2014-04-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Den för mig värsta reklamfilmen just nu är:

"Blue cheeese.. blue cheeese.... blue cheeeseeee......"

Jag får kväljningar av den kvinnan. Så otroligt vidrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Håller med ! Vad fasen går den reklamen ut på egentligen?

Hahaaaa Kan man missa vad den går ut på? Tycker den är superkul, även de andra varianterna som finns. Nästan så det roligaste med allt är att en liten läkerolgodispastill räcker knappast för att dölja om någon har så pass stinkande andedräkt som det utspelas i reklamen. Skulle kanske passa bättre som reklam för tandtråd.
Citera
2014-04-23, 14:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Hahaaaa Kan man missa vad den går ut på? Tycker den är superkul, även de andra varianterna som finns. Nästan så det roligaste med allt är att en liten läkerolgodispastill räcker knappast för att dölja om någon har så pass stinkande andedräkt som det utspelas i reklamen. Skulle kanske passa bättre som reklam för tandtråd.
Att hon har dålig andedräkt fattar jag. Men är det inte något med "sexy talk". Varför skulle man då säga Blue cheese?
Citera
2014-04-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Att hon har dålig andedräkt fattar jag. Men är det inte något med "sexy talk". Varför skulle man då säga Blue cheese?

Bara för den enkla anledningen att blue cheese stinker och vi ska förstå att hennes andedräkt stinker på så vis och det är det enda mannen kan tänka på och hör i sitt huvud. Finns en annan version där någon säger garlic.
Citera
2014-04-23, 17:21
Medlem
Emlows avatar
Kan hålla med om att Telenor-reklamen är så sjukt irriterande. Känner obehag när jag tittar på den där dysfunktionella internet-familjen. Stänger av direkt.
Citera
2014-04-23, 17:30
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Hatar sådant beteende..? Ja, men nu är det ju en komisk situation som spelas av skådespelare. Klart man skulle hata sådant om det hände en själv i verkligheten. Men nu är det ju inte så. Jag tycker den är bra och stör mig inte på någonting i den filmen.
Ja, jag hatar sådant beteende. Om det nu är skådespelare, vanliga svenssons eller kungen spelar ingen roll. Det är förjävligt.
Citera
2014-04-23, 19:58
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Ja, jag hatar sådant beteende. Om det nu är skådespelare, vanliga svenssons eller kungen spelar ingen roll. Det är förjävligt.

Okej. Men vilket beteende är det du hatar? När folk lägger plånboken i brödrösten?
Eller menar du när folk fokuserar för mycket på mobilen rent allmänt? Det kan jag isåfall förstå..
Citera
2014-04-23, 20:56
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Okej. Men vilket beteende är det du hatar? När folk lägger plånboken i brödrösten?
Eller menar du när folk fokuserar för mycket på mobilen rent allmänt? Det kan jag isåfall förstå..
Det händer inte så ofta att man får beskåda att någon lägger plånboken i brödrosten.

Alternativ nummer två, telefonfixeringen som blivit, usch.
Citera
2014-04-23, 22:09
Medlem
Corrans avatar
Detta är ju helt sjukt!

Jag mår fysiskt ILLA av Telias Pepptekpapreklam. Får riktig panik i kroppen av den...så läser jag på youtube
"Mycket mycket fint.
Det car längesen en reklam träffade mig så hårt
Bra gjort "

Hur kan en reklam...en sådan, "träffa en hårt". Och det är många som gillat den?

Jag skiter om människan ska gråta över att hon är gay eller vad de nu är hon "inte orkar". De är inte de...förutom att Telia säkert vill spela på att sånt går hem bland alla PK.

Nej, det är att man ska kastas in i nåt äckligt dravel om nån kärring som spelar över...sitter på toa. Och sen kommer mannen som inte kunnat sova hela natten...bara för att legat å funderat på OM HON SAGT NÅT ÄÄLLÈÈR?!

