2014-04-25, 21:22
Medlem
2012 spelade både George Mourad och Sharbel Touma i Allsvenskan för Syrianska. Touma spelar kvar men Mourad är numera tillbaka i Göteborg och spelar för ÖIS. Båda har representerat svenska landslaget. Vet inte om det varit uppe tidigare i tråden men: Är någon av dessa släkt med de inblandade? Eller är Mourad och Touma som syrianska varianter av "Andersson" och "Johansson"?
Spelar kanske ingen större roll för fallet men alltid intressant med parallelfall och liknande kopplingar till tidigare händelser. Vi har ju de tidigare morden på Moussabröderna där en av dom spelade i Assyriska och den förre tränaren i Syrianska har en bror som är ledare i ett stort kriminellt gäng (minns inte vilket - Hells Angels eller Syrianska Brödraskapet eller nåt sånt?).
Vad är kopplingen till fallet?: Mourad lämnade Syrianska (och Touma) samma år som släkterna Mourad och Touma bröt med varandra vilket till slut ledde till storbråket och morden. Vore därmed intressant att veta om fotbollsspelarna är släkt med släkterna Mourad och Touma i Norrköping.
Citera
2014-04-25, 21:45
Medlem
Syrianonymouss avatar
Burkgurka

Nej fotbollsspelarna är inte släkt med familjerna i denna konflikt. Touma och Mourad är väldigt vanliga namn bland syrianer.
Citera
2014-04-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Med kärringen menar jag mamman till bröderna.

Det sägs att mamman till bröderna ringde till BOs familj och sa "kom hit om ni är män". Jag menar INTE kvinnan som var gift mer George

OK, jag missförstod vad du menade med ''kärringen''. Men jag inte hört någonting om att de två GMs gemensamma mamma skulle ringt BOs familj. Den ena GM är väl Milad - är han inte 40 plus ...Hur gammal är mamman i så fall. Visst kan hon vara 60 år om Milad är det yngsta barnet. Men vad heter mamman i så fall om hon ens lever, och vad säger pappan, om han är i livet.
Citera
2014-04-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
OK, jag missförstod vad du menade med ''kärringen''. Men jag inte hört någonting om att de två GMs gemensamma mamma skulle ringt BOs familj. Den ena GM är väl Milad - är han inte 40 plus ...Hur gammal är mamman i så fall. Visst kan hon vara 60 år om Milad är det yngsta barnet. Men vad heter mamman i så fall om hon ens lever, och vad säger pappan, om han är i livet.

Jag vet inte vad hon heter med så stod det todigare i tråden. Inte så långt bak.
Citera
2014-04-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag vet inte vad hon heter med så stod det todigare i tråden. Inte så långt bak.

Jag ser det nu. Hon är bara 59 är. Är det hon som hetsat sina söner att döda så får hon leva med det. Hennes söner kommer att sitta i fängelse ganska länge, hon är nog död innan de muckar. Hoppas att det var värt besväret för henne. Om det nu var hon som satte i gång det hela.
Citera
2014-04-25, 22:44
Medlem
Snabel-as avatar
http://www.corren.se/ostergotland/norrkoping/polis-forsokte-radda-liv--blev-angripen-6917656-artikel.aspx

Ja så här det fungerar idag, ej dock förvånad när det gäller vissa grupperingar...
Citera
2014-04-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabel-a
http://www.corren.se/ostergotland/norrkoping/polis-forsokte-radda-liv--blev-angripen-6917656-artikel.aspx

Ja så här det fungerar idag, ej dock förvånad när det gäller vissa grupperingar...

Hur man än gör som polis är det fel.
Har dem här människorna som är kritiska mot polisen ingen skam i kroppen.
Citera
2014-04-25, 23:35
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Over0and0out
Hur man än gör som polis är det fel.
Har dem här människorna som är kritiska mot polisen ingen skam i kroppen.

Polisen får inte kritisera invandrare det är olagligt.
Citera
2014-04-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Polisen får inte kritisera invandrare det är olagligt.
Är dem inte människor kanske . Gere man sig på en polisman som försöker hjälpa på plats där människor skjutits och knivskurits har man inte alla hästar hemma.
Citera
2014-04-26, 00:07
Medlem
Tragiskt att situationen var sådan att även polisen blev attackerad. Det gör att risken finns att polisen kommer införa säkerhetsåtgärder som i praktiken innebär att de istället inväntar förstärkning alltmedan de i nästa bråk fortsätter att slå ihjäl varandra.
Citera
2014-04-26, 00:09
Medlem
Ur Correns artikel:

"Under tiden så rasar stenar och faller järnrör mot de här personerna, berättar Erik Thulin."

Rasar och faller? Det var bara oturliga olyckor då alltså?

Citera
2014-04-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frois
Ur Correns artikel:

"Under tiden så rasar stenar och faller järnrör mot de här personerna, berättar Erik Thulin."

Rasar och faller? Det var bara oturliga olyckor då alltså?

Oavsett vad några idioter tycker och skriver så fattar alla att det inte är polisens fel att folk vill ha ihjäl varandra. Det finns inga poäng för SD att hämta här. Därför borde vi kanske koncentrera oss på brottet. Vet någon om dessa två familjer hade drabbat samman tidigare också och finns det någon som vet vad G. Mourads f.d. hustru heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in