2014-04-25, 16:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fynd. Flådda djurkroppar vid p 49 i Boden. Bundna med rep. Vad är det för djur? Bisamråttor har jag svårt att tro på iaf. Mink? Iller?

Tur för KJ att han sitter där han sitter annars hade han väl blivit anklagad även för detta.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/branda-djurkroppar-undersokta-8442379.aspx

För långt norrut för att vara iller .. Mårdhundar ?
Citera
2014-04-25, 16:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
För långt norrut för att vara iller .. Mårdhundar ?

Jag skrev iller just med tanke på Team Ferrets. Var ju så airsoftgänget hette en gång i tiden. Långsökt med en symbolhandling, men mårdhunden är väl kraftigare i kroppen?
Citera
2014-04-25, 17:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag skrev iller just med tanke på Team Ferrets. Var ju så airsoftgänget hette en gång i tiden. Långsökt med en symbolhandling, men mårdhunden är väl kraftigare i kroppen?

Svårt att avgöra, mycket päls på dem - men flådda ..?
Citera
2014-04-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Att VB säger Hon är knäpp gissar jag mer på att det är AN som VB menar.
AN som troligen läst VBs fina FB inlägg om ett lyckat förhållande.

Varför skulle det inte vara möjligt att MB dödade VB på 4/5?
Rent praktiskt är det möjligt.

Att MB berättat på eget initiativ om AF betyder inte så mycket med tanke på att AF faktiskt hade polisanmält MB.
Detta uppgifter hade polisen redan.

Att MB ändrar sin historia tror jag berodde på att när MB skjutsade AN till förhör så sa hon till MB typ jag hoppas du talat sanning för det tänker jag göra. Alltså om MB och VBs relation vilket lämnade han utan alternativ. Sedan ändrade hans sig ett flertal gånger om hur ofta och när den senaste intima situationen inträffade. Om det visste ju inte AN heller.
Citera
2014-04-25, 17:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att MB ändrar sin historia tror jag berodde på att när MB skjutsade AN till förhör så sa hon till MB typ jag hoppas du talat sanning för det tänker jag göra. Alltså om MB och VBs relation vilket lämnade han utan alternativ. Sedan ändrade hans sig ett flertal gånger om hur ofta och när den senaste intima situationen inträffade. Om det visste ju inte AN heller.

Han var även noga med att beskriva att de alltid varit utomhus. Varför gjorde han det? Var höll de till på vinterhalvåret?
Citera
2014-04-25, 17:35
Medlem
Citat:
Han var även noga med att beskriva att de alltid varit utomhus. Varför gjorde han det? Var höll de till på vinterhalvåret?

Bra tanke. Dom senaste åtta månaderna under VBs liv var utomhus inte särskilt tänkbart för intima sex utövningar direkt? Alltså måste det skett inomhus ...

EDIT. Som jag uppfattade rättsläkaren var hon naken när sticken/huggen utdelades i början på maj.
Citera
2014-04-25, 19:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur menar du nu? Att KJ skulle blivit dömd även utan besudlat bagage?
Mellan de två "misstänkta" minus KJ:s bagage torde MB ligga mest pyrt till. Väl?
Jag reagerade på påståendet att MB närmast automatiskt skulle ha blivit dömd för mordet
på Vatchareeya ifall man inte råkat påträffa blodspår i KJ:s bil och fått anledning att verkligen
intressera sig för honom som flickans baneman.
Du förutsätter att det skulle ha funnits tillräckligt med graverande bevis eller indicier
pekande mot just karatetränaren om man inte hittat något bindande mot KJ.
Det är ju rent tyckande och inte grundat i faktabaserat material.
Det föreligger ju inga kända faktiska omständigheter som indikerar den mannens skuld
till flickans våldsamma död utan alltsammans handlar om spekulationer, önsketänkande och
gissningar hit och dit.

I ett tidigare inlägg riktat till mig påstod du att det var känslor och inte fakta jag grundade
det resonemanget den gången i.
Är det annat än just känslor som det baseras på när du så påfallande trosvisst vill göra
gällande förhållandet att MB alla gånger blivit dömd för styckmordet på VB i händelse
av att upptäckta spår uteblivit avseende Kristoffer Johansson?

Du och andra tycker att den där otrogne, lönnfete och osympatiske karlen borde
vara skyldig. Ni känner på er att han mer rätt som gärningsman här.
KJ ser så snäll och oförarglig ut och har inget förflutet som vittnar om några mörkare
sidor direkt. Störningarna icke att förglömma. Dessa tycks närmast helt omöjliggöra
honom i rollen som en rå, förslagen mördare med förmåga att sopa igen spår efter sig.
Störningarna står uppenbarligen lite i vägen för somliga att se klart och greppa fallets
verklige och två gånger dömde mördare. Tillsammans alltså med ett ganska så "rart"
utseende. Avsevärt lättare att skapa sig en bild av "den andre" som förövare onekligen.
Men då måste man samtidigt blunda inför allt i faktaväg som pekar i en annan, bestämd
riktning. Och det lyckas förvisso somliga rätt bra med...

