2014-04-25, 15:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Tror du?

http://www.youtube.com/watch?v=naWIx5YCFIo

Kolla vid 0:29 på filmen från centrala Oslo.

Skall bli härligt se hur denna plåga sprider sig i Stockholm till sommaren. Speciellt på söder Kan inte detta resande folk flytta in på en gräsplätt i närheten av Ulltotten eller Kejsare Nero ? Räknar med en ökning från nuvarande 1100 tattare till ca 3500 i sommar.

Moonneyyyyy pleeezzzeee... Grattis Sverige !
2014-04-25, 15:57
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skall bli härligt se hur denna plåga sprider sig i Stockholm till sommaren. Speciellt på söder Kan inte detta resande folk flytta in på en gräsplätt i närheten av Ulltotten eller Kejsare Nero ? Räknar med en ökning från nuvarande 1100 tattare till ca 3500 i sommar.

Moonneyyyyy pleeezzzeee... Grattis Sverige !

Oroa dig inte, det sitter en tiggare var 50 meter på Söder och de måste väl göra ifrån sig någonstans. Väntar på att buskarna på Nytorget ska bli utedass!
2014-04-25, 17:09
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Oroa dig inte, det sitter en tiggare var 50 meter på Söder och de måste väl göra ifrån sig någonstans. Väntar på att buskarna på Nytorget ska bli utedass!

Det där har jag faktiskt inte ens tänkt på, fy fan vad äckligt. Hoppas nån PK:it trampar i deras avföring.
2014-04-25, 17:42
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Det där har jag faktiskt inte ens tänkt på, fy fan vad äckligt. Hoppas nån PK:it trampar i deras avföring.

Oroa dig inte, om de skiter på Nytorget så är risken rätt överhängande att just en PK-it, deras lilla hen-avkomma eller lilla hunden trampar i det. Eller äter upp det, vad gäller hunden.
2014-04-25, 18:43
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
På vilket sätt menar du? Att romerna får sin kosing och lämnar Sverige med hjälp av Östermalmskärringar och journalister?

ELLER

Att överklassen med hjälp av sina knähundar, d.v.s staten, deporterar tiggarna? Eller vad tänkte du dig?
Jag tänkte att dom permanent kunde sitta och tigga i dom rikaste kommunerna. Varför deportera dom, när dom är där och inte här?
2014-04-26, 08:40
Medlem
longbow4ys avatar
Nu har man i över 500 år försökt avhysa Romer som slår läger.
Det har inte fungerat.
Är det inte dags att byta taktik?

Mitt förslag är att så fort ett läger hittas att man gör tvärt om mot tidigare.
Snabbt som ögat slår man ett högt staket, med till exempel containers i två eller tre lager runt lägret och sedan sätter man skyddsvakter och kameraövervakning vid ingången som ser efter vem som bär vad in och ut från lägret. Vakter som kollar legitimation, pass, uppehållstillstånd, fordon och allmän ordning och kan agera omedelbums vid minsta tillbud. Trafikfarliga fordon kan bogseras bort och skrotas och brandfarliga installationer kan rivas. Hundar med risk för rabies hålls i karantän inne i dessa läger.
Allt för att skydda baaarnen mot rabies

Tror att det skulle snabbt få stopp på företeelsen Romska läger i Sverige.
2014-04-26, 10:57
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu har man i över 500 år försökt avhysa Romer som slår läger.
Det har inte fungerat.
Är det inte dags att byta taktik?

Mitt förslag är att så fort ett läger hittas att man gör tvärt om mot tidigare.
Snabbt som ögat slår man ett högt staket, med till exempel containers i två eller tre lager runt lägret och sedan sätter man skyddsvakter och kameraövervakning vid ingången som ser efter vem som bär vad in och ut från lägret. Vakter som kollar legitimation, pass, uppehållstillstånd, fordon och allmän ordning och kan agera omedelbums vid minsta tillbud. Trafikfarliga fordon kan bogseras bort och skrotas och brandfarliga installationer kan rivas. Hundar med risk för rabies hålls i karantän inne i dessa läger.
Allt för att skydda baaarnen mot rabies

Tror att det skulle snabbt få stopp på företeelsen Romska läger i Sverige.

