2014-04-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vi får se vad Smokey svarar, men Svensson har titeln viltmästare. De åker runt markerna i pickup och lägger ut åtel så klövvilt och fåglar överlever, förökar sig och blir halvtama. Röjer fram fri sikt från skjuttorn och gömslen, och en del andra sysslor.

Precis, jag känner varken GW eller Svensson vill jag tillägga utan har bara sett i intervjuer om honom och han var med i Veckans Brott när dom planterade grisen i skogen för att simulera hur lik bryts ner över tid.
Citera
2014-04-23, 17:42
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Precis, jag känner varken GW eller Svensson vill jag tillägga utan har bara sett i intervjuer om honom och han var med i Veckans Brott när dom planterade grisen i skogen för att simulera hur lik bryts ner över tid.

Det räckte väl att se på den pustande och frustande tjocksmocken i Veckans Brott för att simulera det.
Citera
2014-04-24, 14:29
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vi får se vad Smokey svarar, men Svensson har titeln viltmästare. De åker runt markerna i pickup och lägger ut åtel så klövvilt och fåglar överlever, förökar sig och blir halvtama. Röjer fram fri sikt från skjuttorn och gömslen, och en del andra sysslor.

Viltmästare är en titel som man kan få efter en eftergymnasial utbildning från antingen Svenska Jägarförbundets Öster Malma, eller den danska motsvarigheten Kalö. Det har gått lite fram och tillbaka mellan Sverige och Danmark.

In Hwan Svensson har ett gott rykte, och har tydligen skött jakten och viltvården på Elghammar på ett bra sätt, en han är inte helt okontroversiell.
Senast redigerad av Gere 2014-04-24 kl. 14:33.
Citera
2014-04-24, 16:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
In Hwan Svensson har ett gott rykte, och har tydligen skött jakten och viltvården på Elghammar på ett bra sätt, en han är inte helt okontroversiell.

Som du säkert förstår väcker det du skriver följdfrågan: På vilket sätt är han inte helt okontroversiell?
Citera
2014-04-24, 16:14
Medlem
mishimas avatar
Han påminde mig om assistenten som Lars Martin Johansson har i Den döende detektiven.
Citera
2014-04-24, 18:44
Medlem
Är Inhwan anställd av GW? Han arrenderar väl huset och marken av nån greve, är inte grabben yrkesjägare på hela Elghammar?
Citera
2014-04-24, 19:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Intervju kring Palme och kungens 357 Magnum
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18584423.ab

Hans oförmåga att inse fakta i Palmemordet är lite rörande, men mest irriterande. Påminner om stollarna i Palmemordstråden här.
Citera
2014-04-25, 14:59
Medlem
http://www.leifgwpersson.se/20april14_span.html
Citera
2014-04-26, 01:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
GW är en gåta, jag har i och för sig alltid gillat karln ända tills han tog ställning i Da Costa fallet och envist hävdade att herrarna i de anklagades bås omöjligtvis kan vara inblandade i offrets hädanfärd.

Det skulle vara förbannat intressant att få en förklaring till GW:s ståndpunkt vad gäller detta
Citera
2014-04-26, 01:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
GW är en gåta, jag har i och för sig alltid gillat karln ända tills han tog ställning i Da Costa fallet och envist hävdade att herrarna i de anklagades bås omöjligtvis kan vara inblandade i offrets hädanfärd.

Det skulle vara förbannat intressant att få en förklaring till GW:s ståndpunkt vad gäller detta

Det är väl en av de få gånger som han haft 100 % rätt. Förstår inte vad du yrar om här.
Citera
2014-04-26, 11:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jaha, så detta skulle alltså vara en av de få gånger som han haft 100% rätt, vad baserar du det där procenttalet på ?
Jag skulle snarare vilja hävda att GW:s anseende och trovärdighet har naggats i kanten när han har tagit ställning för läkarna och "deras sak"

Det är väl ett av de största justitiemorden i senare svensk kriminalhistoria. Det är väl i så fall hans tramsande runt Palme som är hans största fadäs, fast han var ju ruggigt fel ute, när det gällde Knutby också, för att bara ta ett exempel.
Citera
2014-04-26, 15:06
Medlem
William Hainess avatar
Finns en tråd för att diskutera Da Costa-fallet:

(FB) Styckmordet på Catrine da Costa 1984

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto