2014-04-26, 09:52
Medlem
ErichvonStalheins avatar
http://www.husmanhagberg.se/alla-bilder/?objectid=obj29028_1328904592

Någon gillar falsad plåt. Lite bunkerkänsla på fasaden...
Citera
2014-04-26, 10:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein

Ganska fint men var har de gjort av vardagsrummet? Mycket märklig planlösning på sällskapsytorna. Ska gästerna släpas upp för trappan till boningsdelen för att kunna få sitta i en soffa?
Citera
2014-04-26, 10:51
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonkines
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-rydsgard-skurups-kommun-bruksgatan-10-5907731

Hoppas detta fungerar nu. Har inte länkat tidigare. Iallafall, det intressanta är kanske inte bilderna utan vad som framkommer när man läser på vad det är man köper för något. Det låter billigt men ack så dyrt detta kan bli

Någon mer än jag som tycker elementen är konstigt monterade? Den där långa koppardelen ska väl inte finnas? Oavsett så gissar jag att de anlitat en fuskbyggare alt gjort ett skitdåligt jobb själva och när besiktningen inte gick igenom så beslutade de att lämna det sjunkande skeppet...
Citera
2014-04-26, 11:09
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Ja, det där köket skulle jag bli vansinnig på. Extremt lite arbetsyta och den som finns verkar vara ungefär i knähöjd. En rejäl gryta får knappt plats på spisen.

Fantastiskt fint. Kan någon hjälpa mig med fotona? Snubben över matbordet känner jag ju extremt väl igen, men kan inte placera. Kvinnan i allrummet i källare, är hon också en kändis?
Mannen känns bekant - irriterande att inte kunna placera honom! Jag är rätt obildad i o f s... Skulle tippa på författare, e dylikt, någon "cool" intellektuell typ.

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
För att kunna nyttja ac-funktionen på sommaren.
(Värmeväxlare i sovrummet) men tänk på bullret!

Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein

Jag gillar det! I a f utvändigt - inredningen var inte jätterolig men det går ju att fixa. Någon som vill slippa gräsklippning... Det kan man förstå. Tycker gräsfria trädgårdar brukar vara kalla och ocharmiga med en massa grått grus/betongplattor så man saknar det gröna och mjuka gräset. Men här var det snyggt gjort! Snygg stenläggning med natursten i oregelbundna former och kurvad linje. Även trädäcket passade fint in - inte de fyrkantiga och klumpiga formerna man vanligen ser. Fyller man bara på med grönska i rabatten blir det riktigt fint!

Gillar också falsad plåt, vet inte varför - kanske för att det ser hantverksmässigt ut. Husets form har också charm - de klossiga delarna snett placerade och den mörka färgen. Visst, det är kanske lite bunker med plåt och de mindre fönstren på framsidan, men jag gillar't ändå.

EDIT: den övre altanen med "trappa ned till tomt" såg kanske lite klumpig ut, på den bilden i alla fall.
Senast redigerad av TigerKid 2014-04-26 kl. 11:16.
Citera
2014-04-26, 11:30
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Här har tiden verkligen stått still.
Det gula köket ser ut som 50-tal men tvättstuga och badrum ser helt original ut från 1919!
Villan är belägen i ett extremt hett område ett stenkast från Stockholms innerstad och ännu närmare till Tele 2-arena.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-gamla-enskede-stockholms-kommun-bergkantsvagen-4-6155025

Heder åt såna människor som inte överkonsumerar utan nöjer sig med det man har och sköter om det väl i alla år!! Önskar fler skulle leva som gumman i detta hus, även om jag unnade henne att ha varmvatten på toan när det blev modernt.

Förmodar dock att på 490 kvm tomt så får nya ägaren inte bygga ut en meter... synd.

Ps. Tjing för det blommiga handfatet på övervåningen!
Citera
2014-04-26, 11:46
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag brukar ju klaga på hantverkare, men här är det nån hantverkare/konstnär som har renoverat en gammal knuttrimrad gård från 1800-talet på ett riktigt snyggt sätt. Gör man det på det där sättet så kan man få en ganska intressant retro-futuristisk känsla genom att blanda gammalt och nytt.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-kullsbjorken-leksands-kommun-kullsbjorken-salukvarnsgattu-11-5288829

Det enda jag hade att klaga på var väl det där klinkers-golvet. Men annars fanns det en hel del roliga detaljer, som trappa upp till torrdasset i badrummet. Jag antar att det är nån sorts mulltoa som står behändigt i pannrummet. Men den snyggaste grejen var nog ett av uthusen, nåt sorts garage. Också knuttimmrat, men med insatta takfönster som ger ett alldeles fantastiskt ljus. Det är ett sånt ljus alla konstnärer drömmer om att ha i sin ateljé. Och ateljé hade dom också i ett annat av uthusen. Riktigt riktigt bra gjort, säger jag...

