2014-04-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Syrianer då, typo!

Jalla, aboo det heter stavfel på svenska

Kommer kärringen att åtalas för att hon bad dom mördade komma till platsen?
Senast redigerad av Macca2013 2014-04-25 kl. 18:12.
Citera
2014-04-25, 18:14
Medlem
Outbacking.s avatar
NT
Citat:
Två bröder häktade i mordutredningen.

Hittills i utredningen har åtta personer varit frihetsberövade. Sex av dem har släppts, men är fortfarande brottsmisstänkta. Polisen utesluter inte att fler misstänkta kan komma att frihetsberövas.
Åtal mot de båda bröderna ska vara väckt senast den 23 maj. Allt talar dock för att åklagarna kommer att behöva mer tid på sig för att kunna väcka åtal.
Aftonbladet
Citat:
– Vi närmar oss ett par hundra förhör. Vi börjar få en rätt så bra bild av vad som hänt, säger Anne Asp, områdeschef hos polisen, på en presskonferens.
Erik Thulin, informatör vid polisen, "vill skingra flera rykten, som det om att en tredje person skulle ha dödats, vilket polisen inte vet någon om".
Citat:
– De här ryktena är farliga, för situationen är väldigt het och vi vill inte att den ska eskalera.
Citera
2014-04-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jalla, aboo det heter stavfel på svenska

Kommer kärringen att åtalas för att hon bad dom mördade komma till platsen?

Vad kan man tänkas åtala henne för? Oavsett åtal eller inte lär det ju inte bli någon fällande dom...
Citera
2014-04-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Vad kan man tänkas åtala henne för? Oavsett åtal eller inte lär det ju inte bli någon fällande dom...

Medhjälp? Förberendande? Nåt måste kunna gå för man kan se det som att hon lurade dom i en dödsfälla.
Citera
2014-04-25, 18:23
Medlem
Citat:
Medhjälp? Förberendande? Nåt måste kunna gå för man kan se det som att hon lurade dom i en dödsfälla.

Vi vet väl inte ens om det stämmer? Folk sa att en tredje person hade avlidit vilket visa sig var helt fel.. Men oavsett om det stämmer, tror du hon döms för det? Jag har svårt att tro det även om jag hoppas att hon gör det (om hon är skyldig vill säga).
Citera
2014-04-25, 18:33
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porzenna
Polisen: ”Vi blev attackerade”

"Får slå sig fram

– Det är folk som slåss med olika tillhyggen, påkar och järnrör. Då hör han på radion att LKC larmar ut om skottlossning, säger Erik Thulin.

Den ensamma hundföraren hoppade ur bilen och började försöka avväpna människor på platsen. Då ser han att det ligger en skadad person på marken.

– Han får slå sig fram till den här personen, säger Erik Thulin.

Polisbilarna fastnar

När han ser att mannen är allvarligt skadad återvänder han till bilen för att hämta sin sjukvårdsväska.

– Då ser han hur de polisbilar som kommer fastnar i det här havet av människor. De försöker ta sig fram till de mest skadade, men de fastnar. Så han är fortfarande ensam i det här, säger Erik Thulin.

När hundföraren ska påbörja hjärt- lungräddning blir han anfallen från flera olika håll och måste försöka värja sig.

Polismannen ger sedan sin ficklampa till en person och ber denne lysa så att han kan se ordentligt under räddningsförsöket. Men personen springer från platsen.
"

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/polisen-vi-blev-attackerade

Det kan inte vara lätt att vara polis.

Om de agerar förebyggande så är det rasism.
Om de agerar direkt innan brotten eskalerar så är det övervåld.
I detta brott har de tydligen inte kommit tillräckligt fort

Om dessa myndiga människor med rösträtt som frivilligt gick ut på gatorna för att slåss hade låst dörren och inväntat polisen bakom låsta dörrar hade kanske polisen "kommit fram i tid" - men då hade polisen säkert varit rasister enligt kolumnisterna på AB.

