Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Innan du runkar ihjäl dig så kan du fundera på hur sannolikt det är. Fattar inte hur skribenter här orkar skriva de ena runkfantasin efter den andra hur illa det skall gå för Ryssland. Inte för att jag fantiserar om det men rimligare vore att det gick åt helvete för ett land som lever på skulder långt över sina tillgångar.
Rimligt eller inte, men så det är. Det är inga fantasier eller önskemål jag skriver, utan ren och skär fakta. Ryssland är ingen ekonomisk stormakt. Den ryska ekonomin är mycket skör och känslig och kan mycket enkelt haverera.
Har jag någonstans "fantiserat" om att det ska gå dåligt för Ryssland?
Jag lider med det ryska folket och den träldom som de behöver leva under med Putin och övriga korrupta ledare. Jag gläds med det ukrainska folket som fann modet i sig och störtade en korrupt och kriminell regim. Jag respekterar Ukrainas val att transformeras till en modern stat med europeiska värderingar, likväl respekterar jag deras suveränitet och integritet. Om det är någon som "fantiserar" om att det ska gå dåligt för någon, så är det väl snarare du som hoppas på att Ukraina splittras och det ukrainska folket faller under det korrupta och kriminella ryska styret.