Roligt att smaken är som baken. Jag tycker det är bland det fulaste jag sett. Särskilt den illa stilmixen. Fick de golvklinker över som de köpte ett matchande orangt 70-talshandfat till och satte i badrummet, tillsammans med den latteförgade mosaiken...? Och trappan till toan var gräslig. Dessutom har idioterna färgsatt huset fel- ingen normal människa målar enbart knuttimringen i falurött. Argghhh- j-a konstnärer!
Citera
2014-04-26, 12:02
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Här är ett hus där man rustat men bevarat gammal känsla. Livsfarlig trapp utan räcken, undra om den lilla träsoffan är fastskruvad i golvet? Ser lite halkigt ut och farligt nära kanten.
http://www.svenskfast.se/hus/norrbotten/lulea/gammelstad/gammelstad/tingsvagen-56/62137#bildlista

Kul att bidén fick en revival! Men vad är det för färg på väggarna i badrummet? Diarrébrun eller guld?
Citera
2014-04-26, 12:04
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

(Värmeväxlare i sovrummet) men tänk på bullret!
Det blir inget buller, det är bara utblåset. Tittade nu och vad jag ser så har de tre innerdelar. 2 som sitter helt logiskt, ovanför entredörren och i korridoren nere i källaren. Så den här är säkerligen ditsatt för att kyla på sommaren som främsta anledning, inte speciellt dyrt men väldigt skönt. Finns säkert fler innerdelar som inte syns, de verkar gilla luft/luft-värmepumpar.
Citera
2014-04-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Heder åt såna människor som inte överkonsumerar utan nöjer sig med det man har och sköter om det väl i alla år!! Önskar fler skulle leva som gumman i detta hus, även om jag unnade henne att ha varmvatten på toan när det blev modernt.

Förmodar dock att på 490 kvm tomt så får nya ägaren inte bygga ut en meter... synd.

Ps. Tjing för det blommiga handfatet på övervåningen!

Bevara bevara så mycket som möjligt vilket underbart hus synd att Stockholm är det sista ställe jag skulle vilja flytta till
Citera
2014-04-26, 12:32
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
http://www.hemnet.se/bostad/villa-12rum-rickeby-vallentuna-kommun-olsborgsvagen-6-6184165

Alltså. Jag vet inte riktigt. Ett renoverat hus som måste "justeras" innan inflytt.

Spana in handfaten, i GLAS! Kan inte vara kul att hålla rent.

Jag säger bara- porrigt 90-tal!! Varför har man annars ett lättstädat gummigolv i sovrummet?!
Och vem sjutton köper så fula skinnsoffor- speciellt den i vardagsrummet som har röda "fartränder" över hela sig- massagestol kanske? Gifter sig finfint med barockskåpet i bakgrunden, de lattefärgade väggarna och det hysteriskkt randiga golvet...
Citera
2014-04-26, 12:50
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det blir inget buller, det är bara utblåset. Tittade nu och vad jag ser så har de tre innerdelar. 2 som sitter helt logiskt, ovanför entredörren och i korridoren nere i källaren. Så den här är säkerligen ditsatt för att kyla på sommaren som främsta anledning, inte speciellt dyrt men väldigt skönt. Finns säkert fler innerdelar som inte syns, de verkar gilla luft/luft-värmepumpar.
Jag har en i badrummet som värmer vatten och den låter som en jävla traktor! Men det kanske är en annan typ av maskin...
Citera
2014-04-26, 12:56
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsbestosSix
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-rorsjostaden-malmo-kommun-fredmansgatan-3b-6181565?&utm_source=mail&utm_medium=html&utm_conte nt=rad2&utm_campaign=bevaka

Ganska udda kök, så objektet passar, enligt mig.

Ursäkta mina neggiga attityd idag- men det här var tamejtusan det gräsligaste jag sett på länge! Inte bara den fula köksbänken utan kombon med storrandiga bebisblå tapeter och vågformad köksö, den mörkoljade rutiga parketten och resten av den psykedeliska inredningen som är ett riktigt mishmash med skräp. Gissar att det blir skambud på den om någon ens vill ha den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in