Citat:
Ursprungligen postat av
Clifford
Ja, det där köket skulle jag bli vansinnig på. Extremt lite arbetsyta och den som finns verkar vara ungefär i knähöjd. En rejäl gryta får knappt plats på spisen.
Fantastiskt fint. Kan någon hjälpa mig med fotona? Snubben över matbordet känner jag ju extremt väl igen, men kan inte placera. Kvinnan i allrummet i källare, är hon också en kändis?
Mannen känns bekant - irriterande att inte kunna placera honom! Jag är rätt obildad i o f s... Skulle tippa på författare, e dylikt, någon "cool" intellektuell typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
För att kunna nyttja ac-funktionen på sommaren.
(Värmeväxlare i sovrummet) men tänk på bullret!
Citat:
Ursprungligen postat av
ErichvonStalhein
Jag gillar det! I a f utvändigt - inredningen var inte jätterolig men det går ju att fixa. Någon som vill slippa gräsklippning... Det kan man förstå. Tycker gräsfria trädgårdar brukar vara kalla och ocharmiga med en massa grått grus/betongplattor så man saknar det gröna och mjuka gräset. Men här var det snyggt gjort! Snygg stenläggning med natursten i oregelbundna former och kurvad linje. Även trädäcket passade fint in - inte de fyrkantiga och klumpiga formerna man vanligen ser. Fyller man bara på med grönska i rabatten blir det riktigt fint!
Gillar också falsad plåt, vet inte varför - kanske för att det ser hantverksmässigt ut. Husets form har också charm - de klossiga delarna snett placerade och den mörka färgen. Visst, det är kanske lite bunker med plåt och de mindre fönstren på framsidan, men jag gillar't ändå.
EDIT: den övre altanen med "trappa ned till tomt" såg kanske lite klumpig ut, på den bilden i alla fall.