2014-04-25, 06:04
Bannlyst
Ögonvittne på plats säger att skytten anlände strax efter att bråket började och att denne sedan sköt två personer ( exfruns nya kille och hans bror) för att sen lasta sina vänner i bilen och fly från platsen.
Det ska alltså vara en skytt och inte två?

Mil*d mo*rad är den i trojkan som dömts för flest våldsbrott så jag sätter mina pengar på att han var skytten.

Tragiskt för barnen men jag sörjer inte . Självsanering är något vackert
Citera
2014-04-25, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Okej, då är alltså två släppta..
20 årige T*mas K*urki* (son till en av de mördade)
27 årige R*bi M*urad (yngsta av de fyra bröderna)
Att sonen släpps är inte konstigt. Något annat än nödvärn eller putativt nödvärn kan det inte gärna bli. Angriparna var bevisligen livsfarliga då de dödade 20-åringens pappa. Det ger honom närmast obegränsad rätt att försvara sig.
Citera
2014-04-25, 06:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Man kan faktiskt komma undan med nödvärn även med ett illegalt skjutvapen om situationen varit sådan att du inte kunnat agera på annat sätt.
Du kan klara dig på "nödvärnsexcess" men du kan inte själv hävda nödvärnsexcess i rätten.
Du skulle dock ändå dömas för det olaga vapeninnehavet.
Vem skall åberopa nödvärn/nödvärnsexcess då har du tänkt dig?
Det är givetvis den som riskerar att bli fälld som själv eller genom sin advokat åberopar de förmildrande omständigheter som man vill att rätten skall ta hänsyn till.
Dvs åklagaren säger misshandel/mord - försvaret säger nödvärn och kunde svårligen besinna sig gällande övervåld - nödvärnsexcess.
Citera
2014-04-25, 07:59
Medlem
Tydligt är att båda sidor kommer yrka på nödvärn.
Familjen som attackerade och mördade de två bröderna samt även familjen som åkt hem till den kriminella "mördarfamiljen" för att reda ut osämjan.

Är samtliga inblandade syrier kriminella och återfinns i belastningsregistret?
Citera
2014-04-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Ja denna underbara människa sätter sig i en bil för att uppsöka dessa bröder tillsamman med sin far och farbror. Om han nu är en sådan underbar person varför inte prata sans med sin far och farbror, så de slapp bli dödade framför hans ögon.

Varför tar du inte reda på hur det egentligen ligger till innan du sitter och bedömer människor på de viset? Det var dessa bröder som påbörjade bråket redan i kyrkan? Och efter kyrkan när hans far hade försökt lösa problemet med dom, hade en av bröderna slagit honom så hårt att hans glasögon gått sönder och han börjat blöda! Sedan var det inte dom som uppsökte bröderna utan det var brödernas mamma som hade ringt och sagt "KOM HIT OM NI ÄR MÄN".
Citera
2014-04-25, 09:25
Medlem
Om jag har förstått detta rätt så var det helt enkelt en välplanerad avrättning av dom två bröderna för att det skulle vara en slump att just dom två dödats finns väl egentligen inte på kartan.

Då är min fråga vad i helvete kan rättfärdiga att man går in o tar livet av två bröder så här,
det måste ju typ vara maxstraffet för familjen det handlar om med tanke på den sorg o kaos det skapar i familjen..

Alltså just att dom går in o tar livet av bröderna är ju så sjukt så sjukt som det kan bli!
Citera
2014-04-25, 09:35
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbiiiie
Varför tar du inte reda på hur det egentligen ligger till innan du sitter och bedömer människor på de viset? Det var dessa bröder som påbörjade bråket redan i kyrkan? Och efter kyrkan när hans far hade försökt lösa problemet med dom, hade en av bröderna slagit honom så hårt att hans glasögon gått sönder och han börjat blöda! Sedan var det inte dom som uppsökte bröderna utan det var brödernas mamma som hade ringt och sagt "KOM HIT OM NI ÄR MÄN".

Mamman, är det Chm*une Yac*ub (*=o)?
"Lyckad" tant i så fall, manipulerar tre barn rätt in i finkan...