För det som är det viktiga. VEM FAN BRYR SIG?!?!?!
Citera
2014-04-24, 00:23
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Detta är ju helt sjukt!(

Jag håller helt med dig. Man undrar ju vad för slags bondhåla tjejen bor i där man tydligen riskerar lynchning om man gillar andra tjejer? Som du säger, vem fan bryr sig?

"Jag orkar inte längre " ehh okej... normalt? Så otroligt fjantigt.. Men men, som du säkert vet är folk i allmänhet idioter och det är därför reklamen fungerar utmärkt på målgruppen.

Och kompisen som stöttat hela natten och kläcker ur sig klyschan "Du mår ju bara sämre om du inte berättar"... Alltså LOL.

Fattar verkligen inte vad grejen är. Jonas Gardell talar om rumpsex med Mark Levengood i TV, Babsan skuttar omkring i rosa palett-kjol och Justin Bieber har miljoner fans.. Homosexuella finns överallt utan att någon bryr sig men den här tjejen behöver 24 timmars akut krishjälp.

Allt jag kan önska är att hon faktiskt "inte orkar längre" så man slipper skiten.
Citera
2014-04-25, 15:33
Medlem
Citat:
Jag håller helt med dig. Man undrar ju vad för slags bondhåla tjejen bor i där man tydligen riskerar lynchning om man gillar andra tjejer? Som du säger, vem fan bryr sig?

"Jag orkar inte längre " ehh okej... normalt? Så otroligt fjantigt.. Men men, som du säkert vet är folk i allmänhet idioter och det är därför reklamen fungerar utmärkt på målgruppen.

Och kompisen som stöttat hela natten och kläcker ur sig klyschan "Du mår ju bara sämre om du inte berättar"... Alltså LOL.

Fattar verkligen inte vad grejen är. Jonas Gardell talar om rumpsex med Mark Levengood i TV, Babsan skuttar omkring i rosa palett-kjol och Justin Bieber har miljoner fans.. Homosexuella finns överallt utan att någon bryr sig men den här tjejen behöver 24 timmars akut krishjälp.

Allt jag kan önska är att hon faktiskt "inte orkar längre" så man slipper skiten.

Det är ju inte heller så att bruden ska "komma ut" inför sina åldrade stockkonservativa ultrareligiösa föräldrar, eller att hon måste erkänna för en snubbe hon redan är gift med att hon egentligen är lesbisk och inlett ett förhållande med hans syster.... DÅ skulle jag kunna fatta en viss ångest för att berätta.
Men nu är det ju kollegorna på hennes jobb, hallå! Största problemet verkar ju vara att en kollega hela tiden frågar: Har du träffat nån kille än?
Då menar väninnan att "fatta vad skönt om du berättar så SLIPPER du det!"

Men för i helvete, berätta då bara! Ska det ta en natt att komma fram till det.
Citera
2014-04-25, 15:54
Medlem
brianmolkos avatar
Reklam för tvättmedel, en kille går på gatan med sin tjej, han råkar trampa på ett krullhuvuds skateboard åker iväg och krockar med en massa olika människor, sen är hans skjorta smutsig och fläckig(som han fått när han krockade med de andra människorna) och tvättmedelet ska kunna ta hand om slla sorters fläckar
Jobbiga är de hela tiden måste skrika i reklamen aaaaaah när de krockar
Citera
2014-04-25, 16:07
Medlem
Lokasyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Reklam för tvättmedel, en kille går på gatan med sin tjej, han råkar trampa på ett krullhuvuds skateboard åker iväg och krockar med en massa olika människor, sen är hans skjorta smutsig och fläckig(som han fått när han krockade med de andra människorna) och tvättmedelet ska kunna ta hand om slla sorters fläckar
Jobbiga är de hela tiden måste skrika i reklamen aaaaaah när de krockar

Det som jag inte fattar med denna reklam är att efter tröjan (i reklamen) tvättats så ser man ju klart och tydligt att det fortfarande är fläckar på den....Hur tänkte dom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in