. En mäktig historia i ryggen samtidigt som man ständigt skriver ny.

Grazie Roma!

*

Fortsätt dricka vin och skriv, Brille. Att ständigt hålla samma höga nivå, det är fan imponerande!
2014-04-25, 23:01
Medlem
Så Roma besegrade Milan med 2-0. Jag gillar det. Milan har alltid varit som bäst på våren. Gynnat att de kommer långt i cuper, men inte nödvändigtvis hinner ifatt försprånget de givet i ligan. Och jag tyckte tidigare om Seedorf, en klok och sympatisk man. Men om ryktena stämmer så får han inte vara kvar i Milan.

Tydligen är det allt fler som anser att han undviker italienarna. Balotelli gillar han. Oklart om det är för hans hudfärg eller om det bara är för att han är en fullständigt lysande fotbollsspelare då han är som bäst.

Samma rykten säger att det är Galliani som kämpar för att italienarna ska få plats i Milan. Denna gång hoppas jag att Galliani vinner.

Prandellis första urval inför VM:

Difensori: Abate (Milan), De Sciglio (Milan);

Centrocampisti: Montolivo (Milan), Poli (Milan);

Attaccanti: Balotelli (Milan), El Shaarawy (Milan)

Montolivo fick sitta på bänken i ett antal matcher men Seedorf var tvungen att spela honom efter en sista minuten skada senast. Och Montolivo gjorde det enda målat i matchen. Därför spelar han kvällens match.

Men Abate, De Sciglio och Poli satt på bänken. Och det är kanske ok att de gör i gli Azzurri. Men knappast i dagens Milan. Debatten lär fortsätta.

Men då Berlusconi gav sig in i politiken så ville han skapa ett lag som i princip var samma som gli Azzurri. Hans parti som sedan vann valet hette för helvete Forza Italia!

Om ryktena stämmer så var det Mancini & Vialli som satte stopp för planerna.

Nyligen har Berlusconi blivit dömd att utföra samhällstjänst, och nu sitter spelare från gli Azzurri på bänken.

Vafan i helvete! Ur led är tiden…
2014-04-25, 23:05
Awaiting Email Confirmation
Tror ni att berisha har chans att bli inbytt i någon match snart? Han var på bänken idag igen!
2014-04-25, 23:14
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Tror ni att berisha har chans att bli inbytt i någon match snart? Han var på bänken idag igen!

Inte så länge Roma fortfarande har någonting att spela för. Alternativt att man får skador på majoriteten av anfallsspelarna.

*

För övrigt är det intressant det är med avstängningar i efterhand.

Kunde man stänga av Destro i fyra matcher för hans "vänsterkrok" på Astori så bör man även kunna stänga av Robinho i efterhand för hans katastrofalt fula, och medvetna, stämpling på Toloi i slutet av dagens match. Man ser på reprisen hur hela Tolois fot viker sig och det är inget snack om att det var fullt medvetet av Robinho...

Rätt ska vara rätt. En stämpling av den digniteten kan faktiskt generera mycket större skador än en vänstervinge.
2014-04-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Klubbrekord!

Romas säsong 2013/14 fortsätter att vara så fantastisk som den varit hela säsongen. I och med segern mot Milan ikväll slår man det tidigare klubbrekordet på 82 poäng som man tog under säsongen 2007/08 med Spalletti vid rodret. Garcia överträffar även det.

Det är en historisk säsong på många sätt. Men så vet vi alla att just historiens vingslag piskar dig rakt i ansiktet vid beröring av Rom och AS Roma. En av många saker som gör det så vackert. En mäktig historia i ryggen samtidigt som man ständigt skriver ny.

Grazie Roma!

*

Fortsätt dricka vin och skriv, Brille. Att ständigt hålla samma höga nivå, det är fan imponerande!

Det är precis som du så poetiskt skriver ”Men så vet vi alla att just historiens vingslag piskar dig rakt i ansiktet vid beröring av Rom och AS Roma.” Roma slår rekord men lyckas inte erövra lo Scudetto.

Men de har gjort det. Under slutet av 1990-talet var där framtidstro. Serie A dominerade. Och man såg till framtiden. Talanger och personligheter att bygga lagen kring. I Rom var Totti & Nesta kaptener. Det belönades med enastående Scudetti. Inter gjorde detsamma. Juventus hade Del Piero. Milan hade såklart Maldini.

Jag anser att det har betydelse. Historia och förankring.
2014-04-25, 23:32
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Inte så länge Roma fortfarande har någonting att spela för. Alternativt att man får skador på majoriteten av anfallsspelarna.

*

Stämmer nog. Intressant att han inte "platsade" i halmstads u21 men u sitter på bänken i Roma. Det måste i alla fall vara ett bevis på att han gör det bra i b-laget.
2014-04-25, 23:52
Medlem
zachs avatar
Är sällan jag ser en hel Juventusmatch då Roma inte medverkar men gjorde det i veckan och kan faktiskt säga jag är förskräckt över mina känslor, för jag är fan i nåt mått lite stolt över dom. Resultatmässigt så va det väl bara halv-ok, men spelmässigt så visade dom långa stunder vart skåpet ska stå, eller för att prata Garcia-anska: dom ställde tillbaka kyrkan mitt i stan. Milan kunde ingenstans matcha Roma i kväll. Samma visa långa stunder när det gäller Benfica-Juve.

Men nej Brille, Giovinco va inte framträdande. Han va inte den där spelaren vi båda minns.

Och vad gäller stålar så... FFP är ett skämt. Syftet är gott med det kommer inte få önskat resultat. Finns för många kryphål och Uefa är ett gäng mesiga och korrupta kärringar. Romas planer är uppenbara, och då kan inte stjärnor konsekvent säljas utan snarare inkomsterna som ska ökas. Rejält. Kommer aldrig vara möjligt innan nya arenan, men man kommer ta gigantiska kliv på vägen. CL och sponsorer. Framgångar och nya fans. Hjulet rullar redan, bara att en del missar det. Juve kan skratta i år, kanske nästa säsong med. Lika bra dom passar på. Dom skrattar, hånas. Naivt. Själv dricker jag öl på första parkett och bara väntar.

ghz,
Håller med. Och Balotelli borde få nåt gult i efterhand han med. Ska systemet vara något så när trovärdigt så måste det användas konsekvent.
2014-04-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och jag tyckte tidigare om Seedorf, en klok och sympatisk man. Men om ryktena stämmer så får han inte vara kvar i Milan.

Vad har han gjort?
2014-04-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
Vad har han gjort?

Snacket om att han väljer bort italienarna.

Om det hade varit Inter hade det varit helt ok. Men i Milan ska di ha en kärna av spaggar. Man ska hålla hårt på traditionerna.
2014-04-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Men nej Brille, Giovinco va inte framträdande. Han va inte den där spelaren vi båda minns.
...

Nej 6,0 tyder på att han var ok, men knappast så mycket mer. Men eftersom han normalt har fått bättre betyg så tyder det på att han har varit bättre.

Samtidigt är han Juventus näst bästa anfallare. Problemet är att han nog inte passar så bra med Tevez. Det är Contes dilemma. Svårt att köra med endast Giovinco och Tevez på topp. Även om jag hade föredragit det.
2014-04-26, 00:24
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
...
Tror ni Juventus lyckas ta sig vidare till final i Europa League? Final på hemmaplan, det skulle vara snöpligt att missa det.
Som jag skrev tidigare; bortamålet tror jag var grejen. Luktar PSG-Chelsea; PSG dominerade hemma, utspelade borta.
Tror det blir liknande i Turin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in