All cred till de poliser som jobbar för allas vår säkerhet.
Citera
2014-04-25, 18:48
Medlem
Citat:

Såvitt jag har förstått så har offren inte gjort en fluga förnär. De är läkare och verkar inte förekomma i belastningsregistret och sonen till ett av offren har släppts nu. Han greps pga den enda anledningen att han ''hotade'' att döda någon av dem som var med på att döda hans far, i samband med att han bevittnade mordet på sin far och sin farbror. Han är bara 20 år och inte tidigare straffad. Naturligtvis var han chockad när han såg sin egen far dödas. Alla spekulationer om att han verkligen ska hämnas nu är bara trams. Antagligen är familjen T-uma som offren tillhör en helt modern familj som låter sina döttrar gifta sig med vilka de vill. ''Kärringen'' eller kvinnan som varit gift med G. Mourad hade dålig smak, valde en dålig kille och nu fick hennes släktingar betala priset. Hon lurade ingen till en dödsfälla utan betedde sig som hon blivit uppfostrad till, dvs inte undergivet utan mer som en svensk tjej. Sedan var det kanske inte så bra idé att visa fingret i kyrkan ifall Mourad familjen är religiösa. Men det tror jag inte att de är, med deras belastningsregister att döma.
Citera
2014-04-25, 19:56
Medlem
Jag har dock inte fått klart för mig exakt hur det utspela sig.. dom två döda bröderna, var det dom som åkte till GM´s föräldrars bostad med följe för att GM´s mor enligt rykte ska ha sagt "kom om ni är män"? eller är det dom mordmisstänkta som åkt till dom mördade brödernas bostad?
Citera
2014-04-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Jag har dock inte fått klart för mig exakt hur det utspela sig.. dom två döda bröderna, var det dom som åkte till GM´s föräldrars bostad med följe för att GM´s mor enligt rykte ska ha sagt "kom om ni är män"? eller är det dom mordmisstänkta som åkt till dom mördade brödernas bostad?

Nej, det vet jag inte heller och eftersom åtminstone en av de misstänkta, ''Milad'' sägs ha blivit knivhuggen också så är frågan vem det var högg honom- knappast de döda läkarna. Vi får nog vänta på domen.
Citera
2014-04-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Nu står det en syriansk folkpartist och säger att om kvinnan som gick till kyrkan med sin nya man hade varit en man så hade detta inte hänt. De kvinnor som vill begå skillsmässa i denna skitkultur, får väl ändra kön då, så slipper vi andra dras, med packets bråk på gator och torg.Nej, sätt dem på Arktis eller Antarktis, så får vi se om det är så kul med dessa släktfejder. Där kan de bygga upp sitt förbannade hedersland och sitta och huttra och värma varandra istället för att slåss och mörda.

Intressant! På vilket sätt drogs du med i detta? Är du ögonvittne till händelsen? Berätta mer i så fall.
Citera
2014-04-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Såvitt jag har förstått så har offren inte gjort en fluga förnär. De är läkare och verkar inte förekomma i belastningsregistret och sonen till ett av offren har släppts nu. Han greps pga den enda anledningen att han ''hotade'' att döda någon av dem som var med på att döda hans far, i samband med att han bevittnade mordet på sin far och sin farbror. Han är bara 20 år och inte tidigare straffad. Naturligtvis var han chockad när han såg sin egen far dödas. Alla spekulationer om att han verkligen ska hämnas nu är bara trams. Antagligen är familjen T-uma som offren tillhör en helt modern familj som låter sina döttrar gifta sig med vilka de vill. ''Kärringen'' eller kvinnan som varit gift med G. Mourad hade dålig smak, valde en dålig kille och nu fick hennes släktingar betala priset. Hon lurade ingen till en dödsfälla utan betedde sig som hon blivit uppfostrad till, dvs inte undergivet utan mer som en svensk tjej. Sedan var det kanske inte så bra idé att visa fingret i kyrkan ifall Mourad familjen är religiösa. Men det tror jag inte att de är, med deras belastningsregister att döma.

Med kärringen menar jag mamman till bröderna.

Det sägs att mamman till bröderna ringde till BOs familj och sa "kom hit om ni är män". Jag menar INTE kvinnan som var gift mer George
Citera
2014-04-25, 20:54
Medlem
zarrelitos avatar
Gick förbi en kyrkogård nyss där jag såg namnet r*mi mour*ad.. född 65. Är denna avlidna person släkt med gm? Tänkte d skiljer bara 1 bokstav i förnamn oh samma stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in