2014-04-26, 01:45
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Problemet för ditt "resonemang" är dock att Ryssland har skrivit under avtalet som ger de obeväpnade observatörerna rätt att befinna sig där de var. Nu ska vi dock inte skylla detta grava övertramp direkt på Ryssland, det verkar vara den mentalt sjuke "borgmästaren" som ligger bakom detta vansinnesdåd, samme man som lät röva bort och misshandla Vice-reportern under den presskonferens han själv tillkallat.

Om det inte fanns ryska specialtrupper i östra Ukraina förut kommer troligen Putin sända dit dem nu för att ta ut denna jubelidiot, han gynnar ju inte direkt Rysslands sak med sina kidnappningar av obeväpnade inspektörer och oberoende journalister....
Det är inte värre än att de "kidnappade" kan bli fria. De som blev mördade av juntans pansartrupper får aldrig livet tillbaka.
2014-04-26, 01:45
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Innan du runkar ihjäl dig så kan du fundera på hur sannolikt det är. Fattar inte hur skribenter här orkar skriva de ena runkfantasin efter den andra hur illa det skall gå för Ryssland. Inte för att jag fantiserar om det men rimligare vore att det gick åt helvete för ett land som lever på skulder långt över sina tillgångar.

Rimligt eller inte, men så det är. Det är inga fantasier eller önskemål jag skriver, utan ren och skär fakta. Ryssland är ingen ekonomisk stormakt. Den ryska ekonomin är mycket skör och känslig och kan mycket enkelt haverera.

Har jag någonstans "fantiserat" om att det ska gå dåligt för Ryssland?
Jag lider med det ryska folket och den träldom som de behöver leva under med Putin och övriga korrupta ledare. Jag gläds med det ukrainska folket som fann modet i sig och störtade en korrupt och kriminell regim. Jag respekterar Ukrainas val att transformeras till en modern stat med europeiska värderingar, likväl respekterar jag deras suveränitet och integritet. Om det är någon som "fantiserar" om att det ska gå dåligt för någon, så är det väl snarare du som hoppas på att Ukraina splittras och det ukrainska folket faller under det korrupta och kriminella ryska styret.
2014-04-26, 02:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Rimligt eller inte, men så det är. Det är inga fantasier eller önskemål jag skriver, utan ren och skär fakta. Ryssland är ingen ekonomisk stormakt. Den ryska ekonomin är mycket skör och känslig och kan mycket enkelt haverera.

Har jag någonstans "fantiserat" om att det ska gå dåligt för Ryssland?
Jag lider med det ryska folket och den träldom som de behöver leva under med Putin och övriga korrupta ledare. Jag gläds med det ukrainska folket som fann modet i sig och störtade en korrupt och kriminell regim. Jag respekterar Ukrainas val att transformeras till en modern stat med europeiska värderingar, likväl respekterar jag deras suveränitet och integritet. Om det är någon som "fantiserar" om att det ska gå dåligt för någon, så är det väl snarare du som hoppas på att Ukraina splittras och det ukrainska folket faller under det korrupta och kriminella ryska styret.
Ta det kort så vi inte går off men vad är det för (ekonomisk) träldom som det ryska och ukrainska folket lider under som inte gäller för det amerikanska och svenska folket?
2014-04-26, 02:02
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Jag gläds med det ukrainska folket som fann modet i sig och störtade en korrupt och kriminell regim.
De störtade en korrupt och kriminell regim och ersatte den med en annan korrupt och kriminell regim.
2014-04-26, 02:04
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ta det kort så vi inte går off men vad är det för (ekonomisk) träldom som det ryska och ukrainska folket lider under som inte gäller för det amerikanska och svenska folket?

Den "ekonomiska träldomen" måste bestå i räntan på stadsskulden som de är tvugna att betala.
2014-04-26, 02:10
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
De störtade en korrupt och kriminell regim och ersatte den med en annan korrupt och kriminell regim.

Så mr Putin som är utrikes ifrån är den rätta lagliga personen att tillsätta nya regimen i Ukraina???

För helvete när jag får se en Ukrainare ropa på Putin att komma dit först då är han välkommen in. Vi har hört och läst om mängder med Ukrainare som vill att EU skall hjälp dem. Nämn en enda Ukrainare som högt och tydligt begärt att Ryssland skulle hämta dit sin armé och parkera den utanför Ukrainas gräns? Finns ingen och detta skulle de ha sagt och yrkat för INNAN Putin kom med sin armé. Efteråt är inte samma grej då är det ett fabricerat behov.

Och nu skall kuken Putin skapa ett eget internet Jösses så korkad den mannen blev på bara ett par månader

http://www.dn.se/nyheter/varlden/putin-cia-ligger-bakom-internet/
2014-04-26, 02:11
Medlem
Har inte följt utvecklingen på sistone men kan någon insatt tala om för mig om invasion är nära förestående?
2014-04-26, 02:13
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:

De har ersatt den med en interimsregering och interimspresident i väntan på nyval.
Vill inte ge mig på att bedöma det tillfälliga styret, då det gått alldeles för kort tid, men några bevis på kriminella eller korrupta handlingar har vi inte sett. Och viktigast av allt är just det att de är tillfälliga.

Citat:

Jo, men tjena.. och så bor du trots allt i Sverige
2014-04-26, 02:15
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Du ryssrunkare där. Hur många länder av Estland, Lettland, Littauen, Polen, Ungern, Rumänien, Tjekien, Slovakien och Vitryssland önskar ha ökad hjälp av Putin? Jo det är bara Vitryssland för de har låtit alla sina ledare korrumperas av Putin och så är deras ekonomi sämst i området. Är det så konstigt att förstå att Ukrainare har sett detta och vill för sitt liv inte längre vara en Putin lydstat som Vitryssland utan mera fria som de övriga forna östländerna. Är det USA och EUs fel att folket vill närma sig väst verkligen???
2014-04-26, 02:17
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Har inte följt utvecklingen på sistone men kan någon insatt tala om för mig om invasion är nära förestående?

om man i så många månader samlat så mycket vapen och materiel strax utanför östra Ukraina UTAN att det finns något hot mot Ryssland så .... kan man nog med 95% säkerhet säga att en invasion är mycket nära förestående. Krim har redan tagits med våld och nu väntar östra Ukraina
2014-04-26, 02:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Den "ekonomiska träldomen" måste bestå i räntan på stadsskulden som de är tvugna att betala.
Man kan fundera på om ett krav från IMF på att folket skall betala dubbla gaspriser lättar på träldomen.
2014-04-26, 02:24
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Jo, men tjena.. och så bor du trots allt i Sverige
Så du hade inget vettigt svar? Det var väl det jag tänkte. Ungefär som Kulturnyheterna på SVT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in