Citat:
Ursprungligen postat av
Barbiiiie
Varför tar du inte reda på hur det egentligen ligger till innan du sitter och bedömer människor på de viset? Det var dessa bröder som påbörjade bråket redan i kyrkan? Och efter kyrkan när hans far hade försökt lösa problemet med dom, hade en av bröderna slagit honom så hårt att hans glasögon gått sönder och han börjat blöda! Sedan var det inte dom som uppsökte bröderna utan det var brödernas mamma som hade ringt och sagt "KOM HIT OM NI ÄR MÄN".
Mamman, är det Chm*une Yac*ub (*=o)?
"Lyckad" tant i så fall, manipulerar tre barn rätt in i finkan...
Får se om jag fattat rätt.
I. Det uppstår tumult i kyrkan (Påskdagen eller Annandag Påsk?), varvid bröderna - eller åtminstone en av dem - smäller till ena BO. Vi får anta att bägge BO är på "exfruns sida" så att säga.
II. På kvällen Annandag Påsk ska de bägge sidorna träffas för att sluta fred. Tyvärr tar dock representanter för bägge sidor med sig tillhyggen och bröderna tar med sig skjutvapen.
När har mamman sagt "kom hit om ni är män" och till vem? Det låter som som anstiftan eller medhjälp till mord i mina öron?
Var ägde dödsskjutningarna rum? Var det:
A. på Muraregatan där bröderna M*urads föräldrar och yngste brodern är skrivna?
B. på Generalsgatan där den äldre BO var skriven
C. på Hospitalsgatan där yngre BO var skriven eller
D. någon annanstans
Synen på vad T*mas Ku*rkis (*=o) fått vara med om har till viss del med att göra var han, pappan och farbrodern befann sig när två av dem blev skjutna, tycker jag