2014-04-25, 13:20
  #75529
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tack för epitetet. Det är ömsesidigt.

MrFail missar konstant liknande saker när det passar hens agenda - därav min omskrivning.

Är man inte bättre påläst och sprider dynga, såsom tredjehandsuppgifter och påståenden om existerande facebook-outningar inte existerar, får man räkna med kritik.
Din uppgift om att det är en andrahandsuppgift är väl precis lika fel. Eller vad finns det som säger att vittnesförhör i TR är mer rätt än vittnesförhör i FUP.
Var har MrFold skrivit att facebook-outningar inte existerar? Det har jag missat (medveten om att jag riskerar en för att jag inte kommer ihåg alla MrFolds inlägg utantill).
Citera
2014-04-25, 13:20
  #75530
Medlem
henkesss avatar
Svårt att släppa AB ändå. Våldsam och stökig person. Började ju inte bra att han ljög om sms kontakt med VB. Klart som fan han kände till hans farsas pågående relation med VB. Varför förneka allt det där? Kan det va så att han haft sex med VB. Låter som han döljer något. Är säker på att det var AB som skrev " JAG fäller inte en tår!!!!" "Jag skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!" Även fast AN säger att det var hon.. Familjen berg gillade verkligen inte VB, och inte KJ heller. Kan det vara fler ovänner VB skaffat på sig? Hon verkade vara lite av en mytoman, och rätt jobbig. Nu så talar ju allt för att det är KJ. Men vore snopet om AB också vore inblandad.
Annars så kanske AB kan hålla inne med viktig information.
Förhöret med AB kunde ha gjorts bättre.
__________________
Senast redigerad av henkess 2014-04-25 kl. 13:33.
Citera
2014-04-25, 13:22
  #75531
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vad vet du om det? Om KJ öht inte hade existerat, hade åklagarna fortfarande inte utrett MB djupare?
Hade inte KJ:s bagage dykt upp, hade dessa damer nog fått tag tag i den biten också, om än så motbjudande. Polisutredningen hade fortgått, med eller utan deras ledning. Och nog sticker MB ut alltid och på det mördas objektet för hans husliga frid.
Han uppgav själv att han kände sig..pressad (tror jag det var).


Jag vet det. Så du har stor fantasi och önskar att det vore så. Nej, MB va inte intressant efter man hört honom. Lägg ner det där skitpratet för det hade inte räckt för en häktning ens. Dom hade inget på honom som skulle drivit fallet vidare. Ja, självklart kan man vara pressad eftersom man varit otrogen. Men otrogen är inte mord vet du! Ni verkar inbilla er att de NI tycker ska vara skyldiga ska utredas vidare, men det fungerar inte så. Han är inte i närheten av misstanke och notera detta nu det fanns inget på MB som tydde på inblandning. Så nej, den skyldige sitter häktad ännu och väntar på laga kraft sen blir det Kumla för utredning ingenting annat.

Du verkar ha fått en oskyldig man på hjärnan och i någon slags fantasi så tvingar du dig påstå att han har med det här mordet att göra. Du har inte fattat att utredningen hade snart legat på is om man inte fått in KJ på sannolika skäl misstänkt för mord. Jag tycker det är dags att sluta peka ut oskyldiga utan minsta underlag. Det är ingen som har visat en omständighet som säger att familjen karate är inblandade. Det är mest egna vantolkningar om sms trafik och restauranger, och annat trams.

Kom igen då du har teknisk bevisning i form av spår. Eller ett vittne eller något annat som tyder på något. Romanstoffet är uruselt från er alternativteoretiker.
Citera
2014-04-25, 13:24
  #75532
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, du har fått allt om bakfoten.
Det är inte enbart besudlingar i hans bagage som ger en fällande dom. MB låg aldrig pyrt till och skulle inte legat pyrt till även om KJs bagage va tomt. Fattar du inte eller vill du inte fatta?
Det va inte så att man hade något på MB som tyder på hans inblandning. Många försöker förklara för dig men du fattar tydligen inte. Hade inte KJ fällts hade man inte haft någon gm.
Det är felaktigt att påstå att man tror mycket i fallet man har konstaterat faktum vem som är skyldig inget annat. Skriv en bok eller vad som helst men någon MB kan du direkt glömma i ett verkligt perspektiv.

Du har ju nästan humor MrsMagoo - att påstå att inte MB låg pyrt till var verkligen kul.

1) MB hade span på sig
2) Polisen beslagtog hans mobil
3) Han var på anhållandeförhör
Citera
2014-04-25, 13:26
  #75533
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Din uppgift om att det är en andrahandsuppgift är väl precis lika fel. Eller vad finns det som säger att vittnesförhör i TR är mer rätt än vittnesförhör i FUP.
Var har MrFold skrivit att facebook-outningar inte existerar? Det har jag missat (medveten om att jag riskerar en för att jag inte kommer ihåg alla MrFolds inlägg utantill).

Föregående sida: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Citat MrFold:
Citat:
3. En öppen outning på Facebook? Det har jag helt missat - länk tack!
Citera
2014-04-25, 13:26
  #75534
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är två domstolar som sagt sitt tillräckligt i skuldfrågan?

Aftonbladet: Frias efter tio år i fängelse

Eller kan man vara oskyldig trots att två domstolar varit övertygade om motsatsen?
Det tog en timme längre än jag trodde innan du skulle upptäcka den domen. Blivit lite vårloj?
Naturligtvis kan man vara oskyldig även om man dömts i två instanser. Att ta det som intäkt för att i princip aldrig döma någon som inte erkänner tror jag vore ett betydligt större hot för rättssamhället än till och med en friande morddom.
Att det är Thomas Olsson som var advokat här också är ingen tillfällighet. Sveriges bästa!
Citera
2014-04-25, 13:26
  #75535
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det är väl därför vi sitter här och diskuterar - vi tycker olika.
Bevisläget är under all kritik och det diskuterades det nog livligt om även i HovR. Sedan måste de ju enas kring något och få det på pränt - och därmed det. Det är domen vi tar del av, inte diskussionerna kring den.