Får se om jag fattat rätt.

I. Det uppstår tumult i kyrkan (Påskdagen eller Annandag Påsk?), varvid bröderna - eller åtminstone en av dem - smäller till ena BO. Vi får anta att bägge BO är på "exfruns sida" så att säga.
II. På kvällen Annandag Påsk ska de bägge sidorna träffas för att sluta fred. Tyvärr tar dock representanter för bägge sidor med sig tillhyggen och bröderna tar med sig skjutvapen.

När har mamman sagt "kom hit om ni är män" och till vem? Det låter som som anstiftan eller medhjälp till mord i mina öron?

Var ägde dödsskjutningarna rum? Var det:

A. på Muraregatan där bröderna M*urads föräldrar och yngste brodern är skrivna?
B. på Generalsgatan där den äldre BO var skriven
C. på Hospitalsgatan där yngre BO var skriven eller
D. någon annanstans

Synen på vad T*mas Ku*rkis (*=o) fått vara med om har till viss del med att göra var han, pappan och farbrodern befann sig när två av dem blev skjutna, tycker jag
Senast redigerad av Ahvenmaa 2014-04-25 kl. 09:38.
Citera
2014-04-25, 09:37
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Är du på riktigt eller? Vi andra lever i året 2014. Vilket år lever du i ? 637?
Citera
2014-04-25, 09:38
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem skall åberopa nödvärn/nödvärnsexcess då har du tänkt dig?
Det är givetvis den som riskerar att bli fälld som själv eller genom sin advokat åberopar de förmildrande omständigheter som man vill att rätten skall ta hänsyn till.
Dvs åklagaren säger misshandel/mord - försvaret säger nödvärn och kunde svårligen besinna sig gällande övervåld - nödvärnsexcess.

Nej det stämmer som det är skrivet angående excess, du kan inte hävda det. Rätten tar ställning till om så är fallet, det finns även prejudikat från HD.

Brottsbalken 24:e kapitel, 6:e paragrafen
Senast redigerad av Per aspera 2014-04-25 kl. 09:41.
Citera
2014-04-25, 09:52
Medlem
Citat:

Om din kompis är så snäll och oskyldig varför följde han då med till GM's föräldrar med sin beväpnade släkt? Jag är själv "blatte" och om nåns kärring hade ringt till mig och sagt "KOM HIT OM NI ÄR MÄN" så hade jag skrattat och lagt på...
Senast redigerad av McErhan 2014-04-25 kl. 09:54.
Citera
2014-04-25, 11:27
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McErhan
Om din kompis är så snäll och oskyldig varför följde han då med till GM's föräldrar med sin beväpnade släkt? Jag är själv "blatte" och om nåns kärring hade ringt till mig och sagt "KOM HIT OM NI ÄR MÄN" så hade jag skrattat och lagt på...

Jo men du är en feg svenne utan heder och det är skillnaden mellan dig och dom

Det verkar var mycket mammorna som varit inblandade här precis som i dubbelmordet i Södertälje, har för mig att de två bröder som mördades i Södertälje också hade en morsa som hetsade sina söner
Citera
2014-04-25, 11:48
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Jo men du är en feg svenne utan heder och det är skillnaden mellan dig och dom

Det verkar var mycket mammorna som varit inblandade här precis som i dubbelmordet i Södertälje, har för mig att de två bröder som mördades i Södertälje också hade en morsa som hetsade sina söner

Eller så ser vi skillnaden mellan en jagsvag liten figur som lyder blint jämfört med en person med sunt förnuft och civilkurage.

Om nu familjeband och "heder" är så viktiga, hur ska vi, dvs samhället i övrigt, hantera de aggressiva häxor som tycker det är kul att piska upp hatstämning, men ser till att någon annan står för dödandet?

Jag ser det också som självklart att respektera mina äldre släktingar, men om de skulle bete sig som dödsnazistkommunistknarkare så skulle jag förstås inte backa upp dem in absurdum. Är den lille svennebananen verkligen säker på att jag tänker så pga feghet och brist på heder??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in