Nej, om nu Kristoffer varit aningen mera omsorgsfull vid genomgången av hur det tedde
sig i bagageutrymmet på hans bil och utplånat de spår som nu råkat bli avsatta,
och undgått att hamna i polisens klor på allvar, så har vi ingenting konkret det minsta som
gör det rimligt med antagandet att därmed skulle MB kunnat bli dömd istället för mordet.
Och ingen annan heller för den delen, ty inga spår pekade i andra riktningar.

Åklagaren har angett att Micael Berg avfördes från utredningen efter bl.a. förhör
med honom och hans hustru, spaning på honom, analys av hans telefon och
signalspårningslistor samt uppvisande av kvitton från ett restaurangbesök den aktuella
kvällen. Som tingsrätten anfört tyder inte heller något på att Kristoffer Johansson
genom sitt förnekande velat skydda någon annan person som förövare. Hovrätten
instämmer mot angivna bakgrund i tingsrättens uppfattning att förundersökningen
bedrivits på ett allsidigt och förutsättningslöst sätt när det gäller att undersöka och
utreda alternativa gärningsmän
.

B 132-14

http://www.fildirekt.se/dl/1397723049.pdf
Citera
2014-04-25, 19:56
Medlem
Som motiv för MB att dräpa VB har vissa här i tråden framfört att MB ville dölja relationen med VB för AN. Jag kan konstatera att MB i så fall inte varit speciellt klartänkt i dessa Internet- och Flashbacktider. Vissa har ju även framfört hur förslagen han var. Roade mig med att kolla hur länge det tog innan relationen blev avslöjad här på Flashback. Den 8 maj 2013, 5 timmar efter det att tråden öppnades, avslöjade Unni relationen för hela Sverige (inlägg 12). Ändå var ju frågan bara om ett försvinnande just då.
Sensmoral: Om du har ett äventyr vid sidan om, försök att avsluta förhållandet på ett kultiverat sätt om du vill dölja den för din partner. Se till att det inte händer hen något eftersom din hemliga relation obarmhärtigt kommer att avslöjas. Tusen ögon på Flashback ser mer än vad man kan ana.

Jag kan för allt i världen inte tro att MB skulle ha mördat VB bara för att hindra att AN fick reda på otroheten. Det är att underskatta MB:s förståndsgåvor om man tror detta om honom.
Citera
2014-04-25, 20:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Som motiv för MB att dräpa VB har vissa här i tråden framfört att MB ville dölja relationen med VB för AN. Jag kan konstatera att MB i så fall inte varit speciellt klartänkt i dessa Internet- och Flashbacktider. Vissa har ju även framfört hur förslagen han var. Roade mig med att kolla hur länge det tog innan relationen blev avslöjad här på Flashback. Den 8 maj 2013, 5 timmar efter det att tråden öppnades, avslöjade Unni relationen för hela Sverige (inlägg 12). Ändå var ju frågan bara om ett försvinnande just då.
Sensmoral: Om du har ett äventyr vid sidan om, försök att avsluta förhållandet på ett kultiverat sätt om du vill dölja den för din partner. Se till att det inte händer hen något eftersom din hemliga relation obarmhärtigt kommer att avslöjas. Tusen ögon på Flashback ser mer än vad man kan ana.

Jag kan för allt i världen inte tro att MB skulle ha mördat VB bara för att hindra att AN fick reda på otroheten. Det är att underskatta MB:s förståndsgåvor om man tror detta om honom.
Du verkar påläst. Nu är väl inte M*ts Brisenf*lt från Färöarna den MB det skrivs om just nu, men mannen från Färöarna är säkert begåvad till skillnad från Bodens MB.
Citera
2014-04-25, 20:05
Medlem
Clavells avatar
Citat:

Nja, Unni skrev

"Undrar hur hennes relation till en viss man på hennes FB var. Han är i 50 års åldern. Nån som vet?"

Och när någon frågade efter namn så svarade Unni

"M*ts Brisenfe*dt"

Så du får nog roa dig ett tag till.

Edit: Jag blev tvåa på bollen
Citera
2014-04-25, 20:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hovrätten
instämmer mot angivna bakgrund i tingsrättens uppfattning att förundersökningen
bedrivits på ett allsidigt och förutsättningslöst sätt när det gäller att undersöka och
utreda alternativa gärningsmän
.[/i]

B 132-14

http://www.fildirekt.se/dl/1397723049.pdf

Så säger hovrätten och har precis lika fel den här gången som den haft i flera tidigare uppmärksammade mål då Högsta domstolen beviljat resning som resulterat i friande domar. Men det mesta talar för att HD inte kommer att mästra underrätterna och ta upp VB-målet för avsyning. Jag ställde frågan till zero73; i så fall med vilken motivering? - men den frågan står obesvarad. Feldömt ? Javisst, men det föranleder ingen åtgärd från Högsta domstolens sida om inte Göran 'Vinkelkråka' Lambertz på eget bevåg tar tag i det här ..
Citera
2014-04-25, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:

Inte otrohet, men kanske en graviditet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in