Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
1. Vet du hur många SMS som skickades mellan VB/MB 2-4/5 87 sms
2. VB hade fått sluta träna i Boden enligt FS i slutet av april början av maj.
3. VB har outat deras relation på FB.
4. VB hånar AN/MB öppet på FB
5. VB har hotat en annan om våldtäkt (vem vet om hon hotat MB med samma?)
MB trodde att ingen kände till hans och VBs relation.
6MBs mobil är totalrensad 30/4 och det finns inte ett spår av VB i den.
MB uppger att till FS att VB slutat träna på klubben.
7. VBs mobil försvinner spårlöst. Han kanske höll tummarna att polisen aldrig skulle få reda på att relationen existerat.
Läs detta inlägg:
Mina fetningar:
1. Många, men som vissa av oss tjatat om intill förbannelse så var det inte många SMS sista veckorna ställt i relation till hur många SMS som utväxlades under andra veckor i mätperioden om ca 3 månader.Det är en helt ogrundad slutsats därför att påstå på basis av SMS:en att deras relation "kulminerade", "nådde en kritisk punkt" eller något liknande.
2. Du kanske har glömt vår tidigare inläggsväxling i detta, men jag hävdar att detta är en felaktig slutsats som baserar sig på en felaktig årtalsuppgift i förhöret med "FS" (
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) ). Flera saker talar för det, bl a att tränaren i Luleåklubben sa att VB börjat träna hos dem 1 år tidigare efter nån typ av konflikt och att det helt enkelt blir för många saker som ska ha hänt på endast 1-1,5 månad: FS ska ha börjat i klubben, hunnit bli "kompis" med VB och lärt känna MB så bra att hon redan masserat honom flera gånger. Vad som än hände här och så hände det alltså INTE strax innan VB:s försvinnande
3. En öppen outning på Facebook? Det har jag helt missat - länk tack!
4. Har jag också missat - länk tack!
5. Ren spekulation och det är i så fall väldigt märkligt att ingenting i deras bevarade FB-konversation ens antyder att hon skulle ha gjort något sådant
6. Fel - han hade kvar kontakten men själva SMS:en var raderade. Tillsammans med de allra flesta SMS till/från andra kontakter. Av mängden kontakter och innehållet i telefonen går det att dra slutsatsen att han raderade regelmässigt, även om det inte går att utesluta att han ville dölja spår av deras förhållande.
7. Tja, han ljög ju bevisligen i första förhöret. Men sen tycks han ha insett att det inte skulle hålla och berättade därför i nästa förhör, senare på dagen om relationen. Han berättade här också på eget inititativ om episoden med A. Flygare och att han då hotade honom till döden. Ingenting i detta beteende bevisar något åt något håll. Han kan förväntas göra så här oavsett om han bara är en kåtbock som blir rädd att avslöjas med brallorna nere, eller en person som försöker dölja ett brott. Fast personligen har jag ju hela tiden tyckt att hela beteendet stämmer oerhört illa med Berg som förövare. Han ska då alltså ha mördat henne nån gång på lördagkvällen. Han skulle i så fall naturligtvis inse att polisen kommer att kontakta honom, om inte annat när de går igenom hennes dator med FB-konversationen. Varför då ljuga i första förhöret? Svaret kan bara bli en av de långsökta konspirationsteorierna: Han ljuger för att verka mer trovärdig. Precis som han bara kan presentera ett halvkrattigt alibi utan detaljer för att verka mer trovärdig än om han hade ett väldigt detaljerat. Samma person som redan då varit och smetat blod i bakluckan på en lätt autistisk killes bil för att att han hoppas polisen ska göra husrannsakan hos honom. Men för att inte bli för genomskinlig så säger han att hans minnesbild av SMS:en som skickades var något om "Hon är knäpp", inte "Han".
Fler punkter kan läggas till, men jag tycker inte det behövs. Hela scenariot är bara osannolikt trams alltsammans ändå.