Nej de skulle inte dyka upp i detta läger och starta ett annat läger, dvs. du har ett tomt läger som du bevakar.

De avhyser på fel sätt, fånga de, sätt de på en pråm, bogsera ut pråmen på internationellt vatten från Göteborgs hamn (vi vill ju inte att de ska flyta runt i Östersjön med stor risk att de kommer tillbaka hit.), man bogserar hela vägen till Atlantströmmen, sen sköter strömmen var de hamnar.
2014-04-26, 11:43
Medlem
LaScalas avatar
Nu har de förstått att det är attraktivt att bo i innerstan.

http://www.dn.se/sthlm/tiggare-bosatter-sig-i-city-lager-under-kungsbron/
Fin bild!
Gång på gång har tiggarna tvingats bort från sina olagliga bosättningar i skogar utanför innerstaden. Nu slår de upp nya läger – mitt i city.

– Money, money. Bebbe, säger en ung kvinna och håller fram handen samtidigt som hon viker undan filten pekar på sin mage
2014-04-26, 12:02
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Fin bild!
Gång på gång har tiggarna tvingats bort från sina olagliga bosättningar i skogar utanför innerstaden. Nu slår de upp nya läger – mitt i city.

– Money, money. Bebbe, säger en ung kvinna och håller fram handen samtidigt som hon viker undan filten pekar på sin mage

Skönt att också innerstaden får sin del av denna mångkultur. Det gäller att inte glömma vad romerna betytt för byggandet av Sverige.
Kan för övrig konstatera efter frekventa besök i huvudstaden under lång tid att City sunkat ner sig rejält. Klarabergsgatan och området runt centralen är ju en katastrof. Stockholms Disneyland (Gamla Stan) är det enda område som man lyckats hålla något så när rent, bortsett från alla friåkare (ocketraxi) som skjörtar upp turister med Kornhamnstorg som bas.
2014-04-26, 12:07
Medlem
lagartos avatar
Den nya sommarplågan i Sthlm City, zigenarläger under broarna....
2014-04-26, 12:11
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Skönt att också innerstaden får sin del av denna mångkultur. Det gäller att inte glömma vad romerna betytt för byggandet av Sverige.
Kan för övrig konstatera efter frekventa besök i huvudstaden under lång tid att City sunkat ner sig rejält. Klarabergsgatan och området runt centralen är ju en katastrof. Stockholms Disneyland (Gamla Stan) är det enda område som man lyckats hålla något så när rent, bortsett från alla friåkare (ocketraxi) som skjörtar upp turister med Kornhamnstorg som bas.

Gamla stan var nedlusad av vitmålade "spöken" som också lär extraknäcka som ficktjuvar, tattare som strök runt och kvinnor som kom och stack in muggar och skramlade med över oxfilén med bea framför näsan på turisterna på uteserveringarna när vi var där förra sommaren. Skulle verkligen inte påstå att det "hölls rent" där.
2014-04-26, 12:12
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Fin bild!

Äntligen! Vad kul för alla turister som ska till Stadshuset att få lite tattarkultur på köpet! Kommer säkert att bli fint att titta på på kort i Peking, Tokyo och Milano i vinter!

Och en turkisk tiggare också! Spännande med ännu fler nationaliteter som ska skrika efter folk i Stockholm!

Skämt åsido, börjar inte Centralstationen och området runt där (hej Sheraton!) och fram förbi Åhlens till Sergels torg att bli en no-go zone?
Vill minnas att det var oerhört sunkigt där för 20 år sedan med mycket missbrukare och löst folk. Sedan vet jag inte om staden, myndigheterna, polisen och köpmännen gjorde någon drive för att fräscha upp området, göra det trevligare och köra bort folk men jag tyckte att det fick ett rejält uppsving under tidigt 2000-tal. Det var helt okej att ta en runda där i väntan på tåget hem, handla böcker och tidningar på Centralen och koppla av med en kaffe.
Nu är det rena dårhuset igen med tiggare, ficktjuvar och dagdrivare och jag brukar kasta mig i en taxi så snabbt som möjligt för att komma därifrån.
Senast redigerad av JumpingJack 2014-04-26 kl. 12:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in