Tycker olika? Nej, en del är väl medvetna om vad som gäller vid en mordutredning och andra drar till proffstyckandet som något slags faktum för mord.
Nej bevisläget är solklart läs vad domstolarna skriver i stället. Övertygande bevisning.

Att Boden haveristerna och Marina haveristerna drar alla kort som finns hjälper inte för argumenten är korkade osakliga och totalt vilseledande. Sladdersnurran och co är här för att dom fick ett svidande nederlag i Marina. Det är mest skitprat som inte höll där fälldes också deras telning,. och med HD som hjälp.


Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har ju nästan humor MrsMagoo - att påstå att inte MB låg pyrt till var verkligen kul.

1) MB hade span på sig
2) Polisen beslagtog hans mobil
3) Han var på anhållandeförhör


Du fattar inte att det hade gett noll resultat va? Du är för korkad för att fatta bara. Ingen orkar snart att förklara heller. Sitt där KJ är dömd och det håller stentätt. Du är klart ute i periferin och spelar harpa. Anhölls MB?
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-25 kl. 13:31.
Citera
2014-04-25, 13:30
  #75536
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
DSM är som du skriver en diagnosmanual och nu är man inne på DSM V (5). I DSM 1-4 har inte affektivt syndrom funnits med som diagnos, men i DSM V, som kom för ungefär ett år sedan om jag inte är ute och cyklar, finns det med. Jag undrar om hovrätten vågat använda hans påstådda affektiva beteende för en dråpdom om inte affektivt syndrom smitit in i DSM V.

Tror de har plöjt igenom den, ja.
Citera
2014-04-25, 13:33
  #75537
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Föregående sida: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Citat MrFold:
Hur kan du få:

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
3. En öppen outning på Facebook? Det har jag helt missat - länk tack!
till
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
påståenden om existerande facebook-outningar inte existerar

MrFold har inte påstått något mer än att han inte sett det själv och därför vill ha en länk. Snacka om att du förvanskar fakta för att passa din egen agenda.
Citera
2014-04-25, 13:38
  #75538
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag vet det. Så du har stor fantasi och önskar att det vore så. Nej, MB va inte intressant efter man hört honom. Lägg ner det där skitpratet för det hade inte räckt för en häktning ens. Dom hade inget på honom som skulle drivit fallet vidare. Ja, självklart kan man vara pressad eftersom man varit otrogen. Men otrogen är inte mord vet du! Ni verkar inbilla er att de NI tycker ska vara skyldiga ska utredas vidare, men det fungerar inte så. Han är inte i närheten av misstanke och notera detta nu det fanns inget på MB som tydde på inblandning. Så nej, den skyldige sitter häktad ännu och väntar på laga kraft sen blir det Kumla för utredning ingenting annat.

Du verkar ha fått en oskyldig man på hjärnan och i någon slags fantasi så tvingar du dig påstå att han har med det här mordet att göra. Du har inte fattat att utredningen hade snart legat på is om man inte fått in KJ på sannolika skäl misstänkt för mord. Jag tycker det är dags att sluta peka ut oskyldiga utan minsta underlag. Det är ingen som har visat en omständighet som säger att familjen karate är inblandade. Det är mest egna vantolkningar om sms trafik och restauranger, och annat trams.

Kom igen då du har teknisk bevisning i form av spår. Eller ett vittne eller något annat som tyder på något. Romanstoffet är uruselt från er alternativteoretiker.

Nu glömmer du att MB var först av två att bli påspanad och hade åklagarna inte hittat något (tagit ställning) mot KJ, hade de snällt fått utreda MB igen, fast på ett djupare plan. Annat vore ju tjänstefel.
Det har kacklats om indiciemål bak och fram här i tråden och så länge det är KJ som åker dit är OK, MB får det inte andas om trots en pågående konflikt med offret. Mycket egendomlig inställning må jag säga.
Citera
2014-04-25, 13:40
  #75539
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu glömmer du att MB var först av två att bli påspanad och hade åklagarna inte hittat något (tagit ställning) mot KJ, hade de snällt fått utreda MB igen, fast på ett djupare plan. Annat vore ju tjänstefel.
Det har kacklats om indiciemål bak och fram här i tråden och så länge det är KJ som åker dit är OK, MB får det inte andas om trots en pågående konflikt med offret. Mycket egendomlig inställning må jag säga.
Jag är ganska säker på att polisen först spanade på KJ och sen bytte till MB för att slutligen byta tillbaks till KJ. Om jag har fel får någon gärna rätta mig.

Edit:
Polisen spanade på KJ 9-12 maj. Sen bytte de till MB. Jag har inte sett någon uppgift om att polisen spanat på MB före 9 maj.
__________________
Senast redigerad av Clavell 2014-04-25 kl. 13:43.
Citera
2014-04-25, 13:40
  #75540
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det tog en timme längre än jag trodde innan du skulle upptäcka den domen. Blivit lite vårloj?
Naturligtvis kan man vara oskyldig även om man dömts i två instanser. Att ta det som intäkt för att i princip aldrig döma någon som inte erkänner tror jag vore ett betydligt större hot för rättssamhället än till och med en friande morddom.
Att det är Thomas Olsson som var advokat här också är ingen tillfällighet. Sveriges bästa!
Därför finns det anledning att diskutera en dom från två instanser. Eller ska det alltid ta slut med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in